Toon posts:

Overclocken katmai P3 500 op GA BX 200 (i440)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit sinds ik een 19" heb met de drang om mn CPU over te clocken (P3 500mhz katmai) als het goed is moet dit dmv dip switches.

Laatst had ik een Pentium2 Mendesino 333mhz op een Socket370-->Slot1 Converter. Ik verzet de DipSwiches, naar 333mhz P2 erin ................................
Bios verneukt.

Nu mn vraag of sommige mensen al eerder hun P3 xxxmhz Katmai op een i440bx chipsetje dmv Dip switches hebben overgeclockt. Want Ik heb geen zin om strax weer met het gekloot te zitten!

--Nieuwe Bios updates zijn voor mijn bios al 9 maanden niet meer te verkrijgen!--

Verwijderd

ligt eraan wat je met die dip switches kan.. als die voor de multiplier zijn.. gewoon laten staan.. zijn deze voor de Front Side Bus (FSB) dan staat deze standaard op 100MHz, verhoog deze met kleine stapjes. dus zet hem eerst op 105, en dan op 110, als dat dan niet werkt probeer je 108 ofzo.

Meestal kan je de FSB instellen in de bios.

Verwijderd

Volgens mij kan je op volgende link wel wat meer info vinden, daar kan je de user manual downloaden.

Volgens de specs ondersteunt je bord (GA 2000) 66/75*/83*/100/112*/124*/133 bussnelheden.

5x124 zou doenbaar moeten zijn met een beetje meer voltage (2.1V).

Verwijderd

Wat voor merk/type mobo heb je?
de meeste PIII borden kunnen geloof ik ook via de bios de FSB omhoog pompen ligt er met net aan wat voor mobo je hebt ;)

en je molt je bios niet als je je FSB te hoog zet hij gaat hoogstens niet aan of crasht onderweg... maar bios naar de tiefus neuh...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde bord. Meer voltage kan niet, alleen FSB.
Probeer eerst 112 dat lukt bijna altijd. Later nog hoger gaan als je geen problemen hebt.
Biossen zijn volgensmij gewoon verkrijgbaar hoor :? En over dat verneuken van je bios: daar heb je dualbios voor |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 juli 2001 22:46 schreef Fuego het volgende:
Ik heb hetzelfde bord. Meer voltage kan niet, alleen FSB.
Probeer eerst 112 dat lukt bijna altijd. Later nog hoger gaan als je geen problemen hebt.
Biossen zijn volgensmij gewoon verkrijgbaar hoor :? En over dat verneuken van je bios: daar heb je dualbios voor |:(
Die deed het dus al niet meer... ik heb er nou een beta bios van Gigabyte opzitten!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 juli 2001 21:18 schreef T-man het volgende:
Wat voor merk/type mobo heb je?
GA BX 2000 betekent het volgende:

GigaByte BX (van I440BX) 2000 (Y2K bestendig)
Pagina: 1