Hoi medetweakers,
2 maand geleden heeft de oplaadpoort van mijn Asus het begeven, deze was al langer aan het aftakelen nadat er een keer hard aan de kabel werd getrokken, en toen had hij het helemaal begeven. Het probleem is dat het pinnetje dat normaal in de poort zit (de min-pool?) afgebroken is en nu vast zit in de lader zelf. (Zie foto's onderaan.)
Aangezien de lader zelf eerder al eens kapot gegaan was, en dit het zoveelste incident was betreffende deze laptop en het opladen ervan, toen besloten een nieuwe te kopen en deze te laten voor wat het was. Echter vind ik het zonde om deze voor de rest nog perfect werkende laptop stof te laten verzamelen, dus ben ik op zoek naar een goedkope fix.
Zelf had ik al enkele oplossingen bedacht;
Moest ik ergens onduidelijk geweest zijn, of indien extra foto's van onderdelen handig zouden zijn, hoor ik het graag!
Alvast bedankt, en een fijne kerst.
(Afbeeldingen zijn klikbaar naar duidelijkere versies!)

2 maand geleden heeft de oplaadpoort van mijn Asus het begeven, deze was al langer aan het aftakelen nadat er een keer hard aan de kabel werd getrokken, en toen had hij het helemaal begeven. Het probleem is dat het pinnetje dat normaal in de poort zit (de min-pool?) afgebroken is en nu vast zit in de lader zelf. (Zie foto's onderaan.)
Aangezien de lader zelf eerder al eens kapot gegaan was, en dit het zoveelste incident was betreffende deze laptop en het opladen ervan, toen besloten een nieuwe te kopen en deze te laten voor wat het was. Echter vind ik het zonde om deze voor de rest nog perfect werkende laptop stof te laten verzamelen, dus ben ik op zoek naar een goedkope fix.
Zelf had ik al enkele oplossingen bedacht;
- Een nieuwe oplaadpoort bestellen (~25€), samen met een nieuwe lader, ik krijg het pinnetje er namelijk op een enkele manier uit (iemand een idee? Zie foto voor het probleem). Deze nieuwe lader kost me dan ook nog eens een goede €50
- De oplaadpoort er af solderen, en vervangen door een stuk kabel dat ik hier nog heb liggen, en aan de kant van de lader zelf dan het andere stuk van deze kabel te solderen (zie foto). De nadelen dat ik hier zie is dat de soldeerpunten vrij klein zijn, en mijn soldeerskills zeer basis zijn. Maar uiteindelijk probeer ik liever iets, dan niets. Voor zover ik kan zien op de laptop zelf, is de oplaadpoort met 6 soldeerpunten verbonden met de (+), en met 1 poort aan de (-).
Moest ik ergens onduidelijk geweest zijn, of indien extra foto's van onderdelen handig zouden zijn, hoor ik het graag!
Alvast bedankt, en een fijne kerst.
(Afbeeldingen zijn klikbaar naar duidelijkere versies!)