Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stille 15'' laptop met voldoende opslagruimte

Pagina: 1
Acties:

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Vanwege het inruilen van mijn rMBP ben ik zoek naar een waardige vervanger. Ik kan niet goed wennen aan OSX, en ik vind 128gb gewoon onvoldoende qua opslagruimte. Ook ben ik van mening dat ik voor thuisgebruik meer heb aan een 15'' scherm dan een 13.3'' scherm wat ik nu heb.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik ga de laptop voornamelijk gebruiken voor standaardzaken zoals internet (Chrome), Skype, Spotify en het downloaden van films middels Sabnzbd en Deluge. Daarnaast wil ik incidenteel (1/2x per maand) nog wel eens wat lichte fotobewerking doen in Photoshop en speel ik nog wel eens graag een potje Hearthstone (niet de meest veeleisende game).

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond de 1000 euro, aangezien ik dit ook voor mijn Mac heb teruggekregen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee, de laptop zal niet meegenomen worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik wil dus het liefst een 15.6'' laptop met voldoende opslagruimte. Dat wil zeggen 256gb of meer (die combi-laptops met ssd + hdd zijn wel geinig) omdat ik graag films wil downloaden en die vervolgens op een externe hdd zet. Daarnaast heb ik een broertje dood aan lawaaimakers. Vandaag een Lenovo Yoga 710 teruggestuurd omdat de fan 100% van de tijd draaide, daar heb ik dus geen zin in. Natuurlijk is een fan er niet voor niets en mag die draaien, maar ik moet me er niet aan gaan storen.

Heb niet een bepaalde voorkeur voor een merk. Las dat Asus goed is, HP slechte customer service levert en voor de rest heb ik eigenljk geen idee.

Ik zag deze voorbij komen:
pricewatch: Asus ZenBook UX510UW-CN057T

Heeft Kaby Lake, redelijke videokaart, 2 harde schijven, USB-C & USB 3.0 alleen weet ik dus niet zo goed hoe de batterij is en het volume van de fan.

Wellicht heb ik niet eens een i5 of een i7 nodig en kan ik ook volstaan met een fanless laptop (dus een Mcore).

Tesla M3LR '21

Verwijderd

Helaas bestaan er geen 15" laptops meer met Core M. O ja, nog eentje maar die heeft maar 4GB geheugen: pricewatch: Peaq PNB S1115-IM2NL ALU

Ik ben zelf ook al een paar jaar op zoek naar een fanless laptop van 15" of nog liever van 17", en dan kom je al snel bij een Core M uit ja. Maar die bestaan dus niet (meer).

Acer heeft in zijn nieuwe Switch Alpha een Core i3, i5 en i7 passief gekoeld met liquid loop technologie. Maar dat ding is dus maar 12" en spiegelend. Ik hoop dat ze komend jaar ook normale laptops met die koeling gaan maken.

Voor nu zijn alleen de 13" Asus UX305 (mat) en de 13" Asus Flip 360 (spiegelend) passief gekoeld.

Van de ZenBook UX510UW lees ik dat veel mensen zeggen dat de fan nogal luidruchtig is.
Zelf heb ik in de zomer een Dell Latitude 5570 teruggestuurd omdat ik vond dat die teveel lawaai maakte.

Lastig allemaal... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2016 16:31 ]

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2016 @ 16:31:
Helaas bestaan er geen 15" laptops meer met Core M. O ja, nog eentje maar die heeft maar 4GB geheugen: pricewatch: Peaq PNB S1115-IM2NL ALU

Ik ben zelf ook al een paar jaar op zoek naar een fanless laptop van 15" of nog liever van 17", en dan kom je al snel bij een Core M uit ja. Maar die bestaan dus niet (meer).

Acer heeft in zijn nieuwe Switch Alpha een Core i3, i5 en i7 passief gekoeld met liquid loop technologie. Maar dat ding is dus maar 12" en spiegelend. Ik hoop dat ze komend jaar ook normale laptops met die koeling gaan maken.

Voor nu zijn alleen de 13" Asus UX305 (mat) en de 13" Asus Flip 360 (spiegelend) passief gekoeld.

Van de ZenBook UX510UW lees ik dat veel mensen zeggen dat de fan nogal luidruchtig is.
Zelf heb ik in de zomer een Dell Latitude 5570 teruggestuurd omdat ik vond dat die teveel lawaai maakte.

Lastig allemaal... :)
Gelukkig ben ik niet de enige die iets dergelijks zoekt :P

Was net bij mijn zwager en die heeft een 15'' Asus Zenbook laptop (weet het type ff niet, gewoon 1 of ander random model van de MM voor 650 euro) en die is eigenlijk altijd stil zei die.

Dus ik ga morgen ook maar even kijken bij de MM of er wat leuks tussen staat.

Tesla M3LR '21

Verwijderd

Haha, nee.je bent niet de enige. :)

Hmmm interessant een 15" Zenbook voor 650 euro, want ik de Pricewatch zie ik ze alleen vanaf 900 euro staan: categorie: Laptops :)

Misschien heeft ie toch een 13.3" dan, die zijn wel stil en passief gekoeld, en die gingen voor rond de 650 euro weg ja. Of hij heeft misschien tijdens de black-friday/cyber-monday een erg goede deal gehad voor echt een 15" Zenbook?

Dat geluid is ook voor iedereen anders. Ik heb al meerdere keren gehad dat mensen zeiden 'je hoort hem niet', 'hij is stil', of 'je hoort hem alleen als je hem wilt horen'. Pfff, nou in alle gevallen was het voor mij een herrie apparaat, fan continu aan en dan nog steeds harder dan de Leonovo Z70-80 die ik nu heb. Die is best stil eigenlijk. En bij Paradigit hebben ze hem voor slechts 599 euro in de aanbieding nu.

Maar succes bij de Mediamarkt! Ben benieuwd of je nog iets kan horen daar door het omgevingsgeluid. Of anders online kopen bij de MM, dan kan je hem altijd nog zelf terugbrengen in het filiaal voor geld terug.

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2016 @ 00:10:
Haha, nee.je bent niet de enige. :)

Hmmm interessant een 15" Zenbook voor 650 euro, want ik de Pricewatch zie ik ze alleen vanaf 900 euro staan: categorie: Laptops :)

Misschien heeft ie toch een 13.3" dan, die zijn wel stil en passief gekoeld, en die gingen voor rond de 650 euro weg ja. Of hij heeft misschien tijdens de black-friday/cyber-monday een erg goede deal gehad voor echt een 15" Zenbook?

Dat geluid is ook voor iedereen anders. Ik heb al meerdere keren gehad dat mensen zeiden 'je hoort hem niet', 'hij is stil', of 'je hoort hem alleen als je hem wilt horen'. Pfff, nou in alle gevallen was het voor mij een herrie apparaat, fan continu aan en dan nog steeds harder dan de Leonovo Z70-80 die ik nu heb. Die is best stil eigenlijk. En bij Paradigit hebben ze hem voor slechts 599 euro in de aanbieding nu.

Maar succes bij de Mediamarkt! Ben benieuwd of je nog iets kan horen daar door het omgevingsgeluid. Of anders online kopen bij de MM, dan kan je hem altijd nog zelf terugbrengen in het filiaal voor geld terug.
http://www.mediamarkt.nl/...510ux-dm117t-1481338.html

Deze is het geworden, typ er nu deze post ook op. Hij is heerlijk stil, alleen bij bepaalde zaken hoor je de fan (updaten van drivers bijvoorbeeld of het installeren van een programma). Heb nu een future proof processor, voldoende RAM en een videokaart waarmee ik nog wel een basic spelletje kan doen. De SSD is een mooie verdubbeling t.o.v. mijn Mac, maar als het goed is kan ik er nog een HDD bij prikken indien nodig.

Tesla M3LR '21

Verwijderd

Ha, een mooie laptop en goed om te horen dat hij heerlijk stil is. En leuk dat je de update nog even post hier. :)
Pagina: 1