Platenspeler slaat over

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yolvenzind
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-04 16:02
Hallo Tweakers!

Een halfjaar geleden heb ik mijn eerste platenspeler gekocht van het merk Riatech.

(Link for reference)
https://www.bol.com/nl/p/...20/?suggestionType=browse

Sindsdien heb ik aardig wat platen aangeschaft en langzaam geleerd dat er nog vrij
veel onderhoud bij een plaat en platenspeler komt kijken en hoewel mij het schoonmaken
van platen goed af gaat raak ik vast bij problemen met mijn speler of naald. Nu goed dit
is wat er gebeurde:

Mijn vraag
Een paar weken geleden stond mijn speler te draaien. Naast de speler staat mijn bank.
Een vriend van mij deed zijn jas uit voor hij ging zitten en gooide deze half over mijn speler heen.
Een hoop herrie tot gevolg hebbend. Sindsdien merkte ik dat hij soms een kleine hapering had
als ik wat afspeelde. Vandaag is dit probleem op eens verergert. Het probleem is nu met het oog zichtbaar, mijn speler slaat meerdere seconden en groeven over. Dit gebeurd bij al mijn platen dus ik ben er al achter dat het niet aan 1 plaat ligt.

Ik vermoede dus dat het aan de naald lag en heb deze schoon gemaakt. Dit gaf ook geen verbetering (of verslechtering). Zelf heb ik ook al wat research gedaan op google maar kon weinig vinden helaas.
Ik hoop dus dat jullie mij wel verder kunnen helpen. :P

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Naald schoonmaken
Meerdere platen
De speler staat op een vlakke ondergrond

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:45

kraats

Ik rol

Ik vermoed dat je naald kapot is. Het klinkt een beetje lullig, maar het is eigenlijk beter meteen je hele platenspeler te vervangen, voor je je overige platen beschadigt door met deze speler te blijven luisteren. De naalden en afstelmogelijkheden die op deze spelers geleverd worden zijn helaas ver onder de maat. In Het Grote Vinyl Topic Deel 2 kun je heel veel tips en truuks vinden om nog meer van deze hobby te kunnen genieten

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?