Bouwen aan anonimiteit, veiligheid, privacy en werkbaarheid?

Pagina: 1
Acties:

• Jan2002
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
Heb een desktop en wil proberen deze in te richten met zoveel mogelijk privacy, veiligheid maar toch werkbaar. Wat zijn op dit moment de beste keuzes op genoemd gebied die je kunt maken wat betreft OS, providers, software ( office, mail e.d.), etc. voor een standaard thuis desktop computer? Flarden zijn hier en daar al aan getipt op dit forum en elders op internet. Een bundeling van alle kennis op dit gebied, lijkt mij erg zinvol.
Het doel zou zijn om tot een totale opsomming te komen wat jezelf nu kunt doen op dit gebied?

Zat zelf in eerste instantie te denken aan ubuntu, openvpn, open office, zoveel mogelijk opensource software,...Lees echter ook weer verhalen dat de veiligheid van linux/ubuntu minder wordt. Of dit waar is? Ben op Ubuntu gekomen omdat ik dit reeds op een pc gebruik. Welke mail is het beste? Eigen server maken?
Wat moet je persé vermijden?
Insteek is ook dat het voor minder ingewijden ook toegankelijk moet zijn!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat wil je eigenlijk bereiken met dit topic? Ik heb niet het gevoel dat hier een discussie gaat ontspruiten als je zelf weinig voorbeelden aan haakt. Je kan bijvoorbeeld al veel doen met een firewall om zoveel mogelijk veiligheid in te bouwen als het gaat om buitenaf bereikbaar zijn, maar als jij alsnog een tool gebruikt a la teamviewer, dan heeft de firewall ook niet helemaal 100% nut.

Ik mis een stuk informatie over fysieke beveiliging, wat al een groot punt is op gebied van veiligheid. Privacy zit hem ook voornamelijk in browsers, dus hoe ga je te werk met plugins en de browser zelf?

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 27-12-2016 16:13 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)