[Windows10] C drive ineens vol

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• -Sybren
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-06-2024
Zojuist kreeg ik een melding dat mijn C drive vol zit. Dit klopte inderdaad maar ik heb geen enkel programma meer geïnstalleerd en voor de melding zat hij hooguit voor 50% vol. Hoe kan ik dit oplossen? Het besturingssysteem is Windows 10. Schijf is een SSD.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ts3yrXq90iEI7EgGsiFhmpy1/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8dRSY87ucYeh1ZluSrwaNMo9/thumb.png

Beste antwoord (via -Sybren op 24-12-2016 21:59)

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:44

The Executer

Lekker belangrijk!

Programma deïnstalleren is de kortste klap. Je kan eventueel kijken of het programma temp files ergens opslaat en die verwijderen, maar dat weet ik niet.

Draai ook even een scan met Malwarebytes, om zeker te weten dat je verder geen troep op je pc hebt staan.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:34
Helemaal formateren. Dan is ie weer leeg.

Even serieus. Kijk eens met bijvoorbeeld treesize waar de ruimte aan op gaat.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-01 13:27
Of doe eens wat het ding je (subtiel) vertelt, klik eens op 'Apps & Games'. Als het een beetje meezit krijg je dan een beter overzicht.

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:03

muhda

Time & Space traveler

Kan verschillende oorzaken hebben:
Misschien te vaak de laptop of desktop laten hibernate?
Oude Windows updates of log files van een app?
Windows (Search) Index die vol zit?

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12-2025

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Zoek maar uit met Uderzo SpaceSniffer.
Misschien zit er hentai op je schijf. :+

[ Voor 36% gewijzigd door MedionAkoya op 24-12-2016 19:17 ]

Trein?

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vriend van me had dit ook. Treesize liet ook zien dat maar min of meer de helft in gebruik was. Windows schijfopruiming hielp ook niet. Uiteindelijk hielp een simpele run van CCleaner.

• -Sybren
Ik heb gekeken met Treesize. Lijkt op een crash van Pokerstars? Dit kan wel kloppen, dit stond open op het moment dat het gebeurde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MhRv4prguUWrBH7a5cIg7yG7/thumb.png

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Gooi dat pokerstars eraf?
Slecht programma zo. Zou het niet vertrouwen.

Gooi er daarna een virus/malware scanner overheen (malwarebytes).

Acties:
  • Beste antwoord

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:44

The Executer

Lekker belangrijk!

Programma deïnstalleren is de kortste klap. Je kan eventueel kijken of het programma temp files ergens opslaat en die verwijderen, maar dat weet ik niet.

Draai ook even een scan met Malwarebytes, om zeker te weten dat je verder geen troep op je pc hebt staan.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• -Sybren
Heb van tevoren al meteen malwarebytes gedraaid, geen verdachte zaken gevonden. Ik ga het programma eerst verwijderen en ik ga de temp files controleren

• Reepje
  • Niet online
Blijkbaar heeft pokerstars 1 map van 330 GB, kijk eerst naar de locatie van de map, daarin zie je ook waar alles zit. In treesize kan je ook klikken op pokerstars, dan vouwt die uit en zie je de details.

• -Sybren
Ik heb het programma verwijderd, nu is er weer 331GB van 464GB beschikbaar. Voor de zekerheid alles nog maar even nalopen :)

• Reepje
  • Niet online
In een dergelijk geval zou ik ook even ccleaner laten lopen en schijf ermee opschonen. Evt kan je ook register clean doen. Je kan aanvinken wat je wil verwijderen, en wat niet. Als je bij beide de verwijzingen naar pokerstars verwijderd, zou je in principe goed moeten zitten.
Pagina: 1