Toon posts:

Man verslaafd aan tweakers

Pagina: 1
Acties:
  • 2.383 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Na het openen van dit topic op "vrouwenpagina's" ben ik geen steek verder gekomen. Vandaar dat ik het nu hier ga proberen.

Het zit namelijk zo... Mijn man en ik hebben een fijne relatie, maar sinds een aantal jaar is hij fanatiek tweakeraar en altijd up to date van alle nieuwtjes. Ik snap dat hij hier zo actief is, omdat hij hier simpelweg discussies kan voeren op een ander niveau dan hij met zijn vrienden of met mij kan. Dat vind ik super fijn voor hem dat hij hier zijn ei kwijt kan, maar dit gaat nu onderhand wel ten koste van onze relatie.

Als zijn wekker gaat, wordt als eerste het tweakers geopend. Vervolgens leest hij zo'n 15 min op het toilet en zit daarna weer met in de ene hand een lepel kwark en in de andere hand met zijn telefoon.. je raad het al, te tweakeren. Hoeveel tijd hij op zijn werk spendeert aan tweakeren weet ik niet, maar ik vermoed toch echt dat hij daar vrolijk verder gaat.
Ik kook uit mijn werk en hij schuift lekker aan, maar ik moet dan letterlijk vragen of hij zijn telefoon weg wil leggen. Als ik ook maar 6 stappen richting de keuken zet, ligt zijn telefoon weer in zijn handen.. De rest van de avonden zijn gevuld met eigen activiteiten, maar als het even kan drinken we wel koffie samen, nja ik samen met hem en zijn telefoon. Eenmaal in bed gaat het net als in de ochtend.

Nu heb ik me er een lange tijd niet te druk om gemaakt, maar het gaat me nu echt te ver. Het voelt alsof hij een relatie heeft met zijn telefoon en tweakers. Ik voel me compleet genegeerd. Ik wil ook af en toe is zijn aandacht en de romantiek is ook ver te zoeken....

Beste tweakermannen, ik kan me best voorstellen dat jullie dit heel grappig vinden (is het ook wel, omdat ik het topic hier open) maar hoe pak ik dit probleem nu aan. Hebben jullie zinvol advies?

Alvast bedankt en ja...... wie de schoen past trekt hem aan.

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:54

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Ik ben dan geen tweakerman, naar ik heb wel een vraag. Heb je het er al eens met hem over gehad?

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Afspraken maken over tweakertijd en samentijd.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Vlucht hij in Tweakers?

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Verwijderd

Gewoon zeggen dat je je verwaarloosd voelt?

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-10 10:58

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Klinkt als een vorm van autisme, wel bijzonder dat hij toch aan een partner is gekomen. Meesten van ons blijven wizard. _O-
En misschien moeten jullie samen iets plannen in jullie vrije tijd. Fietsen met toerfietsen ofzo.
Heeft hij wel een paar vrienden?

[ Voor 51% gewijzigd door MedionAkoya op 24-12-2016 14:22 ]

Trein?

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Niet bang dat je partner hier mee leest en misschien wel dingen vermoed?

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-10 21:48
Dont ask me why maar ik heb het gevoel dat dit een troll thread is lol. Een relatie met tweakers hahahah.

Sorry als het bot overkomt maar ik vind het wel een grappige thread.

Ok nu even serieus. Aangezien jullie volwassenen zijn moeten jullie het kunnen uitpraten en jullie gevoelens kunnen uiten.

En als dat niet lukt kan je nog altijd een admin vragen om hem een ban te geven >:) :+ *;

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

hanswfje schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:20:
Misschien een goede wake-up call?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-10 10:58

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Misschien moeten zij het bericht in een spoiler zetten.

Trein?

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:32
Waarom zou ze daar bang voor moeten zijn? Lijkt me toch dat het eerder een eye-opener voor hem zal zijn als hij z'n partner als TS opmerkt :)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-11 00:42
Misschien eens met hem serieus in gesprek gaan? Dit heeft niks met Tweakers zelf te maken. Het kan elke willekeurige pagina zijn die hij bezoekt. Nu is dat toevallig Tweakers.

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 18:06
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:05:
Beste tweakermannen, ik kan me best voorstellen dat jullie dit heel grappig vinden (is het ook wel, omdat ik het topic hier open) maar hoe pak ik dit probleem nu aan. Hebben jullie zinvol advies?
Voor het geval dit een serieuze vraag is:
Stel dat je man elke dag liever in zijn nieuwe Mercedes/BMW rondrijdt dan met jou tijd doorbrengt, ga je dan Mercedes/BMW (of andere bestuurders van deze auto's) vragen om advies of zou je het anders aanpakken?

Verwijderd

Topicstarter
AdoraBelle schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:08:
Ik ben dan geen tweakerman, naar ik heb wel een vraag. Heb je het er al eens met hem over gehad?
Een reactie van een tweakervrouw is natuurlijk ook prima ;)

Ik heb het al vaker over het probleem "telefoongebruik in huis" gehad en zelfs wel eens vermoedens gehad dat hij wellicht met een andere vrouw zat te chatten. Gelukkig ging het om tweakers, het gaat nu alleen 24/7 door en heb echt het idee dat het een verslaving geworden is. Als we het er over hebben gebruikt hij als tegen argument "maar jij kijkt heel de avond TV of doet dingen die mij niet boeien, ga chinees leren ofzo". Kan ik nu wel om lachen, want ik kan natuurlijk ook beter Chinees gaan leren dan dat ik GTST kijk, maar dat is mijn manier van ontspannen en even dat brein te ontzien, net als dat hij zijn ontspanning op dit forum vindt. Het gaat mij er om dat hij er 24/7 mee bezig is ipv een uurtje per dag en het ten koste gaat van onze tijd samen.

Verwijderd

Topicstarter
MedionAkoya schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:18:
Klinkt als een vorm van autisme, wel bijzonder dat hij toch aan een partner is gekomen. Meesten van ons blijven wizard. _O-
En misschien moeten jullie samen iets plannen in jullie vrije tijd. Fietsen met toerfietsen ofzo.
Heeft hij wel een paar vrienden?
Het is ook een lief autistmemannetje, maar ik hou van hem zoals hij is alleen moet hij mij niet vergeten. Hij heeft wel vrienden gelukkig _/-\o_

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:54

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Hamza schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:21:
Dont ask me why maar ik heb het gevoel dat dit een troll thread is lol. Een relatie met tweakers hahahah.
Dat gevoel kreeg ik ook een beetje. Maar in principe zou het wel kunnen (m'n ex is een Tweaker).

Maar dit verhaal klinkt wel vreemd.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Verwijderd

Topicstarter
JohnnieWbl schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:22:
[...]

Voor het geval dit een serieuze vraag is:
Stel dat je man elke dag liever in zijn nieuwe Mercedes/BMW rondrijdt dan met jou tijd doorbrengt, ga je dan Mercedes/BMW (of andere bestuurders van deze auto's) vragen om advies of zou je het anders aanpakken?
Nee dan zou ik milieuactivisten op hem afsturen.

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Als het zo is als jij beschrijft gaat het te ver. Dat is niet leuk meer. Jullie hebben ook nog een samenleven en je mag elkaar tjdens het eten best aankijken.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Je kunt toch prima afspreken dat er op sommige momenten gewoon geen telefoon aanwezig is?

Tijdens het eten, tijdens het samen een film kijken, en weet ik welk moment. Maar dat ie lekker met z'n eigen ding bezig is tijdens GTST, dat snap ik nog wel. Misschien is het zelfs een idee om de telefoon gewoon weg te leggen na het eten. Dan moet je natuurlijk wel samen iets leuk gaan doen (goede film, spel of weet ik het), en niet die typische nederlandse bagger kijken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Topicstarter
Obelink schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:29:
Als het zo is als jij beschrijft gaat het te ver. Dat is niet leuk meer. Jullie hebben ook nog een samenleven en je mag elkaar tjdens het eten best aankijken.
Het is idd niet leuk meer. Wel leuk om dit hier te bespreken :P
Ik vraag me af of hij dit vandaag nog leest O-)

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Obelink schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:29:
Wat ouderwets zeg. :+
Aan de laatste reactie van "mevrouw" te zien wel degelijk een trolltopic.

Eat the bugs, live in a pod

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 18:06
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:28:
Nee dan zou ik milieuactivisten op hem afsturen.
Je intentie met dit draadje is duidelijk, troll ze..

Verwijderd

Topicstarter
Ik steek er wel de draak mee ja, maar het probleem is dergelijk wel een probleem.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-11 20:14

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik twijfel ook of de vraag oprecht is, maar laat ik er toch een serieus antwoord doorheen tikken:

Praat er samen over. Jullie zijn toch geen kleine kinderen? En als dat al gepoogd is: hoe reageert hij daar dan op en wat is het argument dat het gedrag niet veranderd (aangenomen dat je 'm daar dan ook op gewezen hebt)?

[ Voor 8% gewijzigd door Bastiaan op 24-12-2016 14:38 ]

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Stel de firewall in zodat Tweakers geblokkeerd wordt, vraag of zijn mobiele provider dit ook wil doen.

Maar zonder gekheid, als hij meer voor Tweakers kiest dan voor jou is er wel iets mis, misschien is het niet perse alleen Tweakers maar internet in het algemeen. Internetverslaving is geen onzin.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:29
Deze stap zorgt er voor dat je je in zijn domein gaat verkennen. Bekijk eens wat draadjes en lees eens wat stukjes waar op hij reageert. Als het alleen scannen, lezen en verkennen is, dan is dat natuurlijk wat moeilijker.
Mijn advies, probeer zijn fascinatie voor tweakers in gesprek te generaliseren op een aantal onderwerpen.
Waarom is hij gefascineerd, wat doet hij met die kennis? En wat betekent dat voor zijn hobby's en sociale leven.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Topicstarter
Soldaatje schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:40:
Stel de firewall in zodat Tweakers geblokkeerd wordt, vraag of zijn mobiele provider dit ook wil doen.

Maar zonder gekheid, als hij meer voor Tweakers kiest dan voor jou is er wel iets mis, misschien is het niet perse alleen Tweakers maar internet in het algemeen. Internetverslaving is geen onzin.
Het past perfect binnen het plaatje internetverslaving en dat ik dit zo hier bespreek is misschien wel een beetje flauw...En ik geef tweakers de schuld, maar het is idd het telefoongebruik/internetgebruik in het algemeen.

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Wat is dit, de nieuwe bobsquad?

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Verwijderd

Topicstarter
utbone schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:42:
[...]

Deze stap zorgt er voor dat je je in zijn domein gaat verkennen. Bekijk eens wat draadjes en lees eens wat stukjes waar op hij reageert. Als het alleen scannen, lezen en verkennen is, dan is dat natuurlijk wat moeilijker.
Mijn advies, probeer zijn fascinatie voor tweakers in gesprek te generaliseren op een aantal onderwerpen.
Waarom is hij gefascineerd, wat doet hij met die kennis? En wat betekent dat voor zijn hobby's en sociale leven.
Ik ben op de hoogte van wat hij hier allemaal volgt en bespreekt en daar heb ik zeker ook zo mijn voordelen mee. Ik ben dan ook oprecht geïnteresseerd als hij weer een onderwerp heeft gelezen of geopend en dit met mij bespreekt. Hij deelt zijn kennis ook met zijn vrienden en kan iedereen altijd van goed advies voorzien. Ik gun het hem ook zoals ik al zei vind ik het fijn voor hem dat hij hier zijn ei kwijt kan. Maar ziet hij ook in dat het ook TE ver kan gaan? En daarmee bedoel ik zijn leven op zijn telefoon/internet.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn vrouw atm staat in de keuken, dus it isn't me ;)

* FreshMaker gaat toch even ''hallo'' zeggen .....

Just to be sure !

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 09:07
Iedere dag zonder tweakers krijgt hij 1 punt. Bij 7 punten mag hij weer sex hebben. Opgelost :P

Facts don't care about your feelings

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-11 20:14

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Edit: nevermind.

[ Voor 187% gewijzigd door Bastiaan op 24-12-2016 15:04 ]

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-10 21:48
JCE schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:49:
Wat is dit, de nieuwe bobsquad?
offtopic:
linkje naar de desbetreffende thread? Ik zag wel dat het om een persoon ging :p

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:21
YoshiBignose schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:01:
Iedere dag zonder tweakers krijgt hij 1 punt. Bij 7 punten mag hij weer sex hebben. Opgelost :P
Je moet altijd snel belonen na een goede daad.

Maar vrouw zit nu ook op Tweakers, dus probleem opgelost

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Die van mij zit op de bank naast me .. oef. gelukkig

Ik heb ook wel tijden dat ik er continu opzat. maar af en toe ben ik het ook wel moe ... en dan is het wat minder
Hamza schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:02:
[...]

offtopic:
Het grote kleine mededelingen topic (in de hk)

Iperf

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:51
Bobsquad is HK-Only.

Het is voor crew niet moeilijk om te zien om wie dit gaat, maar we zien nog een tweede account die je wellicht vergeten was...? itukkie?

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 24-12-2016 15:09 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vervang nu eens het woordtje tweakers door Facebook, Twitter of andere 'site' die je op je mobiel kan lezen, probleem an sich is niet tweakers, maar gebruik van z'n telefoon.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Hamza schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:02:
[...]

offtopic:
Veel lees'plezier'.

Bobsquad condoleance topic. :'(
Over het 'overlijden' van bobsquad

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Revelry
  • Niet online
*snip* deze kan je volkomen verkeerd opvatten.

[ Voor 78% gewijzigd door Señor Sjon op 24-12-2016 15:13 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:51
Goed, ik denk dat een goed gesprek wonderen doet en wellicht ook zelf even kijken hoe 'bereikbaar' je bent en ook niet zelf achter WhatsApp of FB zit. Voor nu een slotje.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.