Windows 10 (was 8.1) naar andere pc.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevePC
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-09 12:30
Hallo, ik heb nu Windows 10 op mijn pc, die wil ik naar een andere pc, maar dit was eerst Windows 8.1, hoe moet ik dit aanpakken?

Alvast bedankt,
Steve

Beste antwoord (via StevePC op 24-12-2016 19:16)

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:30
Bij een upgrade van Windows 8 naar 10 wordt deze onafhankelijk van de Windows 8 licentie (Retail of Oem) omgezet naar Windows 10 (Oem)
Deze is maar aan 1 pc gekoppeld.

Je moet een nieuwe Windows licentie moeten kopen voor je nieuwe pc.

[ Voor 6% gewijzigd door D-dark op 24-12-2016 18:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32

TheVMaster

Moderator WOS
Om te beginnen is het denk ik handig dat je even met wat meer informatie komt. Je heb Windows 10, maar dat was eerst Windows 8.1 en die moet naar een andere pc..? We hebben nog steeds geen glazen bol, dus voorspellen en antwoorden op basis van aannames is erg lastig.

Daarnaast zou ik graag zien dat je ook even laat zien wat je zelf al allemaal hebt gevonden tijdens je zoektocht. Want 1 ding zijn we niet, en dat is een helpdesk. Dus graag ook zelf eerst even zoeken via Google (Windows 10 installatie verplaatsen naar nieuwe pc) en je TS aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevePC
Had gelezen dat je dan eerst Windows 8 moet downloaden (via licentie) en dan moet upgraden naar Windows 10, maar de upgrade is niet meer gratis. Dus ik ben de Sjaak denk ik.
Dus ik moet leven met 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Misschien mag je de windows 8 die je hebt ook niet meenemen naar een nieuwe pc.

Dus dan heb je pech, want een nieuwe windows 10 kost je wel TWINTIG euro, ik snap dat je dat niet zomaar hebt liggen. Dus je bent de sjaak en zit aan windows 8.1 vast, en je zit aan je oude computer vast.

[ Voor 6% gewijzigd door Reepje op 24-12-2016 18:18 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:30
Bij een upgrade van Windows 8 naar 10 wordt deze onafhankelijk van de Windows 8 licentie (Retail of Oem) omgezet naar Windows 10 (Oem)
Deze is maar aan 1 pc gekoppeld.

Je moet een nieuwe Windows licentie moeten kopen voor je nieuwe pc.

[ Voor 6% gewijzigd door D-dark op 24-12-2016 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevePC
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32

TheVMaster

Moderator WOS
Reepje schreef op Saturday 24 December 2016 @ 18:17:
Misschien mag je de windows 8 die je hebt ook niet meenemen naar een nieuwe pc.

Dus dan heb je pech, want een nieuwe windows 10 kost je wel TWINTIG euro, ik snap dat je dat niet zomaar hebt liggen. Dus je bent de sjaak en zit aan windows 8.1 vast, en je zit aan je oude computer vast.
Pas wel even op met de licenties van 20 euro, want dat zijn vaak MSDN licentiesleutels en die zijn niet voor de losse verkoop. Koop hem gewoon bij een Nederlandse webshop, dan ben je duurder uit...maar ja Windows gebruik je iedere dag.....dus zo duur is het ook weer niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevePC
Tja het is toch altijd leuk om geld te besparen reepje, maar ben student dus kan via slim nog een key krijgen, die kan ik toch op een zelf samengestelde pc zetten neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
StevePC schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 23:27:
Tja het is toch altijd leuk om geld te besparen reepje, maar ben student dus kan via slim nog een key krijgen, die kan ik toch op een zelf samengestelde pc zetten neem ik aan?
Dat is dan helemaal mooi toch. Die kan je daarvoor gewoon gebruiken.
Pagina: 1