Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stille machine voor folding @ home

Pagina: 1
Acties:

• Dinsdale
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-11 14:29
Mijn vraag

Ik ben bezig om een machine samen te stellen die puur en alleen voor folding@home gebruikt gaat worden, dus 24/7 met GPU gaat staan stampen. Als ik op het folding forum kijk, zou een GTX1060 de meeste PPD/$ en de meeste PPD/Watt moeten leveren. Ik ga alleen de GPU gebruiken, dus een goedkope CPU zou voldoende moeten zijn. Ik kan het systeem in een andere kamer zetten dan waar ik normaal werk, maar geluidsniveau is wel een criterium.

De config die ik op het oog heb staat hieronder. De vragen die ik heb:
  1. Kan het goedkoper/slimmer bij gelijkblijvende opbrengst?
  2. Besturingssysteem: Windows of Linux? Met Windows kan ik GPU waarschijnlijk wel configureren, met Linux hoogst waarschijnlijk niet? Windows licentie kost ook weer centjes. Monitoring lijk me met Linux handiger dan met Windows (headless?).
  3. Koeling: de CPU wordt waarschijnlijk minimaal gebruikt, de GPU maximaal. Is de gebruikte kast (Fractal Design Core 1000) hiervoor geschikt?
  4. Geluid:
    • Is de gebruikte GTX1060 de stilste of toch iets meer uitgeven aan een (nog) stillere uitvoering?
    • Stock cooler voor de CPU?
Relevante software en hardware die ik gebruik
  • Folding@Home
  • Windows of Linux
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 55,95€ 55,95
1MSI H110M ECO€ 51,95€ 51,95
1MSI GeForce GTX 1060 3GT OC€ 229,-€ 229,-
1Fractal Design Core 1000 USB 3.0€ 43,-€ 43,-
1Kingston ValueRAM KVR21N15D8/8€ 52,-€ 52,-
1be quiet! System Power 8 400W€ 40,79€ 40,79
1Adata Premier SP550 120GB€ 46,06€ 46,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 518,75

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
na driver updates is de rx480 een betere price to performance. de 1060 is wel wat stiller. het is een beetje een afweging tussen performance en stilte. Goed bezig met folding at home! ja deze 1060 is een stille vanwege een dual fan koeler op de goedkopere 1152 core 1060 (ten opzichte van de 1280 core 6GB versie). ik denk niet dat je heel veel zal winnen mbt stilte door een andere te kiezen

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
De Be quiet! voedingen zijn niet aan te raden. Beroerde spanningsregulatie en pieken op de 12 volt lijn waar ik persoonlijk gewoon niet blij van wordt.Daarnaast is de kwalteit ook niet al te best en is de levensduur ook niet al te lang. Ja, ze presteren beter als de vorige serie maar als nog zijn het niet de beste voedingen. Betere alternatieven zijn pricewatch: Seasonic G-series 360 watt pricewatch: Corsair CX450M , pricewatch: Corsair Vengeance 400W , pricewatch: Antec VP350P. Wil je het helemaal stil dan is de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W een aanrader.
Zie dit topic: Voeding advies en informatie topic - Deel 33

[ Voor 9% gewijzigd door McFastFood op 25-12-2016 15:44 ]

• Dinsdale
youridv1 schreef op zondag 25 december 2016 @ 15:04:
na driver updates is de rx480 een betere price to performance. de 1060 is wel wat stiller. het is een beetje een afweging tussen performance en stilte. Goed bezig met folding at home! ja deze 1060 is een stille vanwege een dual fan koeler op de goedkopere 1152 core 1060 (ten opzichte van de 1280 core 6GB versie). ik denk niet dat je heel veel zal winnen mbt stilte door een andere te kiezen
Ik had me bij de keuze voor nvidia aanvankelijk gebaseerd op deze tabel: https://docs.google.com/s...pQYogn6gVlxRPnz0/htmlview

De GT1060 zou het volgens die tabel wel wat beter moeten doen dan de RX480 qua PPD.

Wat betreft stroomverbruik zie ik benchmarks van de GT1060 met een wattage van rond de 230 bij full load, de RX480 begint bij 260, oplopend tot boven de 280: https://nl.hardware.info/...g-x-review-stroomverbruik en https://nl.hardware.info/...-review-8-modellen-getest

Ik ben wel nieuwsgierig naar die driver update die je noemt. Wat voor verbetering mag ik daarvan verwachten?

• Dinsdale
McFastFood schreef op zondag 25 december 2016 @ 15:40:
De Be quiet! voedingen zijn niet aan te raden. Beroerde spanningsregulatie en pieken op de 12 volt lijn waar ik persoonlijk gewoon niet blij van wordt.Daarnaast is de kwalteit ook niet al te best en is de levensduur ook niet al te lang. Ja, ze presteren beter als de vorige serie maar als nog zijn het niet de beste voedingen. Betere alternatieven zijn pricewatch: Seasonic G-series 360 watt pricewatch: Corsair CX450M , pricewatch: Corsair Vengeance 400W , pricewatch: Antec VP350P. Wil je het helemaal stil dan is de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W een aanrader.
Zie dit topic: Voeding advies en informatie topic - Deel 33
Dank voor de tips en de link. Die Be Quiet Straight Power heeft dus niet de problemen die jij noemt bij de Be Quiet System?

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
Dinsdale schreef op zondag 25 december 2016 @ 15:59:
[...]

Ik had me bij de keuze voor nvidia aanvankelijk gebaseerd op deze tabel: https://docs.google.com/s...pQYogn6gVlxRPnz0/htmlview

De GT1060 zou het volgens die tabel wel wat beter moeten doen dan de RX480 qua PPD.

Wat betreft stroomverbruik zie ik benchmarks van de GT1060 met een wattage van rond de 230 bij full load, de RX480 begint bij 260, oplopend tot boven de 280: https://nl.hardware.info/...g-x-review-stroomverbruik en https://nl.hardware.info/...-review-8-modellen-getest

Ik ben wel nieuwsgierig naar die driver update die je noemt. Wat voor verbetering mag ik daarvan verwachten?
YouTube: GTX 1060 vs RX 480 | Who Wins NOW? dit is een video die zich focust op de perfomance verschillen na deze driver update. Er worden helaas alleen games gebruikt om te benchmarken, beetje jammer. Maar voor de rest kan het je voldoende informeren denk ik

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Dinsdale schreef op zondag 25 december 2016 @ 16:03:
[...]

Dank voor de tips en de link. Die Be Quiet Straight Power heeft dus niet de problemen die jij noemt bij de Be Quiet System?
Nee klopt, die voeding heeft niet die problemen.
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W levert prima prestaties voor zijn prijs en ook de kwaliteit is goed te doen, maar het grote voordeel van deze voeding is dat die extreem stil is en een hele goede fan heeft. De fan is namelijk een Silent Wings 3 van be quiet! en heeft een maximale draaisnelheid van 1200 RPM en een minimale van maar 190 RPM. Dit is zo traag en daarnaast maakt het lager en de motor ook totaal geen geluid zodat het eigenlijk onmogelijk is om deze voeding te horen. Ik heb deze voeding ook zelf getest en zelfs door zo'n 450W uit de voeding te trekken in een relatief warme omgeving van meer dan 30 graden ging de fan niet sneller dan 760 RPM draaien en dit was na lange tijd. Als je dus een echt onhoorbare voeding zoekt is dit een prima keuze. Op de voeding zit een garantie van 5 jaar en ga weer uit van een levensduur van rond de 7 jaar. Met twee 6+2 pins PEG connectors kan deze voeding ook nog een high-end videokaart aan. De voeding heeft tegenwoordig trouwens zwarte kabels, die van mij had nog gekleurde kabels zoals je kunt zien in onderstaande review.
productreview: be quiet! Straight Power 10 400W review door -The_Mask-
Pagina: 1