Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Joep
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:53
Ik heb laatst een defecte TV gekregen die ik wil repareren. Het betreft de volgende TV: V&A aangeboden: Sharp LC-42SB55E (Defect Standby)

Zoals in de comments van die advertentie staat ligt het waarschijnlijk aan rotte condensatoren waar Sharp schijnbaar om bekend staat/stond. Dus zonder de TV aan te zetten heb ik maar direct de achterkant eraf gehaald en inderdaad, een duidelijk bolle condensator.

Kan ik ervan uitgaan dat de TV het voorlopig blijft doen als ik deze ene condensator vervang of kan ik beter direct de 3 andere gelijke condensatoren ook maar vervangen?

Beste antwoord (via Joep op 08-01-2017 14:44)

• NaoPb
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 02:46

NaoPb

blont ♥

Als je nu bezig bent kun je beter meteen de andere 3 ook vervangen.

Als het allemaal dezelfde zijn, is de kans groot dat die t.z.t. ook bol gaan staan, en dan zou je 'm dan nog een keer open moeten maken.

Dan kun je beter meteen alles doen als je toch bezig bent, want die condensatoren kosten toch praktisch niks.

Hé jij, met je sexy hersenen

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• NaoPb

NaoPb

blont ♥

Als je nu bezig bent kun je beter meteen de andere 3 ook vervangen.

Als het allemaal dezelfde zijn, is de kans groot dat die t.z.t. ook bol gaan staan, en dan zou je 'm dan nog een keer open moeten maken.

Dan kun je beter meteen alles doen als je toch bezig bent, want die condensatoren kosten toch praktisch niks.

• Joep
Uiteindelijk alleen de bolle condensator vervangen. Na wat meer zoekwerk kwam ik erachter dat juist alleen deze condensator altijd kapot lijkt te gaan. De tv doet het weer i.i.g. :P

Ohja, de andere 3 condensatoren waren toch net iets anders. Niet dat dat veel extra moeite was ofzo 😏

[/Eigenwijs] :+

Joep wijzigde deze reactie 07-01-2017 22:35 (27%)

• MedionAkoya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:47

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Nou geluksvogel, gefeliciteerd met je TV.
(Ik heb mijn TV ook weggedaan, ik had ook geen zin om te repareren).

MedionAkoya wijzigde deze reactie 07-01-2017 23:25 (46%)

Civiele Techniek.

• NaoPb

NaoPb

blont ♥

quote:
Joep schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:28:
Uiteindelijk alleen de bolle condensator vervangen. Na wat meer zoekwerk kwam ik erachter dat juist alleen deze condensator altijd kapot lijkt te gaan. De tv doet het weer i.i.g. :P

Ohja, de andere 3 condensatoren waren toch net iets anders. Niet dat dat veel extra moeite was ofzo 😏

[/Eigenwijs] :+
Fijn dat je zo de tv weer hebt kunnen maken :) .

Als het een bekend probleem is dat deze condensator faalt, en de anderen van een ander model/waarde zijn, dan heb je het zo toch prima opgelost?

• Joep
Dat denk ik ook :)

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
You're lucky
Mijn Samsung heeft hetzelfde probleem, echter bij opentrekken van de kast geen bolle condensatoren :(

Nog meer speurwerk te gaan hier

• Mattie112
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18-10 09:06

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Een condensator hoeft niet perse bol te staan om stuk te zijn, ik zou zeggen vervang de condensator in elk geval, kost je een euro'tje en zeker als ze bekend staan als problematisch is het imo de gok wel waard :)

Star Citizen - Gathering of Tweakers Incorporated - Referal Code

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
Mattie112 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:54:
Een condensator hoeft niet perse bol te staan om stuk te zijn, ik zou zeggen vervang de condensator in elk geval, kost je een euro'tje en zeker als ze bekend staan als problematisch is het imo de gok wel waard :)
Probleem is niet dat het 'de' condensator is, maar dat er meerdere in zitten, op het voedingsdeel.
Er zijn er al 2 direct achter de 230V input, en vervolgens ook nog een stuk of 15 in variërende 'sterkte'

• Joep
quote:
FreshMaker schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:30:
You're lucky
Mijn Samsung heeft hetzelfde probleem, echter bij opentrekken van de kast geen bolle condensatoren :(

Nog meer speurwerk te gaan hier
Op ebay kun je hele voedingen voor specifieke tv's kopen. Is wel wat duurder dan een enkele condensator vervangen, maar als je weet dat het aan het voedingscircuit ligt, maar niet precies waar, dan is het misschien de moeite waard.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True