Probleem met internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alanstarwars12
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08-2020
Mijn vraag
...: Hallo beste tweakers, ik heb een vraag, oke laat ik beginnen, ik woon in een pleeggezin, en soms ga ik na mijn ouders toe, ik heb gehoord van mensen in mijn pleeggezin (not sure) dat het internet langzamer is doordat we buitenaf wonen, ook zitten vaak meerdere mensen op het internet die bijv, aan het netflixen zijn, mijn stiefvader heeft gezegd dat hij glasvezel had (wat het betere/beste internet zou moeten zijn) en als ik een een test doe hoe sterk het internet bij mijn moeder/stiefvader is dit beter dan het internet bij mijn pleeggezin ( heb daar ook een test gedaan), maar hier is mijn probleem, als ik bij mijn pleeggezin ben, en daar bijvoorbeeld een game speel (battlefield bad company 2 multiplayer) heb ik redelijk goeie ping, maar als ik bij mijn moeder/stiefvader ben ( waar het internet beter zou moeten zijn) heb ik redelijk slechte ping, word ook vaak gekickt van de server, ook als ik op mijn kamer zit valt het internet vaak weg en moet ik opnieuw verbinden, ookal zit ik niet zover van de router/modem (weet de naam ff niet :'( ) , raarder zelfs, als ik bij mijn pleeggezin ben, zit ik een stuk verder van dat ding af, en alsnog heb ik redelijk internet. Zou iemand kunnen weten hoe dit komt en zou die gene mij dat graag willen vertellen, bedankt :)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
... In de woonkamer zitten bij mijn ouders, download snelheid is beter, internet valt ook niet weg maar ping blijft lastig doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:47
Via Speedtest.net kan je je snelheid meten en ook je Ping

Echter betref dit een game console of een pc waar je de problemen mee ervaart en is het apparaat vis WiFi of kabel verbonden

[ Voor 14% gewijzigd door Jboy1991 op 25-12-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alanstarwars12
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08-2020
Ik speel het spel op de zelfde laptop, en dezelfde server, bij allebei de huizen met WiFi verbonden.
P.S heb ook allebei de internetverbindingen met speedtest getest ''als ik een een test doe hoe sterk het internet bij mijn moeder/stiefvader is dit beter dan het internet bij mijn pleeggezin''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:47
Alanstarwars12 schreef op zondag 25 december 2016 @ 13:53:
Ik speel het spel op de zelfde laptop, en dezelfde server, bij allebei de huizen met WiFi verbonden.
P.S heb ook allebei de internetverbindingen met speedtest getest ''als ik een een test doe hoe sterk het internet bij mijn moeder/stiefvader is dit beter dan het internet bij mijn pleeggezin''
Meestal wordt aangeraden om via internetkabel te gamen dit omdat het stabieler is

Het verschil tussen je pleeggezin woning en ouders is dat er misschien dikker muren zijn etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Helaas is de ene WiFi niet de andere. Er zijn veel verschillende protocollen en veel verschillende kwaliteiten. Ook de WiFi op jouw laptop is belangrijk. De kans is dus groot dat de techniek bij jouw moeder/stiefvader minder is dan bij jouw pleeggezin.

Als het kan, zou ik eens met een kabeltje proberen. Dat sluit het hele draadloze deel uit. Als het dan wél goed werkt, kun je gaan onderzoeken of de WiFi te verbeteren is.

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 25-12-2016 13:59 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron