Ik heb een vraag over het plaatsen van een cpu kabel van de voeding. Komt deze op het moederbord? De kabel heeft 8 gaten en op het moederbord zie ik maar 1 aansluiting welke maar 4 gaten heeft. Hier staat jpwr2 bij.
Vraag
Alle reacties
Er past als 't goed is maar 1 kabel in en anders even boekje van zowel mobo als voeding lezen.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Ik heb de boekjes gekeken en op google. Maar met twee kabels heb ik tot nu toe dit probleem. De kabel van de fan van de toren zelf heeft 3 openingen en op het moederbord zijn 4 pinnen waar sysfan bijstaat. En bij de kabel van de voeding waar cpu op staat zitten 8 gaten en op mijn moederbord is een passende blok met 4 pinnen waar jpwr2 bijstaat
Welk moederbord en welke voeding heb je exact?
Als ik de build van je vorige topic bekijk zie ik een idd een 4 pin cpu power op het moederbord. Als het goed is kun je de 8 pin cpu splitten in 2 delen van 4 waarvan je er 1 kan aansluiten op je moederbord.
Klopt, en als de TS goed kijkt dan ziet hij dat nmaar 1 kant van die 8pins kan passen qua vorm.MichaelvD2203 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:08:
Als ik de build van je vorige topic bekijk zie ik een idd een 4 pin cpu power op het moederbord. Als het goed is kun je de 8 pin cpu splitten in 2 delen van 4 waarvan je er 1 kan aansluiten op je moederbord.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Moederbord h110m gaming en voeding corsair cx450m. Kan het zijn dat ik de fan van de toren zelf op aansluiting van cpufan op het moederbord mag doen en dan de cpufan aansluiten op aansluiting sysfan2? In het boekje staat dat je een 3 PINS non pmw op de pmw mode fan connector moet aansluiten. Het verschil tussen cpufan1 en sysfan1 is het vierde gaatje. Bij cpu fan is dat speed control signalen en bij sysfan is dat NC.
Cpu fan altijd aansluiten op cpufan1 anders gaat je systeem klagen dat je cpu koeling hebt.Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:12:
Moederbord h110m gaming en voeding corsair cx450m. Kan het zijn dat ik de fan van de toren zelf op aansluiting van cpufan op het moederbord mag doen en dan de cpufan aansluiten op aansluiting sysfan2? In het boekje staat dat je een 3 PINS non pmw op de pmw mode fan connector moet aansluiten. Het verschil tussen cpufan1 en sysfan1 is het vierde gaatje. Bij cpu fan is dat speed control signalen en bij sysfan is dat NC.
Kabel voeding is aangesloten. Nu kabel fan nog. Mag ik deze dan gewoon op sysfan met 4 pinnen plaatsen?
Ja, wel op de plaatsing letten pin 0 of 1 aan die kant moet jij zowiezo zitten, de laatste pin heeft dan geen functie op de fan
[ Voor 96% gewijzigd door Mel33 op 24-12-2016 11:19 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Even een vraag, je hebt nu wel een cpukoeler op de cpufan pins op je moederbord toch?Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:16:
Super bedankt voor de snelle reacties. Kunnen we weer verder😁
Ja die zat al op de cpufan op het moederbord. De andere met 3 gaten heb ik nu op een 4 PINS sysfan gedaan. Nu de rest van de kabels voor SSD, dvdrw en videokaart nog uit zoeken hoe die moeten en welke het zijn en dan ben ik zo goed als klaar
Ik heb nu de SSD en dvdrw met een plattekabel aangesloten op de voeding en op de videokaart een pci_e kabel en die op de voeding aangesloten. Maar naast de 8 aansluiting voor op de videokaart zit ook nog een blokje van 2 gaten waar moet ik deze aansluiten? Wat ik niet snap ik dat ik veel kabels over heb welke ik extra had bijbesteld omdat ze dat aangaven.
SSD en DVD heb je SATA kabels voor (google voor afbeelding)Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:57:
Maar naast de 8 aansluiting voor op de videokaart zit ook nog een blokje van 2 gaten waar moet ik deze aansluiten? aangaven.
Naast de 8pins op je videokaart zit een 2 pins?? Er zit op een videokaart alleen een 2x8pins of een 1x8 pins of een 2x6pins of 1x6pins
[ Voor 9% gewijzigd door Mel33 op 24-12-2016 12:06 ]
Op PCI-E powerkabels zitten altijd blokjes van 6+2, als op je videokaart een contact van 4*2 zit dan steek je gewoon dat hele ding er in en als er een contact van 3*2 zit steek je alleen dat deel van 6 er in.
Het kan zijn dat je kabel nog een extra blok van 6+2 heeft, dat is voor videokaarten die nog een hele connector nodig hebben, als dat bij jou niet het geval is hoef je het nergens in te steken.
Het kan zijn dat je kabel nog een extra blok van 6+2 heeft, dat is voor videokaarten die nog een hele connector nodig hebben, als dat bij jou niet het geval is hoef je het nergens in te steken.
[ Voor 32% gewijzigd door Flamesz op 24-12-2016 12:05 ]
Oké op videokaart zit idd een blok van 6 dus blijven die van 2 over. Ik zal voor zekerheid de aansluiting van SSD en dvdrw ff opzoeken. Maar op beide zit een sata kabel die naar het moederbord gaat en een bredere plattekabel die naar voeding gaat.
Klopt! en klopt! en die 2pins laat je hangen of je doet er een nette 6 pins pci-e stekker in.
[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 24-12-2016 12:09 ]
Dit klinkt nu wel heel erg als een "help mijn computer bouwen"-topic. Er zijn echt duizenden tutorials op 't web met video's en al bij Youtube te vinden hoe je een computer bouwt. Dat je even iets voor de zekerheid vraagt kan ik nog begrijpen, maar na je eerste vraag is de rest toch wel heel erg voor beginners. Een beetje meer inzet en eigen onderzoek kan geen kwaad in dit geval. Handleidingen lezen en tutorials bekijken is beter dan hier vragen en wachten op antwoord.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Idd is dit mijn eerste pc die ik bouw. Heb ook eerst de beschrijving er bijgenomen als ook de video die bij de laatste reacties genoemt is. Toch kwam ik er niet uit. Vandaar mijn vraag. Sorry als het in het verkeerde topic is gekomen. Ik ben wel dankbaar voor de snelle reacties
Het is niet erg als er stekkers van je voeding niet aangesloten zijn. Je voeding is gemaakt om gebruikt te worden met een tal van verschillende configuraties (ander moederbord, andere videokaart, meer hdd's).
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
Pagina: 1