Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 18:57

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Ik heb gezocht, maar geen relevante topics gevonden over de Dell Inspiron 15 5000.

Mijn huidige Dell laptop is aan vervanging toe, dus ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe. Budget is maximaal 700 euro; ik gebruik de laptop puur voor mijn werk (office, telewerken) of ter ontspanning (surfen, mail, filmpje kijken) maar wel zeer frequent. Ik game er niet op.

Vereiste die ik heb is dat de laptop 15inch is én een SSD van minimaal 256 gb (of 128 + SATA) heeft. Als ik zo rondkijk komt de Dell Insprion 15 5000 wel als een van de beste om de hoek qua prijs kwaliteit:

Intel® Core™ i7 – 7500U processor (4 MB cache, tot 3,50 GHz)
8 GB Single Channel DDR4 2.400 MHz
256 GB Solid State-harde schijf
AMD Radeon™ R7 M445 Graphics 4G GDDR5

Met een vipcode die ik nu heb komt de prijs op ongeveer 720 euro inclusief verzending.

Iemand ervaring met deze laptop of nog tips voor andere vergelijkbare laptops?

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

Je hebt geen linkje erbij staan, maar ik ga ervan uit dat ie full hd is, IPS zal wel niet. Ik dacht dat er geen betere deals waren dan die Dell, maar ik zie toch vrij veel staan in de pricewatch: categorie: Laptops

Nou ja, Core i7 is er pas vanaf 752 euro, de rest is Core i5. Dus ik zou ook wel zeggen dat die Dell de beste prijs/kwaliteit is. Van de zomer heb ik wel een nieuwe Dell Latitude 5570 retour gestuurd, omdat ik de fan teveel herrie vond maken en omdat die altijd aan was. Maar misschien is dat met deze nieuwe Dell wat minder? Verder dus geen ervaring mee maar het lijkt me een erg goede deal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Klopt, hij is inderdaad full-hd.
Als ik in de pricewatch ga vergelijken, komt - voor die prijs - alleen de
Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR00KXMH in de buurt.

De Dell heeft betere specs, een Intel Core i7-7500U ipv 6500U bij de Lenovo.
Ook de videochip lijkt (?) me beter, een AMD Radeon™ R7 M445 ipv de Intel hd graphics 520 bij de Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, de Dell heeft zowat met alles betere specs dan die Lenovo. Die Dell is echt een goede deal.

Alleen wat ze allebei niet hebben, is diplayport/thunderbolt/hdmi 2.0 aansluiting om (in de toekomst) nog een extern scherm aan te sluiten van 4k @ 60Hz. Overigens wel vreemd dat die Dell dat niet heeft met die laatste generatie processor en extra AMD videokaart.

Zelf ben ik meer van de Nvidia. Ik wacht nog even af waar ze mee komen op de CES beurs.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 25-01-2017 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
De vraag is alleen of er nog betere deals gaan komen, Dell heeft regelmatig ook 12% korting etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Toch nog even een kleine kick, benieuwd naar jullie mening.

Mijn huidige laptop is 4,5 jaar oud, betreft een XPS15 I-7 2670QM processor en 8gb geheugen. Die kan m.i. nog prima mee.

Hij werkt verder prima, maar is traag als dikke stront. Ook het toetsenbord en accu moet vervangen worden.
In plaats van een nieuwe laptop te kopen, kan ik mijn huidige laptop ook voorzien van een SSD + nieuw toetsenbord en accu.
Dit kost me ongeveer 200 euro, dat scheelt ruim 500 euro met een nieuwe laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja,de HDD vervangen voor een SSD in je laptop, dat had je natuurlijk sowieso al lang moeten doen. :) En je die SSD altijd weer meenemen naar een andere laptop in de toekomst, mocht ie er dan nog niet in zitten of als je hem naast een M2 SSD erbij kunt prikken voor data. De Windows 10 key zit al in je geheugen/bios, als het goed is, dus je kan zo een clean install op de nieuwe SSD doen, ook wel lekker. Ik zou hem upgraden waar jij hem voor gebruikt. En dan na 2 jaar weer eens kijken wat voor een moois er dan is. Nu scheelt het eigenlijk niet zo veel. En USB-C is ook nog niet echt 'door'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonniebwoi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:54
Ook interesse in deze configuratie.

Soms hebben ze standaard 10% korting. Met een vipcode er nog eens bij komt dat neer op 640 euro.

Heel nice, maar vraag mij af hoe dat zit met dat scherm...is dat wat in orde? Ik vind daar weinig terug van op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
koekjah schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:45:
Toch nog even een kleine kick, benieuwd naar jullie mening.

Mijn huidige laptop is 4,5 jaar oud, betreft een XPS15 I-7 2670QM processor en 8gb geheugen. Die kan m.i. nog prima mee.

Hij werkt verder prima, maar is traag als dikke stront. Ook het toetsenbord en accu moet vervangen worden.
In plaats van een nieuwe laptop te kopen, kan ik mijn huidige laptop ook voorzien van een SSD + nieuw toetsenbord en accu.
Dit kost me ongeveer 200 euro, dat scheelt ruim 500 euro met een nieuwe laptop.
Voor wat het waard is, ik typ dit bericht ook van op een XPS 15 (L502x) met i7 2670QM (ik heb zelfs nog altijd maar 4gb ram). Ik had vrijwel direct na aankoop een SSD er in gestoken en de oude HDD via een caddy in de plaats van de DVD drive gestoken. De laptop is nog altijd enorm snel en voor gewoon gebruik zoals surfen, filmpjes zien, office zou ik er nog niet aan denken om hem te vervangen.
ALS je er een FHD scherm geconfigureerd had natuurlijk, als je toen het gewone 768p hebt genomen zou ik wel een nieuwe kopen.

De XPS lijn is ook qua bouwkwaliteit een stapje hoger dan de inspiron lijn en dat zul je ook nu nog merken. Tot slot was de audio met aparte subwoofer van de toenmalige XPS productlijn érg goed voor een laptop en dat zul je dan ook niet meer hebben.

Wat er mogelijk wel beter zal zijn bij een nieuwe aankoop is het formaat en accuduur. De L50xx reeks was toen vrij zwaar en bulky. Of het nog waard is om er €200 in te investeren laat ik aan jou over (de SSD kan je later altijd nog recupereren natuurlijk).
Pagina: 1