Hoge RAM usage zonder dat er iets open staat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03-2021
Ik heb een hele hoge RAM usage zonder dat er iets open staat. Ik weet niet waar dit vandaan komt. Als ik mijn laptop uitzet voor 1 minuut en dan weer aan dan is de RAM geheugen weer normaal. Maar soms uit het niets net als nu is hij super hoog. Dit blijft zo hoog totdat ik mijn laptop uitzet voor 1 min en dan weer aanzet. Hoe kan ik dit fixen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lL6xfvv.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/72V7ggn.jpg

Ik heb al een anti virus en anti spyware scan laten draaien maar er is niets gevonden.

Het gaat om een Alienware, specs zijn windows 8.1, I7 4910MQ (overclocked up to 4,1 Ghz), GTX880M, 16GB, 2TB HDD, Full HD 1920x1080

[ Voor 19% gewijzigd door Bryan.1 op 25-12-2016 01:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kijk eens op het tabblad Detais.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.1
Room42 schreef op zondag 25 december 2016 @ 01:50:
Kijk eens op het tabblad Detais.
Die staat op Idle

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G7oi22a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44
Kijk eens met het progie Process Explorer.
Is van microsoft zelf en geeft veel meer info.

https://technet.microsoft.com/nl-nl/processexplorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.1
Ik zie niets geks, 4 ogen zijn beter dan 2. Zie ik iets over het hoofd?

http://imgur.com/a/b3ze5

[ Voor 43% gewijzigd door Bryan.1 op 25-12-2016 02:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 674295

Als je de lijst nu ff sorteerd op ram gebruik is het veel overzichtelijker. Opzich zie ik nu ook niks gek behalve de hoeveelheid, er draait toch best veel op de achtergrond.

Edit: hoeveel realtime virusscanners heb jij momenteel geïnstalleerd? Ik zie namelijk processen van AVG, McAfee én Comodo internet security draaien. Meerdere realtime AV naast elkaar is altijd vragen om problemen omdat zij elkaars eigen I/O activiteit gaan controleren.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 674295 op 25-12-2016 02:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik zie zo veel verschillende anti virus engines actief dat ik me af vraag of het systeem nog wel werkt. Comodo, AVG, McAfee. Spybot S&D. Daarnaast 500MB voor Firefox??? Ook nog Teamviewer service actief, heel veel Alienware Bloatware.

Dat deze laptop nog werkt is dubieus.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
ff een andere vraag, word je systeem traag of heb je andere problemen door dit hoog geheugen gebruik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.1
Anoniem: 674295 schreef op zondag 25 december 2016 @ 02:25:
Als je de lijst nu ff sorteerd op ram gebruik is het veel overzichtelijker. Opzich zie ik nu ook niks gek behalve de hoeveelheid, er draait toch best veel op de achtergrond.

Edit: hoeveel realtime virusscanners heb jij momenteel geïnstalleerd? Ik zie namelijk processen van AVG, McAfee én Comodo internet security draaien. Meerdere realtime AV naast elkaar is altijd vragen om problemen omdat zij elkaars eigen I/O activiteit gaan controleren.
AVG is mijn anti virus, McAfee is mijn safe search voor wanneer ik aan het browsen bent, Comodo daarvan heb ik alleen de firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.1
SpiriTNL schreef op zondag 25 december 2016 @ 02:51:
ff een andere vraag, word je systeem traag of heb je andere problemen door dit hoog geheugen gebruik ?
Geen andere problemen behalve af en toe een lag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpiriTNL
Heb je de laatste tijd nog drivers geupdate ?
Want je niet-wisselbare pool is veel te hoog.
Deze moet bijna altijd onder de 1 GB blijven.

Dit betekend dat dit geheugen bezet word door programma's of drivers wat eigenlijk niet mag.
Dat geheugen is dus niet beschikbaar voor het systeem.

Ik denk dat je een memory leak hebt.

Zet eens alle programma's uit die automatisch opstarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpiriTNL
Ik zie waarschijnlijk al je probleem.
Je hebt een killer netwerk kaart.

Deze staat bekend om zijn memory leaks.

Kijk eens of daar nieuwe drivers voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.1
Er zijn geen updates voor mijn netwerkkaart. Als ik mijn pc opnieuw opstart dan is de ram weer normaal zonder dat ik iets uitzet. Ik wil nu juist achterhalen waarom er nu zoveel ram geheugen wordt gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpiriTNL
Wat heb ik net gezegd ?
Waarschijnlijk een memory leak, dat betekend dat een programma of driver steeds meer en meer geheugen gaat gebruiken.

Wat is je niet-wisselbare pool als je het systeem net hebt opgestart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.1
SpiriTNL schreef op zondag 25 december 2016 @ 03:26:
Wat heb ik net gezegd ?
Waarschijnlijk een memory leak, dat betekend dat een programma of driver steeds meer en meer geheugen gaat gebruiken.

Wat is je niet-wisselbare pool als je het systeem net hebt opgestart ?
Ik heb hem net opnieuw gestart en hij staat nu op 326MB en daar blijft hij op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.1
De volgende keer dat hij weer enorm hoog staat dan probeer ik dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 859361

Zelf heb ik dit probleem ook gehad, het is op te lossen door de killer driver te verwijderen. Vervolgens moet je de driver opnieuw installeren maar dan zonder de killersuite zelf. Het beste kun je de losse driver files downloaden en windows deze map laten scannen om deze te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.1
Ik heb dit vandaag gedaan en daarmee is het probleem opgelost. Niet wisselbare pool staat stabiel rond de 341MB en de ram staat stabiel rond de 3,6GB/16GB. Dit is het gebruik tijdens het gamen met yt aan op de achtergrond

[ Voor 24% gewijzigd door Bryan.1 op 25-12-2016 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.1
Anoniem: 859361 schreef op zondag 25 december 2016 @ 11:56:
Zelf heb ik dit probleem ook gehad, het is op te lossen door de killer driver te verwijderen. Vervolgens moet je de driver opnieuw installeren maar dan zonder de killersuite zelf. Het beste kun je de losse driver files downloaden en windows deze map laten scannen om deze te installeren.
Bedankt voor de tip. En bedankt iedereen die mij geholpen heeft met de oplossing. Fijne feestdagen en gelukkig nieuw jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 674295

Bryan.1 schreef op zondag 25 december 2016 @ 17:55:
[...]

Bedankt voor de tip. En bedankt iedereen die mij geholpen heeft met de oplossing. Fijne feestdagen en gelukkig nieuw jaar.
Mooi dat het enigzins opgelost is nu. Nog een tip: doe eens wat aan de gigantische hoeveelheid AV software op die machine. Totaal onnodig en ze werken elkaar alleen maar tegen. Zo heeft windows 10 al een best aardige AV en firewall standaard aan boord.

Het grootste gevaar zit nog altijd tussen stoel en toetsenbord. Nu zeg ik absoluut niet dat anti virus/malware/spyware/firewall software onnodig is, in tegendeel zelfs, maar om daar nu 5 verschillende pakketen voor te gebruiken is veel te veel van het goede. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Anoniem: 674295 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 01:47:
[...]

Mooi dat het enigzins opgelost is nu. Nog een tip: doe eens wat aan de gigantische hoeveelheid AV software op die machine. Totaal onnodig en ze werken elkaar alleen maar tegen. Zo heeft windows 10 al een best aardige AV en firewall standaard aan boord.

Het grootste gevaar zit nog altijd tussen stoel en toetsenbord. Nu zeg ik absoluut niet dat anti virus/malware/spyware/firewall software onnodig is, in tegendeel zelfs, maar om daar nu 5 verschillende pakketen voor te gebruiken is veel te veel van het goede. :+
Windows zelf heeft zelf ook nog een security essentials .

Deze bied genoeg ondersteuning en is zoizo gratis,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Security Essentials is een oude naam. Heet tegenwoordig Windows Defender, maar dat is verre van ideaal. Genoeg tests laat zien dat er toch nog aardig wat doorheen gaat. Een aparte AV nemen is veel beter. Voor verdere discussie over het wel of niet draaien van een, doe dat in Beveiliging & Virussen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1