Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lan netwerk valt weg bij het gebruik van tweede pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jacob-1995
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05 20:50
Mijn vraag

Sinds een paar dagen terug valt het internet steeds weg (soms helemaal tot ik de pc opnieuw opstart, soms zorgt het alleen voor een hoge ping bij het gamen). Ik heb twee pc's die aangesloten zitten aan een router met lan (al zo'n 3 jaar) en nooit last gehad van hoge ping. Wanneer we beide pc's aan hebben staan en online gaan gamen (vooral overwatch) krijgen we enorme lagg na zo'n 10 minuten (het is niet direct) en soms valt dan het hele internet uit. Bij het zoeken online kwam ik oplossingen tegen als windows updates verwijderen bij 10 (recentelijk problemen verzorgt blijkbaar), static ip disablen (stond al uit) netwerk renewen etc etc maar niets helpt. Ik ben ten einde raad. Wanneer alleen 1 pc gebruikt wordt, is er niets aan de hand

ps. Ziggo was laatst langsgeweest om het internet te 'maken', maar ik was hier niet bij, dus geen idee wat ze veranderd hebben.
Relevante software en hardware die ik gebruik

1 pc heeft windows 7, andere windows 10, internet is van ziggo

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ongeveer alles al..

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-11 22:56
Welke router gebruik je? En welke apparaten zitten er allemaal op het netwerk? Draait er misschien een torrent client oid? Want dit klinkt als teveel connecties voor de router.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

...of gewoon een upload die helemaal platgetrokken wordt. Ook typisch wat je ziet bij torrent client zonder beperkingen. Oplossing is die client te vinden en zowel upload (max 1/2 van je gemeten upstreambandbandbreedte) als connections (iets van 50 moet iedere recente router aankunnen, en geeft prima performance voor de torrent zelf).

Maareh, geef eens je relevante hardware en software. Dus welke modem (EXACT, niet "Ziggo ding" oid), welke router, hoe je PCs met die router verbonden zijn en welke netwerksoftware er op de twee PCs draait.

Oslik blyat! Oslik!

• jacob-1995
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05 20:50
dion_b schreef op zondag 25 december 2016 @ 11:09:
...of gewoon een upload die helemaal platgetrokken wordt. Ook typisch wat je ziet bij torrent client zonder beperkingen. Oplossing is die client te vinden en zowel upload (max 1/2 van je gemeten upstreambandbandbreedte) als connections (iets van 50 moet iedere recente router aankunnen, en geeft prima performance voor de torrent zelf).

Maareh, geef eens je relevante hardware en software. Dus welke modem (EXACT, niet "Ziggo ding" oid), welke router, hoe je PCs met die router verbonden zijn en welke netwerksoftware er op de twee PCs draait.
Oké hou je vast. Het modem is een Technicolor TC7210 (die is dus onlangs geïnstalleerd door ziggo), dit modem is dan onder andere verbonden met een router van Asus: rt ac87u. Deze router is dan weer aangesloten aan een switch die verbonden is met TP-link adapter. Deze is verbonden met een andere TP-link adapter die bij de twee pc's staat, verbonden met een switch (beide switches zijn een TL-SG1008D) en deze switch is dan verbonden met de pc's. Dit heeft altijd prima gewerkt, beide pc's hebben geen torrents en het enige wat dus veranderd is, is het modem.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TC7210: staat dat ding in NAT of bridge mode?
AC87U: staat dat ding in NAT router of AP mode?

Wat zijn die twee "TP-Link adapters" waar je het over hebt? Geef eens typenr(s).

En geef eens de LAN IP adressen van de twee PCs.

Oslik blyat! Oslik!

• alexd90
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-11 11:18
Hi,

Als ik zo lees zijn er een hoop apparaten welke deze problemen kunnen geven. Ik zou zeggen haal er zoveel mogelijk tussenuit om te testen. In mijn ervaring kan powerline ook gaan storen. Ik kom vanuit een situatie waar het jaren goed gewerkt heeft en 1 adapter gewoon stuk is gegaan en deze gelijksoortige problemen vertoonde.

Als ik jou was zou ik een dag gaan testen zonder apparaten er tussen. Gewoon direct op je modem werken en zo bij elke test een apparaat terug plaatsen. Tot je de boosdoener gevonden hebt.

Succes,

Alex

[ Voor 3% gewijzigd door alexd90 op 25-12-2016 12:33 ]

Pagina: 1