Google wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesaucychef
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-08 16:04
Hoi allemaal

Ik zag op coolblue dit staan: http://www.routercenter.n...KyPj-f4jtECFcOVGwod620JuQ

Dus het lijkt dat ze met enige zekerheid weten dan deze eraan zit te komen in Europa. Weet iemand of dit enigszins onderbouwd is? Is er al een verwachte datum ergens te vinden?

Beste antwoord (via thesaucychef op 31-12-2016 07:30)

Palthe

Het idee is januari 2017.
In USA reviews komt hij aardig naar voren, wel echt een goede mesh wifi router.
Helaas komt daar het PLUME concept nog veel beter uit de bus maar is die hier niet te koop...

Let wel op dat je met Google Wifi dus afhankelijk ben van een cloud server voor je configuratie. Ik zou me even goed inlezen in of dit wel echt handig is voor je specifieke behoeften, maar het belooft wel wat goeds te zijn.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Helaas komt daar het PLUME concept nog veel beter uit de bus maar is die hier niet te koop...

Let wel op dat je met Google Wifi dus afhankelijk ben van een cloud server voor je configuratie. Ik zou me even goed inlezen in of dit wel echt handig is voor je specifieke behoeften, maar het belooft wel wat goeds te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thesaucychef
Voor mij is deze oplossing precies goed :) Dank voor het antwoord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Mis bij de minpunten op de verkoopsite dat je jouw ziel en zaligheid aan Google verkoopt. In basis wel een interessant product thow.
Wat maakt het voor jou interessant?
thesaucychef schreef op zondag 25 december 2016 @ 09:44:
Hoi allemaal

Ik zag op coolblue dit staan: http://www.routercenter.n...KyPj-f4jtECFcOVGwod620JuQ

Dus het lijkt dat ze met enige zekerheid weten dan deze eraan zit te komen in Europa. Weet iemand of dit enigszins onderbouwd is? Is er al een verwachte datum ergens te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

GEi schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 08:04:
Mis bij de minpunten op de verkoopsite dat je jouw ziel en zaligheid aan Google verkoopt. In basis wel een interessant product thow.

[...]
Is dat een feit of een gevoel? Want als het een feit is dan zou ik daar graag onderbouwing voor zien, want ook ik ben van plan dit setje aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Mis bij de minpunten op de verkoopsite dat je jouw ziel en zaligheid aan Google verkoopt.
Dat is denk ik wat te extreem gesteld. Met wat googlen kwam ik op deze privacy-info pagina van de Google WiFi terecht, met onder andere:
Importantly, the Google Wifi app and your Wifi points do not track the websites you visit or collect the content of any traffic on your network.
Wel wordt er andere data verzameld waaronder de informatie over welke devices er allemaal aan je netwerk hangen. Dus Google krijgt straks wel mooi overzicht over de populariteit van diverse Android telefoons (en in mindere mate Apple telefoons), om maar wat te noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

palthe schreef op maandag 26 december 2016 @ 10:59:
Hou er even rekening mee dat huizen in de VS totaal anders van opbouw zijn dan in NL en wat daar werkt lang niet altijd goed hier gaat werken.

In de VS zijn huizen doorgaans relatief groot met vrijwel alles bovengronds op houtskelet met bitter weinig isolatiemateriaal. Dat is erg WiFi-vriendelijk en maakt dat mesh-oplossingen goed kunnen werken, vooral omdat het realistisch is om te verwachten dat er meerdere bruikbare paden zijn tussen de mesh nodes.

In NL is een doorsnee rijtjeswoning gemaakt van gewapend beton, meestal ook voorzien van ondervloerisolatie erop (wat nog meer dempt dan het beton zelf). Als er al signaal tussen de verdiepingen in gaat, gaat het vrijwel alleen door het trapgat. Daarmee verdwijnt grootste meerwaarde van een mesh tov een (dual radio) repeater, en blijf je met een lange, indirecte route tussen nodes. Gezien de vaak vrij forse prijs van mesh-oplossingen gaat je performance tegenvallen.

TLDR: met de gemiddlde betonbunker in NL gaat mesh zwaar tegenvallen.

Voor het bedrag waarmee je een set van drie mesh nodes koopt kun je makkelijk op werkspot.nl iemand inhuren om UTP naar je bovenverdieping te trekken en dan nog een EUR 50 AP (bijv de KPN Arcadyan) kopen om er te hangen. Levert je gegarandeerd betere performance op, en is veel duurzamer (nieuwe WiFI standaard? Alleen AP even vervangen)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

dion_b schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:07:
[...]

Hou er even rekening mee dat ...
<knip>
True.

Het is wel zo dat de Google WiFi in de US reviews ook goed uit de bus komt qua standaard dekking, dus dat de dekking van 1 node (de hoofdrouter) heel sterk is.
Dus als ac vervanging van je n routertje (zoals bij mij) zou dit wel eens een goede keus kunnen zijn, en dan is mesh leuk mee genomen als je 2 units aanschaft. Want mesh zorgt er wel voor dat de overgang tussen de nodes vloeiender is.
Want bij mij nu heb ik nu wel gewoon redelijke tot prima WiFi dekking, met inderdaad een utp/access point oplossing, maar als ik de SSID hetzelfde maak tussen router beneden en ap boven, begrijpt de router niet wanneer hij mij moet loslaten en ook het ap niet. Ook niet als ik beiden finetune.

Ik hoop dus dat mesh daarvoor de oplossing gaat bieden.
Bovendien vind ik de Google oplossing erg mooi (oog wil ook wat) en er al een stuk beter uit zien dan mijn Asus N66U en een Fritzbox 1750E.
Ik wacht wel even de NL reviews af, dat is wel een goede tip (go Tweakers ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Ben zelf meer benieuwd of deze Wifi punten van google ook goed kunnen samenwerken als je ze allemaal via kabels aansluit. Een mooie oplossing met goede 'wifi' roaming zou als upgrade/vervaging hier in huis wel mooi zijn.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

palthe schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:47:
[...]

True.

Het is wel zo dat de Google WiFi in de US reviews ook goed uit de bus komt qua standaard dekking, dus dat de dekking van 1 node (de hoofdrouter) heel sterk is. Dus als ac vervanging van je n routertje (zoals bij mij) zou dit wel eens een goede keus kunnen zijn,
Sterk?

In de EU mag je in de 2.4GHz max 100mW en in de 5GHz afhankelijk van kanaal tussen de 200 en 1000mW. Dat geldt evengoed voor dit apparaat van Google als voor elk ander AP :o

Al zou je regelgeving aan je laars willen lappen, harder zenden is zelden een zinnige oplossing. Je kunt het probleem prima voorstellen met spraak. Als jij in de meterkast staat en je vriendin boven op zolder, dan zit het er dik in dat je elkaar niet goed kunt verstaan. Heeft het dan zin om zelf een megafoon erbij te pakken als je vriendin dat niet heeft (vgl: WiFi client device)? Nope, zij hoort jou wel beter, maar jij kunt haar geen haar beter verstaan.
en dan is mesh leuk mee genomen als je 2 units aanschaft. Want mesh zorgt er wel voor dat de overgang tussen de nodes vloeiender is.
Want bij mij nu heb ik nu wel gewoon redelijke tot prima WiFi dekking, met inderdaad een utp/access point oplossing, maar als ik de SSID hetzelfde maak tussen router beneden en ap boven, begrijpt de router niet wanneer hij mij moet loslaten en ook het ap niet. Ook niet als ik beiden finetune.

Ik hoop dus dat mesh daarvoor de oplossing gaat bieden.
Dat zou kunnen maar heeft niets inherents te maken met een mesh-architectuur: ook bij mesh kun je handoff-problematiek hebben. Belangrijkste reden daarvoor is simpel: volgens de WiFi-standaarden is de client verantwoordelijk om te kiezen wanneer het overstapt. Wat bij voorbaat vraagt om problemen: zelfs de slimste client heeft maar heel beperkt informatie ter beschikking over de WiFi-netwerken en helaas zijn de meeste clients uitermate dom op dit vlak.

Verschillende AP's doen meer of minder cludgerige workarounds om zelfs bij domme clients goed gedrag af te dwingen.

De meest verfijnde (die je in high-end enterprise oplossingen aantreft) is BSSID-virtualization: ieder client krijgt z'n eigen virtuele AP. Een centrale controller zorgt ervoor dat altijd de optimale AP in een netwerk die virtuele AP uitzendt, en dat als het nodig is om om te schakelen, de virtueel AP en dus ook de client zonder dat hij het doorheeft overzet naar een andere fysieke AP. Helaas is techniek als dit ingewikkeld om betrouwbaar aan de praat te krijgen. Er begint eindelijk een en ander in het publieke domein ontwikkeld te worden (Dr. Saldana van de universiteit van Zaragoza mag hier met pluim genoemd worden), maar iets wat 1-2-3 'gewoon' werkt ga je daar nog niet mee realiseren. Goedkoopste optie dat ik ken dat dit biedt is de 'Zero Handoff' van Ubiquiti's UniFi platform. Helaas is dat al sinds jaar en dag in beta-toestand en wordt voor productieomgevingen nog steeds afgeraden.

Een stuk simpeler en makkelijker te implementeren is op basis van SNR (goede maat, helaas bijna nergens geimplementeerd) of RSSI (slechte maat, maar volop gebruikt) clients wegschoppen van een AP als ze naar een andere toe moeten. In managed netwerken checkt de controller of je wel een ander AP hebt met beter signaal voordat de trap gegeven wordt. Unmanaged geeft een AP gewoon op RSSI-waarde X een schop en moet je maar hopen dat er een andere AP beschikbaar is. Subtiel is anders, maar met beetje tuning is het in een huissituatie prima te gebruiken.

Waaronder de jouwe. Ik ken de N66U niet goed, maar iirc is de UI identiek (ook qua opties) aan de AC66U. En die heeft bij advanced settings een 'Roaming assist' optie waar je minimale RSSI in dBm kunt instellen. Probeer die eens aan te zetten met een waarde van pakweg -75dBm. Zou zomaar kunnen resulteren in vrijwel geen problemen meer als je van beneden naar boven gaat. Omgekeerd heb ik geen idee of je 1750E zo'n feature heeft, maar daar zijn meer problemen mee...
Bovendien vind ik de Google oplossing erg mooi (oog wil ook wat) en er al een stuk beter uit zien dan mijn Asus N66U en een Fritzbox 1750E.
Kijk, hier komt de aap uit de mouw: je gebruikt een repeater. Dat is per definitie vragen om roamingproblemen. Best practice om roaming zo goed mogelijk te laten werken (ongeacht extra technieken) is om overlap tussen AP's in een netwerk te minimaliseren. Maar met een repeater *moet* je juist forse overlap hebben omdat anders de AP onvoldoende signaal ontvangt om z'n werk te doen.

Veel beter idee is om juist op plek van slechtste dekking van de AP beneden een tweede AP bedraad aan te sluiten. Dan kun je door zendsterkte te verlagen (!) overlap beperken waardoor roaming beter gaat. Nog los

Kijk qua vormgeving even naar de AP van KPN/Arcadyan voor EUR 50. Dat ding is gemaakt voor muur/plafondmontage en is voor z'n prijs ongelofelijk goed, zowel qua specs als werking. Een Google-ding voor een veelvoud van de prijs per stuk gaat dat niet overtreffen.

TLDR: zorg liever voor een apparaat op de goede plek dan wonderen te verwachten van wondermiddelen die je alsnog niet optimaal gaat plaatsen :o
Ik wacht wel even de NL reviews af, dat is wel een goede tip (go Tweakers ;) )
Pas wel op met reviews. Ik ben helemaal niet te spreken over de meeste reviews van WiFi-apparatuur als dit, en al helemaal niet die van Hardware.info. Recent is HW.info door T.net overgenomen, dus ik hou m'n hart vast. Belangrijkste is dat een review duidelijk aangeeft onder welke omstandigheden het gedaan is - en dan te checken of die omstandigheden overeenkomen met degene waar jij het in gaat gebruiken.

Standaardkwalen:
- testen in een volledig 'schone' omgeving, waardoor onrealistisch goede resultaten getoond worden en bovendien hoe goed een apparaat met verstoring omgaat (essentieel in stedelijk gebied :o ) buiten de test blijft.
- testen in een normaal uit, zonder te controleren voor verstoring. Omgekeerde van bovenstaande. Probleem hier is dat de WIFI-omgeving continu verandert, waardoor tests van verschillende apparaten totaal niet te vergelijken zijn.
- testen in een zodanig vereenvoudigde opstelling dat de maximale demping niet in de buurt komt van wat je in een normale NL rijtjeshuis kunt krijgen.

Pakweg de review van Smallnetbuilder (ongeveer beste WiFi-reviewsite die je vindt) van de Google mesh maakt zich aan nummer 3 schuldig, met mogelijk ook risico op 1.

Eh, en dan heb je HW.info die het verschil niet snappen tussen demping en verstoring en zeggen verstoring toe te voegen door wat rommelige demping erbij te gooien |:(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
dion_b schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:34:
Al zou je regelgeving aan je laars willen lappen, harder zenden is zelden een zinnige oplossing. Je kunt het probleem prima voorstellen met spraak. Als jij in de meterkast staat en je vriendin boven op zolder, dan zit het er dik in dat je elkaar niet goed kunt verstaan. Heeft het dan zin om zelf een megafoon erbij te pakken als je vriendin dat niet heeft (vgl: WiFi client device)?
JA, wel als je je megafoon combineert met een set gehoorapparaten om je gehoor te verbeteren.

Beter gezegd: als je een wifi-access point hebt die harder kan zenden maar daarbij ook een hogere ontvangstgevoeligheid heeft, dan kan het volgens mij wel degelijk zin hebben.

(om even in te zoomen op een heel klein stukje van je betoog, zonder dus daar wat aan af te willen doen!)

[ Voor 7% gewijzigd door vanaalten op 31-12-2016 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

vanaalten schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:44:
[...]

JA, wel als je je megafoon combineert met een set gehoorapparaten om je gehoor te verbeteren.

Beter gezegd: als je een wifi-access point hebt die harder kan zenden maar daarbij ook een hogere ontvangstgevoeligheid heeft, dan kan het volgens mij wel degelijk zin hebben.

(om even in te zoomen op een heel klein stukje van je betoog, zonder dus daar wat aan af te willen doen!)
Nee, omdat:
- It takes two to tnago: Je kunt de AP wel op schreeuwen zetten, maar als de client niet zo hard kan terugschreuwen werkt de tweeweg communicatie niet.
- Met versterking van 'het signaal' versterk je ook de ruis. Selectieve versterking bestaat niet (het signaal wel maar de ruis niet) bestaat niet om dat beiden eigenlijk hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

vanaalten schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:44:
[...]

Hogere ontvangstgevoeligheid heeft altijd zin. Harder zenden juist niet. "Sterkte" van het signaal is iig niet een factor waar je je aanschaf op moet baseren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

dion_b schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:34:

Ik ken de N66U niet goed, maar iirc is de UI identiek (ook qua opties) aan de AC66U. En die heeft bij advanced settings een 'Roaming assist' optie waar je minimale RSSI in dBm kunt instellen. Probeer die eens aan te zetten met een waarde van pakweg -75dBm.
Dat bedoelde ik met finetunen. Werkt niet lekker dus. Zie hieronder verder.
Kijk, hier komt de aap uit de mouw: je gebruikt een repeater. Dat is per definitie vragen om roamingproblemen.
Nope. Via utp als ap ingericht. Werkt ook als een trein zoals ik al zei, ik maar het goed inrichten van precies het juiste overgangsmoment/roaming is problem no 1 en dat gaat naar mijn mening beter met een zelf lerend mechanisme, zoals de Google Wifi.
Je punt over dat dit eigenlijk bij de cliënt moet liggen is valide en helder.
Pas wel op met reviews. Ik ben helemaal niet te spreken over de meeste reviews van WiFi-apparatuur als dit, en al helemaal niet die van Hardware.info. Recent is HW.info door T.net overgenomen, dus ik hou m'n hart vast. Belangrijkste is dat een review duidelijk aangeeft onder welke omstandigheden het gedaan is - en dan te checken of die omstandigheden overeenkomen met degene waar jij het in gaat gebruiken.
Eens.

Edit: als laatste nog even inhaken op je 100mW verhaal: daar valt weinig op aan te merken, want een en al feit. Maar je bent het toch met me eens dat de ene router beter presteert dan de ander.
Anders ging iedereen wel voor de goedkope tp-link...
Dat bedoel ik met sterke dekking, niet het signaal an sich.

Verder dank voor de mooie uiteenzetting!

[ Voor 11% gewijzigd door Palthe op 31-12-2016 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

palthe schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 20:01:
[...]

Dat bedoelde ik met finetunen. Werkt niet lekker dus. Zie hieronder verder.

[...]

Nope. Via utp als ap ingericht. Werkt ook als een trein zoals ik al zei, ik maar het goed inrichten van precies het juiste overgangsmoment/roaming is problem no 1 en dat gaat naar mijn mening beter met een zelf lerend mechanisme, zoals de Google Wifi.
Zoals Google belooft... met dit soort ding heb ik altijd zoiets van 'eerst zelf zien, dan geloven'. Ik geloof best dat het prima fine-tuned is met de meest recente Google Nexus telefoon, maar met $laptop... eerst zien ;)
Edit: als laatste nog even inhaken op je 100mW verhaal: daar valt weinig op aan te merken, want een en al feit. Maar je bent het toch met me eens dat de ene router beter presteert dan de ander.
Anders ging iedereen wel voor de goedkope tp-link...
Dat bedoel ik met sterke dekking, niet het signaal an sich.
Dan is "sterk" nadrukkelijk niet het woord wat je zoekt. Dat impliceert wel degelijk iets met zendsterkte, gain, etc.

Goede dekking is bij WiFi veel meer dan alleen signaalsterkte bij verzenden vs sterkte bij ontvangen. WiFi moet het bovenal hebben van multipath (zelfde signalen meermaals ontvangen door spiegeling e.d.). De radio chips doen allerlei slimme dingen hiermee om beter signaal-ruisverhouding te krijgen en zo een zuiverder signaal te kunnen ontvangen. Meest voor de hand liggend is om het faseverschil te gebruiken om constructieve interferentie mogelijk te maken - de random ruis wordt uitgedoofd, de gewenste signalen niet - maar er zijn meer technieken als dat.

Zowel de implementatie daarvan in firmware als de fysieke eigenschappen van een ontwerp (plaatsing en type antennes) verschillen flink, waardoor je inderdaad flink verschillen hebt tussen apparaten. Maar het blijft spelen met een bepaald ontvangststerkte, niet met hogere zendsterkte oid.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
Onder alle marketingpraat ligt een stuk techniek. Precies wat dion_b schrijft, roaming is een client verantwoordelijkheid waar een ap beperkt in kan ondersteunen. het je dus sterk afhankelijk van je device.

Een mesh oplossing gaat hier geen verbetering in aanbrengen omdat mesh puur over de onderliggende communicatie tussrn aps gaat.

Wat wel zou kunnen is dat het ap 802.11k/802.11r ondersteuning heeft. Als je toestel dat ook heeft dan zou dat een groot gedeelte van het roaming probleem moeten oplossen. Heb alleen nog geen praktijkervaring.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Hoi palthe, beide. Bij Google is de gebruiker en zijn (online) gedrag het product. Mijn reactie was wellicht kort door de bocht, maar ben er van overtuigd dat er een kern van waarheid in zit. Zoals al aangegeven door van aalten wil Google sowieso informatie van jouw netwerk. Vraag is: wil je dat? Ik zou erg teleurgesteld zijn als blijkt dat bv mijn router of AP data verzamelt en doorstuurt naar de fabrikant.
Maar uiteindelijk maakt iedereen die afweging zelf. Mijn trigger was de niet volledige verkooptekst op de website van de aanbieder.

quote]palthe schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 09:57:
[...]
Is dat een feit of een gevoel? Want als het een feit is dan zou ik daar graag onderbouwing voor zien, want ook ik ben van plan dit setje aan te schaffen.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Edgarz schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:49:
- Met versterking van 'het signaal' versterk je ook de ruis. Selectieve versterking bestaat niet (het signaal wel maar de ruis niet) bestaat niet om dat beiden eigenlijk hetzelfde zijn.
Je hebt gelijk. En erger nog, dit had ik gewoon zelf moeten weten. :X
Dank voor de les!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 06:33
Als dit off topic is dan hoor ik het wel

Maar ik gebruik sinds kort de "tegenhanger" van deze router namelijk de Netgear Orbi.
Sinds ik die heb geïnstalleerd heb ik het hele huis tussen de 200 en 300 Mbit Wifi verbinding.

Ik woon in een maisonnette waarbij de router in de woonkamer staat en de Satelliet in de slaapkamer.
Dit type netwerk zorgt er eindelijk voor dat ik overal een snel en stabiel Wifi netwerk heb waar ik eerst in de slaapkamers boven niet verder kwam dan Max 25Mbit, ook niet via Devolo via het stopcontact.
Eerst een dikke Asus AC5300 (die bijna net zo duur is als deze Orbi set) geprobeerd maar ook deze kwam niet tot inde slaapkamers...
Het is een erg dure oplossing maar voor nu al het geld meer dan waard !

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesaucychef

[...]
Robinski schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:55:
Ben zelf meer benieuwd of deze Wifi punten van google ook goed kunnen samenwerken als je ze allemaal via kabels aansluit. Een mooie oplossing met goede 'wifi' roaming zou als upgrade/vervaging hier in huis wel mooi zijn.
Dit is mijn situatie :) Samen met alles in 1 managen (via een app), niet te veel onnodige instellingen (voor mij), verbinding met IFTTT en al een prettige ervaring met de OnHub vind ik dit een interessant product.

[ Voor 21% gewijzigd door thesaucychef op 01-01-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:17

MaxPoweR

-=StopTech=-

Robinski schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:55:
Ik denk dat het beter werkt als je ze allemaal aansluit via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Alles werkt beter als je het aansluit via een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:10
ook ik ben aan het wachten op de release in europa. Wat ik begreep is dat het nog wel even gaat duren. Ik hoop ook op korte termijn maar vrees het ergste.

Ik heb gekeken om hem te bestellen vanuit de USA maar op moment dat iets niet werkt of iets niet goed werkt kun je niet aankloppen bij Google. Dus ik wacht nog even een maandje of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 15:37

jrn

Sinds deze week is de status op Coolblue aangepast naar "Verwacht: deze maand". Zou het?

Ondertussen is Google Wifi al even uit. Zijn er nog ernstige problemen opgedoken of betere concurrenten op de markt gekomen ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesaucychef
Ze zijn er nu idd, het lijkt dat ze naar verwachting presteren, bekabeld of niet en icm een OnHub. Ik weet niet van andere oplossingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Heb bij een maat eea inmiddels gezien. Doet wat het belooft, maar komt met een hoop mitsen en maren, vooral als je zelf iets meer wilt dan een 13 in een dozijnoplossing.

Plus
- mesh mag ook bedraad, zolang het maar achter het primaire AP zit
- installatie was soepel
Min
- eigenlijk alleen in te zetten met gWifi als router.
- integratie met een bestaand tweakers-level netwerk is moeizaam
- wat twijfels over security, en dan bedoel ik niet eens Google zelf. Denk aan upnp, dus poorten aan de buitenkant openzetten...

Mijn indruk is dat het iets is wat ik mogelijk bij mijn ouders in zou zetten, maar thuis, met eigen DHCP, DNS, eigen (niet via mijn ISP) IPv6 en routering plus vlans zie ik de nodige manco’s. Het zou leuk zijn als Google wat meer advanced features beschikbaar stelde.

Gebruik nu Ubiquiti voor wifi, wat ik eerlijk gezegd nogal overrated vind.

[ Voor 4% gewijzigd door ijdod op 23-10-2017 00:34 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 13:53
Vanuit Duitsland (Cyberport) een driepack besteld, kwam als 1+2 pack en werkt top. Echt voor niet-technische gebruikers, weinig opties, maar gewoon simpel "ik wil wifi overal". De punten instellen is simpel, QR code aan de onderkant scannen. Daarna vertelt de app of de punten te ver uit elkaar staan of juist goed. En de rest regelt "het systeem". In de app een paar features, ledjes feller of uit, speedtest, meshtest, en groepen aanmaken. (bijv kinderen, alle apparaten in die groep vanaf 20 uur geen wifi meer).

Zoals gezegd, je kunt weinig instellen, maar voor een doelgroep (die weinig op Tweakers zal rondlopen) werkt het precies zoals die groep nodig heeft. Neerzetten, punt 1 bebakeld naar de modem. Andere punten aan de stroom en scannen in de app, done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:44
MMMMMM schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:14:
Vanuit Duitsland (Cyberport) een driepack besteld, kwam als 1+2 pack en werkt top. Echt voor niet-technische gebruikers, weinig opties, maar gewoon simpel "ik wil wifi overal". De punten instellen is simpel, QR code aan de onderkant scannen. Daarna vertelt de app of de punten te ver uit elkaar staan of juist goed. En de rest regelt "het systeem". In de app een paar features, ledjes feller of uit, speedtest, meshtest, en groepen aanmaken. (bijv kinderen, alle apparaten in die groep vanaf 20 uur geen wifi meer).

Zoals gezegd, je kunt weinig instellen, maar voor een doelgroep (die weinig op Tweakers zal rondlopen) werkt het precies zoals die groep nodig heeft. Neerzetten, punt 1 bebakeld naar de modem. Andere punten aan de stroom en scannen in de app, done.
Een vraag over jouw opstelling. Weet niet welke provider je hebt, maar ik heb Telfort met een Experiabox (v8). Je sluit de Google Wifi dan op de router aan, kopieert de Google dan ook je SSID? Of moet je al je apparaten koppelen aan de Google SSID?
Pagina: 1