'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'
Heb zelf ook zo'n MSI bordje met die geluidschip en heb ook een SB 128 PCI gehad en ik hoor geen verschil....
Nah ok, echt verschil hoor je niet vaak, maar ik vindt een losse kaart gewoon veel fijner. Ben nog steeds tevreden met m'n SB128. En die dingen kosten ook nix meer tegenwoordig.Op zondag 01 juli 2001 19:07 schreef GaMbiNo het volgende:
Doe dan dat onboard geluidskaartje maar... zelfde kwaliteit als een SB 128 PCI.
Heb zelf ook zo'n MSI bordje met die geluidschip en heb ook een SB 128 PCI gehad en ik hoor geen verschil....
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'
maar ik heb het prob dat als ik via de onboard sound mp3s luister, en ik ga bijv. downloaden, cd's branden dan gaat het heeeel erg vervormen.
met de sb 128 heb ik dat niet...
maar het zou kunnen dat dat gewoon een instelling van mij is...
(verkeerde irq ofzo...)
als je toch al een sb128 hebt, zou ik die gebruiken, anders gebruik je gewoon de onbourd sound
Ik gebruik op beide pc's mijn onboard geluids-chip en bij mij hapert ie nooooooit!!Op zondag 01 juli 2001 19:10 schreef Cutebritney het volgende:
maar ik heb het prob dat als ik via de onboard sound mp3s luister, en ik ga bijv. downloaden, cd's branden dan gaat het heeeel erg vervormen.
met de sb 128 heb ik dat niet...
Ook niet als ik ondertussen ga gamen, downloaden of branden echt nooit dus..
Vast een IRQ instelling ofzo idd
Zijn er geen andere drivers voor te vinden?
Een onboard geluidskaart heeft toch zijn eigen chipset op het moederbord, maar volgens mij gebruikt hij wel een software synthesizer, deze klinkt vrij goed, maar met het inspelen hoor je de tonen een fractie later. Maar volgens mij vreet de onboard geluidskaart verder niet van de processor, of toch wel. Ik weet het niet meerOp zondag 01 juli 2001 19:23 schreef weareborg het volgende:
onboard sound vreet veel processor kracht. gewoon die sb pci128 erin steken, al is dat ook een pruts ding.
De geluidskwaliteit van de onboard sound is wel gewoon goed (ik hoor in iedergeval geen verschil)
~**~
kun je altijd nog overstappen
Echter, er is één nadeel: ik kan er (rechtstreeks) geen koptelefoon op aansluiten: het geluid is te zacht en schel. Op mijn SB was dat geen probleem.
Verwijderd
Het licht erg aan de kwaliteit van de boxen die je er aan hebt hangen.
Verwijderd
maar ik wil zelf strax 5.1 dus dan neem ik een nieuwe
Maar ja, ik heb een SB Live in m'n andere comp zitten, en de DOS support van dat ding is ook om te janken.
Ik heb nu even tijdelijk een Aopen AK33 plankje, maar daar zit volgens mij hetzelfde onboard geluidskaartje op (als de MSI K7T PRO).
Verwijderd
- AC'97
- 'echte' audiochips
en dan de volle PCI gevallen.
AC'97 geluid is net zoiets als een software modem- het leunt erg veel op de CPU omdat het niet zelf "intelligentie" heeft; alles behalve de d/a conversie wordt door de CPU gedragen. Daar hebben de 'echte' chips minder last van- die zijn meestal gewoon dezelfde die je op een (budget) PCI kaart ziet. Waar beiden last van hebben is interferentie van alle andere electriche signalen op de mobo. Je moet wel fatsoenlijke speakers hebben om dit te horen, maar het is bijna onvermijdelijk.
Dat is waarom ik vooralsnog de voorkeur geef aan een PCI geval (SB64 boven, SBlive in de woonkamer)- veel minder interferentie dan bij een onboard chip, en minder CPU belasting dan bij een AC'97
Oslik blyat! Oslik!