Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Frans tijdschrift publiceert benchmarks van engineering samp

Pagina: 1
Acties:

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
faraga schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:53:
Voor het testen van het stroomverbruik heeft Canard PC het verbruik bij de atx-stekker op het moederbord gemeten. Door deze methode is duidelijk te zien hoeveel stroom door enkel de processor wordt verbruikt, in tegenstelling tot het meten van het volledige systeem, dat in veel andere tests wordt gedaan.
De stroom wat de CPU verbruikt gaat via de EPS connector en niet via de ATX connector. Zou niet goed komen als het door de 24 pins ATX connector gaat aangezien die maar twee 12V draden heeft.
Het stroomverbruik van de Ryzen-processor onder belasting komt uit op 93 watt, wat in lijn is met de 95 watt die AMD eerder beloofde.
De 93W zal waarschijnlijk niet het maximale verbruik zijn, aangezien het lastig is de volledige CPU tegelijkertijd te belasten. De 93W is trouwens ook niet alleen van de CPU, aangezien het verlies van het VRM er ook nog bij zit.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:15
Goed gespot van de connector, ik heb het veranderd.

Wat het stroomverbruik betreft, dat is voor ons allebei maar in het duister tasten. Ik weet niet waarmee ze de processor hebben belast. Wat ik wel weet, is dat AMD een tdp van 95 watt heeft aangegeven, wat inderdaad overeen lijkt te komen met de metingen. Ik heb wel aan de hand van je opmerking 'komt uit' veranderd in 'is gemeten'.