Kan mijn huidige PC een nieuwe grafische kaart aan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JosPrairievos
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-06-2024
Hallo iedereen,

Ik heb drie jaar geleden een kant en klare desktop gekocht en heb tot nu toe mijn games altijd met een redelijk tot goed grafisch vermogen kunnen spelen. Nu heb ik sinds kort Battlefield 1 en ik merk dat mijn desktop dit niet meer trekt, reden dus om een nieuwe (tweedehands?) videokaart te kopen!

Na een korte speurtocht op het internet ben ik erachter dat het voornamelijk draait om mijn voeding; kan deze een nieuwe videokaart aan of niet. Echter is dit ook meteen het punt waar ik op vastloop, ik weet immers niet hoe ik naar de gegevens moet kijken die op mijn voeding staan gedrukt.

Mijn vraag is dus als volgt:
  • Zou mijn voeding een NVIDIA GeForce GTX 970 aankunnen?
  • Zou mijn voeding een NVIDIA GeForce GTX 1060 aankunnen?
  • Welke videokaart zouden jullie aanraden?
De desktop die ik heb:
http://www.mediamarkt.nl/...koya-p5383-f-1289809.html

Een foto van de data die op mijn voeding staat:
Voeding Akoya P5383

Alvast bedankt!

Groet,
Jos

Beste antwoord (via JosPrairievos op 25-12-2016 13:50)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Een 1060 verbruikt minder dan je huidige 760, dus dat moet geen probleem zijn.
Een 970 verbruikt net wat meer, maar moet ook nog wel kunnen (al zie ik ze niet met slechts 1 power stekker).
https://www.techpowerup.c.../GeForce_GTX_1060/24.html

Let wel even op het aantal benodigde PEG connectors (PCIE power), je voeding heeft er volgens mij maar 1 (kast even open halen om te controleren).

[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 24-12-2016 15:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• mitsumark
  • Nu online
Een 1060 verbruikt minder dan je huidige 760, dus dat moet geen probleem zijn.
Een 970 verbruikt net wat meer, maar moet ook nog wel kunnen (al zie ik ze niet met slechts 1 power stekker).
https://www.techpowerup.c.../GeForce_GTX_1060/24.html

Let wel even op het aantal benodigde PEG connectors (PCIE power), je voeding heeft er volgens mij maar 1 (kast even open halen om te controleren).

[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 24-12-2016 15:22 ]

Verwijderd

De voeding zou beide videokaarten moeten trekken mits de juiste aansluitingen aanwezig zijn. De meeste GTX 970 kaarten hebben 2x 6 pins en de meeste GTX 1060 een enkele 6 of 8 pins. Met een 1060 heb je dus de meeste kans van slagen. Is ook de veel betere kaart. Een gebruikte 970 is veel te duur. Er wordt nog met gemak bijna €200 voor betaald wat die kaart niet waard is. Voor hetzelfde geld heb je namelijk een nieuwe RX470 welke gelijk presteert en tov de 970 steeds beter gaat presteren.

• JosPrairievos
Bedankt voor jullie feedback!

Onderstaande videokaart zou dus prima zijn? Heeft zo te zien één enkele 6-pins aansluiting.

pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 6GT OC

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 19:47
Qua vermogen moet die kunnen, maar kijk eerst even of je inderdaad die pci-e voedingsstekker hebt.
Anders komt er straks een topic "Welke voeding heb ik nodig?"

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• mitsumark
  • Nu online
Zijn 760 OEM heeft ook een pcie stekker nodig, dus dat zou goed moeten komen.
Voor zover ik weet uit het verleden heeft zo'n 60EMDN inderdaad 1x een 6-pins stekker.

[ Voor 36% gewijzigd door mitsumark op 24-12-2016 18:30 ]

• JosPrairievos
Hallo iedereen,

Bedankt tot dusver voor de hulp!

Zie onderstaande de foto van het stekkertje dat in mijn grafische kaart gaat. HIj bestaat uit 6 pinnen dus ik weet nu dat hij past, maar voor de zekerheid toch nog de vraag: "kan ik met mijn huidige voeding en het stekkertje dat ik nu heb een NVIDIA GeForce GTX 1060 aan?"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KD4Xby020TenEiyFYe7fLxkw/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mslwZOS4VprH3CI6fewZGZ6L/thumb.png

Nogmaals bedankt!

gr,
Jos

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

JosPrairievos schreef op zondag 25 december 2016 @ 12:38:
Hallo iedereen,

Bedankt tot dusver voor de hulp!

Zie onderstaande de foto van het stekkertje dat in mijn grafische kaart gaat. HIj bestaat uit 6 pinnen dus ik weet nu dat hij past, maar voor de zekerheid toch nog de vraag: "kan ik met mijn huidige voeding en het stekkertje dat ik nu heb een NVIDIA GeForce GTX 1060 aan?"

[afbeelding]

[afbeelding]

Nogmaals bedankt!

gr,
Jos
Ja.
Maar als je de volgende keer weer geld over hebt, zou ik het als ik jou was investeren in een kwalitatief goede voeding. :)

• JosPrairievos
UltiemePCNerd schreef op zondag 25 december 2016 @ 13:20:
[...]

Ja.
Maar als je de volgende keer weer geld over hebt, zou ik het als ik jou was investeren in een kwalitatief goede voeding. :)
Oke bedankt je reply.

Wat maakt mijn huidige voeding niet goed dan? Ik snap wel wat van computers, maar qua componenten ben ik echt een leek.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

JosPrairievos schreef op zondag 25 december 2016 @ 13:51:
[...]

Oke bedankt je reply.

Wat maakt mijn huidige voeding niet goed dan? Ik snap wel wat van computers, maar qua componenten ben ik echt een leek.
Qua connector en output zit je wel goed, maar het gaat meer om de componenten van de voeding zelf.
Ik betwijfel het echt of er goede beveiligingen op die voeding zitten, en waarschijnlijk gaat ie niet lang mee.

• mitsumark
  • Nu online
Zo heel slecht is zo'n FSP ook weer niet, vergelijkbaar met de bekendere Be Quiet system power 7/8.
Probeer er alleen niet 10 jaar mee te doen, maar 5-7 jaar moet normaliter geen probleem zijn.
Pagina: 1