Mijn vraag
Ik ben bezig om een machine samen te stellen die puur en alleen voor folding@home gebruikt gaat worden, dus 24/7 met GPU gaat staan stampen. Als ik op het folding forum kijk, zou een GTX1060 de meeste PPD/$ en de meeste PPD/Watt moeten leveren. Ik ga alleen de GPU gebruiken, dus een goedkope CPU zou voldoende moeten zijn. Ik kan het systeem in een andere kamer zetten dan waar ik normaal werk, maar geluidsniveau is wel een criterium.
De config die ik op het oog heb staat hieronder. De vragen die ik heb:
Ik ben bezig om een machine samen te stellen die puur en alleen voor folding@home gebruikt gaat worden, dus 24/7 met GPU gaat staan stampen. Als ik op het folding forum kijk, zou een GTX1060 de meeste PPD/$ en de meeste PPD/Watt moeten leveren. Ik ga alleen de GPU gebruiken, dus een goedkope CPU zou voldoende moeten zijn. Ik kan het systeem in een andere kamer zetten dan waar ik normaal werk, maar geluidsniveau is wel een criterium.
De config die ik op het oog heb staat hieronder. De vragen die ik heb:
- Kan het goedkoper/slimmer bij gelijkblijvende opbrengst?
- Besturingssysteem: Windows of Linux? Met Windows kan ik GPU waarschijnlijk wel configureren, met Linux hoogst waarschijnlijk niet? Windows licentie kost ook weer centjes. Monitoring lijk me met Linux handiger dan met Windows (headless?).
- Koeling: de CPU wordt waarschijnlijk minimaal gebruikt, de GPU maximaal. Is de gebruikte kast (Fractal Design Core 1000) hiervoor geschikt?
- Geluid:
- Is de gebruikte GTX1060 de stilste of toch iets meer uitgeven aan een (nog) stillere uitvoering?
- Stock cooler voor de CPU?
- Folding@Home
- Windows of Linux
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4400 Boxed | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | MSI H110M ECO | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 3GT OC | € 229,- | € 229,- |
| 1 | Fractal Design Core 1000 USB 3.0 | € 43,- | € 43,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR21N15D8/8 | € 52,- | € 52,- |
| 1 | be quiet! System Power 8 400W | € 40,79 | € 40,79 |
| 1 | Adata Premier SP550 120GB | € 46,06 | € 46,06 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 518,75 | |