Heb een desktop en wil proberen deze in te richten met zoveel mogelijk privacy, veiligheid maar toch werkbaar. Wat zijn op dit moment de beste keuzes op genoemd gebied die je kunt maken wat betreft OS, providers, software ( office, mail e.d.), etc. voor een standaard thuis desktop computer? Flarden zijn hier en daar al aan getipt op dit forum en elders op internet. Een bundeling van alle kennis op dit gebied, lijkt mij erg zinvol.
Het doel zou zijn om tot een totale opsomming te komen wat jezelf nu kunt doen op dit gebied?
Zat zelf in eerste instantie te denken aan ubuntu, openvpn, open office, zoveel mogelijk opensource software,...Lees echter ook weer verhalen dat de veiligheid van linux/ubuntu minder wordt. Of dit waar is? Ben op Ubuntu gekomen omdat ik dit reeds op een pc gebruik. Welke mail is het beste? Eigen server maken?
Wat moet je persé vermijden?
Insteek is ook dat het voor minder ingewijden ook toegankelijk moet zijn!
Het doel zou zijn om tot een totale opsomming te komen wat jezelf nu kunt doen op dit gebied?
Zat zelf in eerste instantie te denken aan ubuntu, openvpn, open office, zoveel mogelijk opensource software,...Lees echter ook weer verhalen dat de veiligheid van linux/ubuntu minder wordt. Of dit waar is? Ben op Ubuntu gekomen omdat ik dit reeds op een pc gebruik. Welke mail is het beste? Eigen server maken?
Wat moet je persé vermijden?
Insteek is ook dat het voor minder ingewijden ook toegankelijk moet zijn!