Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

s0kkie

Cowabunga

Hier alvast informatie over aankomende nieuwe DLC en scenario's:
http://www.psx-sense.nl/2...t-evil-vii-bekendgemaakt/
PS4 heeft timed exclusive :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
s0kkie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:23:
Hier alvast informatie over aankomende nieuwe DLC en scenario's:
http://www.psx-sense.nl/2...t-evil-vii-bekendgemaakt/
PS4 heeft timed exclusive :)
Jammer dat t weer extra geld gaat kosten, maar t klinkt wel heeeel erg vet wat er in komt te zitten. Nu al zin in :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 09:10
DennusB schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:45:
Gisteren 2 uurtjes (zonder VR) zitten spelen. Man, die sfeer is echt creepy.

spoiler:
Zeker dat stuk als die vent achter je aan komt in dat huis, met die enge lach en dat gefluit... rillingen liepen over m'n rug
spoiler:
here piggy piggy piggy >:) _/-\o_ _/-\o_

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
heb gister alvast the beginning hour weer even opgestart.. kwam niet verder bij het begin al haha.. maar eventjes gespeeld.

Krijg vanavond mijn psvr binnen en ga straks resident halen, dan volledig vr uitspelen. wordt lachen!
Nog meer mensen ervaring met vr ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Nu online

s0kkie

Cowabunga

Ja dat is een hele ervaring op zichzelf! Ik zou de game nu niet meer zonder VR willen en kunnen spelen _/-\o_

Gisteren een uur vast gezeten maar wat een heerlijk gevoel is dat als je eindelijk de oplossing hebt gevonden :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 13:49

Dhrax

Prog Lord

Wat een game ... lang terug dat ik met hartslag 200 achter de pc heb gezeten :D
Enorm intense game, goede opbouw, fantastisch geluid en mooie graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

NegativeFreak schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:04:
[...]

Over de extra scenario's is nog niet veel bekend. Tevens is de Special / Deluxe edition alleen maar het spel met een Seasons Pass.

https://www.vg247.com/201...-week-later-for-xbox-one/
Heb de gewone maar gekocht, maar hoewel ik het spel en de sfeer prima vind,vind ik die bossfights echt tedious. De besturing (het looptempo vooral) is zo tergend traag dat er weinig anders opzit dan een beetje rondwandelen en alles wat je hebt er op afschieten, en dat gewoon tig keer proberen tot het gelukt is. :O

Ben nu bij moeders aanbeland en ik heb eigenlijk niet eens zin om het te gaan proberen, weet nu al dat de clunky besturing me tig keer laat doodgaan terwijl ik weet als de besturing wel in orde was geweest dat het wel in 1X goed zou gaan.

Het haalt je ook nogal uit het verhaal steeds, die bossfights had van mij niet gehoeven iig, of anders wat meer tactisch en wat minder guns blazing trail and error.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Nu online

s0kkie

Cowabunga

Boss fights zijn typisch Resident Evil sinds deel 1 eigenlijk al :)
Altijd hebben ze een zwak punt waarmee je ze vrij snel kan uitschakelen. Maar over de controls ben ik het met je eens! Vooral met VR is het af en toe beetje te langzaam omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Heb me zodanig geërgerd aan de randomness van een boss fight, dat ik het wel even voor bekeken hou.
Dit weekend eens verder spelen.

Het houdt ook geen steek, 10+ keer geprobeerd en gefaald. Elfde keer gaat hij gewoon dood zonder dat ik zelfs een "healing potion" moest nemen.

Nogal teleurgesteld in die boss fight hoor, maar goed, hij is neer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
Overweldigend en zo ontzettend veel meer intens in VR. Voor mij een mijlpaal in de gamegeschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 14:48
Flagg schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:12:
[...]

Heb de gewone maar gekocht, maar hoewel ik het spel en de sfeer prima vind,vind ik die bossfights echt tedious. De besturing (het looptempo vooral) is zo tergend traag dat er weinig anders opzit dan een beetje rondwandelen en alles wat je hebt er op afschieten, en dat gewoon tig keer proberen tot het gelukt is. :O

Ben nu bij moeders aanbeland en ik heb eigenlijk niet eens zin om het te gaan proberen, weet nu al dat de clunky besturing me tig keer laat doodgaan terwijl ik weet als de besturing wel in orde was geweest dat het wel in 1X goed zou gaan.

Het haalt je ook nogal uit het verhaal steeds, die bossfights had van mij niet gehoeven iig, of anders wat meer tactisch en wat minder guns blazing trail and error.
Ik weet wat je bedoeld bij de bossfights. Het is inderdaad veel trial and error maar ook goed opletten en gewoon gericht schieten. Bij Jack ook vaak dood gegaan maar uiteindelijk had ik hem zo door dat een beetje leek op schermen... stukje wegrennen, snel omdraaien en dan zijn aanval afwachten en precies timen om aan te vallen. Moeders is weer een heel ander verhaal, ik vond haar wel super freaky en scary, ik had haar alleen snel te pakken omdat ze even niet wist waar ze naar toe moest lopen of zo, bug denk ik.

Ik denk dat Capcom heeft gedacht een vleugje van Bloodborne / DarkSouls in de bossfights te stoppen :+

Wat betreft het verhaal, ik heb er niet echt iets mee... het valt me eigenlijk tegen hoe weinig verhaal erin zit / verteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

NegativeFreak schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:18:
[...]

Ik weet wat je bedoeld bij de bossfights. Het is inderdaad veel trial and error maar ook goed opletten en gewoon gericht schieten. Bij Jack ook vaak dood gegaan maar uiteindelijk had ik hem zo door dat een beetje leek op schermen... stukje wegrennen, snel omdraaien en dan zijn aanval afwachten en precies timen om aan te vallen. Moeders is weer een heel ander verhaal, ik vond haar wel super freaky en scary, ik had haar alleen snel te pakken omdat ze even niet wist waar ze naar toe moest lopen of zo, bug denk ik.

Ik denk dat Capcom heeft gedacht een vleugje van Bloodborne / DarkSouls in de bossfights te stoppen :+

Wat betreft het verhaal, ik heb er niet echt iets mee... het valt me eigenlijk tegen hoe weinig verhaal erin zit / verteld wordt.
I stand corrected. :) mams knalde ik de eerste ronde meteen naar de eeuwige jachtvelden en de volgende bossfight ook, die eerste keer jack is alleen lastig vanwege de kleine ruimte denk ik.

Verhaal is idd nogal dunnetjes, maar wel vermakelijk. Op zich prima game maar niet echt bijzonder. Het is geen tlou qua verhaal iig. (Understatement) ik heb wel eens betere spelen gekocht voor 70€ :+

En eng, tja als je de nightmare on elmstreet films vroeger eng vond dan is dit ook eng. Het is een beetje flauw en cliché allemaal, wat ook wel zijn charme heeft overigens.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
.GoO schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:46:
Overweldigend en zo ontzettend veel meer intens in VR. Voor mij een mijlpaal in de gamegeschiedenis.
Echt helemaal met jou eens. Dit is echt een memorabele ervaring waar ik nog lang over zal praten. Het moment dat je de bril opzet word je helemaal opgezogen in die wereld. Net de tweede videoband gespeeld en dat was zo bizar realistisch en spannend dat ik nog vol zit met adrenaline :p Dit is next level gaming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze komt ook zeker in huis maar eerst mijne stapel te spelen game kleiner maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 14:48
Flagg schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:57:
[...]

I stand corrected. :) mams knalde ik de eerste ronde meteen naar de eeuwige jachtvelden en de volgende bossfight ook, die eerste keer jack is alleen lastig vanwege de kleine ruimte denk ik.

Verhaal is idd nogal dunnetjes, maar wel vermakelijk. Op zich prima game maar niet echt bijzonder. Het is geen tlou qua verhaal iig. (Understatement) ik heb wel eens betere spelen gekocht voor 70€ :+

En eng, tja als je de nightmare on elmstreet films vroeger eng vond dan is dit ook eng. Het is een beetje flauw en cliché allemaal, wat ook wel zijn charme heeft overigens.
Hahaha, lekker bezig dan zeg. Ik heb de 3e boss fight nog niet gehad. Zit nog vast in die verjaardagstape.

Ik hoop dat ze qua verhaal nog meer uit de doeken doen met de DLC maar volgens mij staan die er een beetje los van, afwachten maar.

Ik vindt hem best eng maar dat komt misschien omdat ik in m'n hoofd steeds bezig ben met of er iets komt of niet. Sommige scares hadden me wel goed te pakken. Zoals die moeder uit het raam ineens :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Flagg schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:57:
[...]

over jack :)

spoiler: title
de eerste keer jack vond ik juist mee vallen , het was gewoon een kwestie van de auto sleutels pakken zo snel mogelijk en tegen jack aan rijden _/-\o_ de 2de keer jack was behoorlijk moeilijk met die kettingzaag , maar uiteindelijk ook wel te doen met een goede snelle manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
jaaoie17 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:56:
Vind de graphics niet echt super als je alles op hoogst zet. Tis ook een beetje blurry. Ik speel de pc versie.
Je moet even Reshade gebruiken en dan de Lumasharpen filter, dat maakt alles net iets scherper.

Voorbeeld:
Lumasharpen off
Lumasharpen on

[ Voor 5% gewijzigd door Assix op 27-01-2017 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

taker1987 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:00:
[...]

de eerste keer jack vond ik juist mee vallen , het was gewoon een kwestie van de auto sleutels pakken zo snel mogelijk en tegen jack aan rijden _/-\o_ de 2de keer jack was behoorlijk moeilijk met die kettingzaag , maar uiteindelijk ook wel te doen met een goede snelle manier.
Oh ja dat was de eerste keer, die was idd zo makkelijk dat ik die niet als bossfight zag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Flagg schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:33:
[...]

Oh ja dat was de eerste keer, die was idd zo makkelijk dat ik die niet als bossfight zag. :)
de laatste keer jack was wel even zwaar maar viel uiteindelijk ook wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 18:59
taker1987 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:00:
[...]

Heb et idee dat ik de 2e kaar met jack veels te moeilijk heb gedaan. Want schoot heel vaak met alles wat ik had. Ben bang hoe verder ik in de game kom. Dat ik te veel ga verspillen en niet meer verder kom. Of gaat dat nog wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

jaaoie17 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:08:
[...]

Heb et idee dat ik de 2e kaar met jack veels te moeilijk heb gedaan. Want schoot heel vaak met alles wat ik had. Ben bang hoe verder ik in de game kom. Dat ik te veel ga verspillen en niet meer verder kom. Of gaat dat nog wel meevallen.
Het is wel redelijk in balans, je moet zoveel mogelijk zonder ammo afknallen of gewoon wegrennen, niet alles hoeft dood. :)

Heb vaak het gevoel gehad dat ik tekort had maar kon altijd op tijd weer wat ammo vinden of maken. Als je iedere mug met je shotgun afknalt kan het wel penibel worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Flagg schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:14:
[...]

Het is wel redelijk in balans, je moet zoveel mogelijk zonder ammo afknallen of gewoon wegrennen, niet alles hoeft dood. :)

Heb vaak het gevoel gehad dat ik tekort had maar kon altijd op tijd weer wat ammo vinden of maken. Als je iedere mug met je shotgun afknalt kan het wel penibel worden denk ik.
Tis meer bij mij met de eindbazen. Bij het gewone spul ben ik wel zuinig.

[ Voor 4% gewijzigd door jaaoie17 op 27-01-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 16:21

Louw Post

Cerenas

Nu ook iets meer dan een uurtje gespeeld in totaal en over het algemeen wel tevreden over de aanschaf. Vind het alleen grafisch een beetje tegenvallen, dan heb ik het vooral over de personages. Het praten en doen is vaak wat raar en lipsync is niet best. De omgeving is daarentegen mooi gemaakt, op de bosjes voordat je het huis in gaat na (ik zag gewoon letterlijk een plat bosje staan en als je erachter keek was het level gewoon niet gevuld).

Sfeer is lekker creepy en ik zit ook vooral in spanning van wanneer ik nou iemand moet verwachten of niet.

spoiler:
Wel vervelend dat je echt veel kogels nodig hebt om iemand om te leggen, maar dit is mijn eerste Resident Evil, misschien is dat normaal in de serie of ik doe iets fout. :+

De videoband met Mia vind ik ook behoorlijk vervelend, geen idee wat ik moet doen. Heb dat oude vrouwtje achter me aan en ik zit vast op de veranda met water eromheen, maar na een paar keer dood gegaan te zijn was ik maar gestopt. Ik kijk later maar weer even hoe en wat.

Ik speel op PC trouwens. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Nu online

s0kkie

Cowabunga

Louw Post schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:31:
Nu ook iets meer dan een uurtje gespeeld in totaal en over het algemeen wel tevreden over de aanschaf. Vind het alleen grafisch een beetje tegenvallen, dan heb ik het vooral over de personages. Het praten en doen is vaak wat raar en lipsync is niet best. De omgeving is daarentegen mooi gemaakt, op de bosjes voordat je het huis in gaat na (ik zag gewoon letterlijk een plat bosje staan en als je erachter keek was het level gewoon niet gevuld).

Sfeer is lekker creepy en ik zit ook vooral in spanning van wanneer ik nou iemand moet verwachten of niet.

spoiler:
Wel vervelend dat je echt veel kogels nodig hebt om iemand om te leggen, maar dit is mijn eerste Resident Evil, misschien is dat normaal in de serie of ik doe iets fout. :+

De videoband met Mia vind ik ook behoorlijk vervelend, geen idee wat ik moet doen. Heb dat oude vrouwtje achter me aan en ik zit vast op de veranda met water eromheen, maar na een paar keer dood gegaan te zijn was ik maar gestopt. Ik kijk later maar weer even hoe en wat.

Ik speel op PC trouwens. :)
spoiler:
Je moet ergens verstoppen buiten op die veranda en wachten tot ze die kamer weer uit loopt. Dan kan je terug naar de kamer en die puzzelstuk bij het licht gebruiken op de muur en een spin figuur maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:20

BiLo

PSN: toiletcleaner

s0kkie schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:23:
[...]

spoiler:
Je moet ergens verstoppen buiten op die veranda en wachten tot ze die kamer weer uit loopt. Dan kan je terug naar de kamer en die puzzelstuk bij het licht gebruiken op de muur en een spin figuur maken.
spoiler:
Dezelfde plek waar je je ook de eerste keer verstopt als je mia (videoband) zelf bent, naast de vlammenwerper

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 22:18

Bozznl

GT: The Bozzz88

Geweldige game :). Heerlijk ouderwetse survival horror. Met het verhaal al wat stappen gemaakt:
spoiler:
ik ben net ontsnapt uit de baker mansion en op het schip terechtgekomen

GT: The Bozzz88

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Net 2de boss neer, die was goed te doen in vergelijking met de eerste boss.

Game is een topper, sfeer zit zo goed.

Hoe lang is jullie play through? Ik momenteel 10 uur, maar ben dan ook best een trage gamer, ik wil elk hoekje en kantje gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Nu online

s0kkie

Cowabunga

Ik check ook alles maar ik was met 5 uur al ver voorbij de tweede boss battle :p
Ik zit nu op 7,5 uur maar ben er ook nog lang niet gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Das toch bijna dubbel zo vlug dan ik dan.

[ Voor 61% gewijzigd door SideShow op 29-01-2017 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Wordt dissy van de psvr.. staat nog in de kinderschoenen. Speel hem verder gewoon wel uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
s0kkie schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:05:
Ik check ook alles maar ik was met 5 uur al ver voorbij de tweede boss battle :p
Ik zit nu op 7,5 uur maar ben er ook nog lang niet gelukkig.
Heb er 13-15 uur over gedaan, maar heb echt heel voorzichtig gespeeld. Dus steeds weer terug lopen om te saven enzo en ook weer terug lopen om dat je weer teveel items had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Pff, ik kom echt niet door die chainsaw boss fight heen. Ik heb het ook helemaal niet onder controle of zo en hij is soms echt belachelijk snel. Het jammere is ook dat ik er eigenlijk geen plezier aan beleef. Ik vind het niet erg om iets vaak te moeten doen maar het moet wel leuk en eerlijk zijn.

Gebruiken jullie hier btw ook andere wapens dan de kettingzaag?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 16:21

Louw Post

Cerenas

rajackar schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:44:
Pff, ik kom echt niet door die chainsaw boss fight heen. Ik heb het ook helemaal niet onder controle of zo en hij is soms echt belachelijk snel. Het jammere is ook dat ik er eigenlijk geen plezier aan beleef. Ik vind het niet erg om iets vaak te moeten doen maar het moet wel leuk en eerlijk zijn.

Gebruiken jullie hier btw ook andere wapens dan de kettingzaag?
Hier zelfde verhaal, kom redelijk makkelijk door het begin van dat gevecht, maar hij weet me toch telkens weer dood te krijgen. Ben er dus even klaar mee voor vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shakespeare
Nee die boss is easy.. gewoon blocken en dan aanvallen. En je shotgun eerst leegpompen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Nu online

s0kkie

Cowabunga

Chainsaw is wel essentieel in dat gevecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ben er eindelijk doorheen. En alleen de chainsaw gebruikt.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:21
Het deel ervoor vond ik wat moeilijker dan die boss overigens. Maar ik heb dan ook alle Molded zowat neergeknifed en dat heeft me nogal wat retries gekost :P Zeker die extra sterke. Daarna zowat eigenlijk alle nieuwe Molded genegeerd, bevalt me een heel stuk beter aangezien ze nu niet gigantisch snel zijn (afgezien van de andere vorm dan)

Wil nog even die happy birthday trophy halen, denk dat ik dat na 1 keer gedaan te hebben wel binnen 4 minuten kan completen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Ik heb ongeveer 12uur over m'n eerste playthrough op normal gedaan.

Ben eigenlijk nog niet klaar met de game, dus heb nog het volgende te doen:
- Playthrough op easy binnen 4 uur, zonder healing items te gebruiken en zonder de item box te gebruiken (m.u.v. de paar momenten dat je de item box verplicht moet gebruiken).
- Playthrough op Madhouse difficulty.

Daarnaast ook erg benieuwd naar de DLC die morgen al uit komt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Je kunt dit topic beter overslaan als je niet houdt van spoilers ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-09 16:36
shakespeare schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:13:
Nee die boss is easy.. gewoon blocken en dan aanvallen. En je shotgun eerst leegpompen
of gewoon die lijkzakken tegen hem aan schoppen en aanvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scaper
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 12:38

scaper

the leGend

Licht het misschien aan mijn settings of zijn de graphics niet echt van deze tijd?

i9 9900K @ 5.0 Ghz @ NZXT x72 | ASUS ROG MAXIMUS XI HERO | 32 GB DDR4 G.Skill Trident-z @ 3200 Mhz | ASUS RTX 2080 8GB OC | Samsung Evo 840 | Crucial MX300 | Corsair Crystal 460X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
scaper schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:42:
Licht het misschien aan mijn settings of zijn de graphics niet echt van deze tijd?
Niet alles inderdaad, maar in een stuk in het begin was het aan het regenen en zag ik dat tegen de ruit "spatten" zeg maar en dat zag er echt heel netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Nu online

s0kkie

Cowabunga

Vanavond uitgespeeld in 9 uur en wat een spanning tot het einde! Ik doe normaal veel langer over een game maar ik kon gewoon niet stoppen met deze en eindelijk de eerste GOEDE VR game _/-\o_
Morgen maar eens beginnen met de DLC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
scaper schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:42:
Ik vond de buitenwereld ook erg karig in het begin, als je wat verder kijkt lijkt het zelfs afgeraffeld met platte achtergronden.In het huis vind ik echter dat het zeer netjes is gedaan.

Ik ben wel verrast door dit spel. Het is geen eindeloze zombiejacht met 50 wapens en 100en vijanden. Het is weer horror.
NegativeFreak schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:06:
[...]

Ligt eraan hoe snel je speelt. Ik heb er nu 8,5u inzitten en heb het idee nog een heel stuk te moeten.
Er wordt ook aangegeven dat als je alles bekijkt en zoekt dat je gauw aan de 15u zit.
Quote ik je spoiler ook mee die daardoor zichtbaar werd, dat is weer jammer :p Maar ik speel RE spellen vooral voor het rondkijken, alles ontdekken, niet om naar snel bij het einde te komen.

[ Voor 33% gewijzigd door ByteMe_ op 02-02-2017 09:48 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SideShow schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:21:
Net 2de boss neer, die was goed te doen in vergelijking met de eerste boss.

Game is een topper, sfeer zit zo goed.

Hoe lang is jullie play through? Ik momenteel 10 uur, maar ben dan ook best een trage gamer, ik wil elk hoekje en kantje gezien hebben.
Eerste keer iets meer als 7,5 uur over het spel gedaan, tweede keer 4,75 uur en derde keer 3,45+/-.
Vandaag voor een vierde keer uitgespeeld voor de item box achievement.

Ben nu bezig met de madhouse moeilijkheidsgraad, maar het is toch een stuk pittiger als ik verwachtte! :+

spoiler: rewards
Als je het spel normaal uitspeelt dan krijg je een speciaal vuurwapen wat een replica is van het laatste wapen waarmee je Eveline moet uitschakelen, behoorlijk krachtig maar alleen 3 schoten per clip.

Als je hem onder de 4 uur uitspeelt krijg je een cirkelzaag en een röntgen bril, als je de bril bij je hebt dan heb je een permanente psycho stimulants buff.

Op normal vond ik het spel niet zo eng, ik schrik niet zo snel, maar nu......
Jack zit je vaak achterna nu door het huis en de monsters staan op andere plekken waar je soms ineens onverwacht tegen aan kunt lopen.
De monsters zijn nu ook een stukje sterker en zuigen meer kogels op voordat ze neergaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Zit nu op 15 uur (volgens steam) en nog steeds niet uitgespeeld. Achja, lekker traag, heb ik meer waar voor mn geld zeker :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
Kids room😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Inmiddels aangekomen op
spoiler:
Het schip. Mia genezen (of nouja, genezen is een groot woord) en nu mezelf maar gaan redden uit de zwarte smurrie. Game zal wel niet al te lang meer gaan duren maar we gaan het zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Gister gekocht, even gespeeld en ben tot de eerste saveroom na de prologue gekomen. Hopelijk kan je wel wat tegen die "Stalkers" doen snel (noem ze maar zo, wil het niet spoilen). Want dit wegrennen werkte voor geen meter. Pas toen ik doorhad dat er door de muur gebroken kon worden werd het makkelijker.

Maar wat een creepy game, heb met Outlast, Amnesia etc totaal geen last, dit is echt een "wtf was this, wtf was that. I need a break!"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik zit nu ondertussen vast....

spoiler:
Op dat stuk waar al die wezens uit die muren komen zeg maar. Die muren zitten helemaal onder met smurrie, en daar onstaan die beesten uit. Maar ik heb geen kogels meer....

Iemand enig idee wat te doen om verder te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

DennusB schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:26:
#####
Waar, de eerste keer dat je die tegen komt?
Als je alleen je mes hebt dan die dus gebruiken, met de LB (weet alleen van de 360 controller) kun je als je het goed timed aanvallen blokkeren en ontvang je minder schade. Beter is het om uberhaupt niet te blokkeren, je kan als je het goed doet een steek op het hoofd doen met je mes, wegrennen zodat hij je niet raakt daarna en dit herhalen. Als je achteruit loopt en een knop (op de 360 controller B) in drukt ben je meteen 180 graden gedraaid. Verder kan je deuren sluiten, niet elke ai is even slim om deuren te openen. Let wel, waar je niet mee hebt afgerekend is sowieso nog ergens op je aan het wachten. Denk dus niet dat je veilig bent als je ergens komt en je ziet je nachtmerrie er ineens niet meer ;w

Overigens, ook als je schiet met wapens, richt alleen op het hoofd want het lichaam kan zo veeel meer hebben. Je hebt veel kogels die je kan vinden, dus waar heb je die aan gespendeerd?

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RadioKies schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:46:
[...]

Waar, de eerste keer dat je die tegen komt?
Als je alleen je mes hebt dan die dus gebruiken, met de LB (weet alleen van de 360 controller) kun je als je het goed timed aanvallen blokkeren en ontvang je minder schade. Beter is het om uberhaupt niet te blokkeren, je kan als je het goed doet een steek op het hoofd doen met je mes, wegrennen zodat hij je niet raakt daarna en dit herhalen. Als je achteruit loopt en een knop (op de 360 controller B) in drukt ben je meteen 180 graden gedraaid. Verder kan je deuren sluiten, niet elke ai is even slim om deuren te openen. Let wel, waar je niet mee hebt afgerekend is sowieso nog ergens op je aan het wachten. Denk dus niet dat je veilig bent als je ergens komt en je ziet je nachtmerrie er ineens niet meer ;w

Overigens, ook als je schiet met wapens, richt alleen op het hoofd want het lichaam kan zo veeel meer hebben. Je hebt veel kogels die je kan vinden, dus waar heb je die aan gespendeerd?
Ja ik heb al lopen hakken met m'n mes, maar die dingen zijn dus best wel sterk want telkens ga ik dood. Zeker als er opeens 2 of 3 om je heen staan....

Kogels gingen vrij rap in de vorige keren dat ik ze nodig had...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

DennusB schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:49:
[...]
Ja ik heb al lopen hakken met m'n mes, maar die dingen zijn dus best wel sterk want telkens ga ik dood. Zeker als er opeens 2 of 3 om je heen staan....

Kogels gingen vrij rap in de vorige keren dat ik ze nodig had...
Als er 2 of meer staan dan zou ik als een klein meisje gillend wegrennen. Dat lukt mij ook niet met alleen een mes.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net alle achievements van het spel afgerond :P
Nu maar wachten en kijken of de DLC wel de moeite waard is om aan te schaffen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2017 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatupdoc
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-04-2022
Ik heb dus dat pendulum gediscard (dat ding uit die klok voordat ik het had gebruikt). Mijn vorige saves gaan ook niet zo ver terug dat ik em nog had. Wat nu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
WOO!

Greenhouse done :D

Begin wat meer feeling met de game te krijgen, vond wel het stukje dat je vanuit de greenhouse terug gaat, en dan een item ophaalt -> terug naar de andere plek

spoiler:
Arm pakken -> Trailer
Heerlijk creepy. Elk hoekje, elk geluid zat ik WTF IS THIS WTF IS THAT.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik ben sinds gisteren ook eindelijk uit het huis. Nu kijken hoe ik in godsnaam verder kom weer want ik kom overal dichte deuren tegen hahaha

Gisteren een uurtje gespeeld in VR : Jezus, sommige stukken liepen de rillingen echt over m'n rug en wilde ik het liefst weg duiken haha

[ Voor 33% gewijzigd door DennusB op 06-02-2017 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whatupdoc schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:45:
Ik heb dus dat pendulum gediscard (dat ding uit die klok voordat ik het had gebruikt). Mijn vorige saves gaan ook niet zo ver terug dat ik em nog had. Wat nu?
Lekker dan? 8)7
Je hebt dat voorwerp nodig om een andere te kunnen verkrijgen, zoiets moet je eigenlijk niet kunnen weggooien zou ik zeggen maar ok....

Hangt de pendulum niet weer op de plek waar je hem vandaan had?
Zo niet dan kun je gerust overnieuw gaan beginnen, want je komt zo het huis niet meer uit anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatupdoc
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-04-2022
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:13:
[...]

Lekker dan? 8)7
Je hebt dat voorwerp nodig om een andere te kunnen verkrijgen, zoiets moet je eigenlijk niet kunnen weggooien zou ik zeggen maar ok....

Hangt de pendulum niet weer op de plek waar je hem vandaan had?
Zo niet dan kun je gerust overnieuw gaan beginnen, want je komt zo het huis niet meer uit anders.
Nee hij hing er niet meer terug. maar had gelukkig nog een save van daarvoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lucky you :+

Toch nog steeds vreemd dat je iets kan weggooien wat je nodig hebt om verder te kunnen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ben nog niet verder gegaan nadat ik weer bij de trailer was. Heb denk ik een foutje gemaakt door met Antique coins de .44 te kopen, maar wat een ruk gun is dat zeg. Nauwelijks ammo, en doet niet heel veel damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Denk idd dat die Magnum redelijk redundant is, heb echt maar iets van 2-3 kogels ervoor gevonden, ook helemaal niet gebruikt daarna.

Steroids/Stabilizer is de way to go lijkt me, alhoewel er genoeg muntjes in de game te vinden zijn om ze allemaal te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:23
Normaliter ben ik niet zo van de RE-reeks, maar hoorde hier goede verhalen over en heb het inmiddels een weekje gespeeld.

Het deed me meteen denken aan Bioshock, de hoeveelheid (of juist weinig :P) ammo en health items die je onderweg tegenkomt zijn echt marginaal, maakt het allemaal best spannend. Voor mijn gevoel zit ik echt bijna aan het einde van de game:

spoiler:
Ben net de mines uit, en weer terug in het huis. Sommige stukken in het begin waren echt veel lastiger dan op het einde. De puzzles zijn "non-existant", relatief makkelijk te doen. Enige stukje waar ik vast heb gezeten is het 'birthday party' stukje, en het stuk op de boot, ik wist niet goed waar ik vanuit de control room heen moest als je die captains locker key nog niet hebt.

De bosses vallen alleszins mee, sommige zijn echt obvious. Al met al wel vermakelijk. De schrikmoment waren echt huge in het begin, dit nam gelukkig af naarmate ik verder kwam in het spel.

Zijn er vergelijkbare toppers voor de PC? Benieuwd of ik die net zo leuk ga vinden.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Nu online

s0kkie

Cowabunga

Outlast is net zo een zieke 1st person survival horror maar dan zonder wapens en alleen een videocamera bij je :)
Deel 1 is wel wat aan de korte kant maar deel 2 komt er al gelukkig snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987

[ Voor 54% gewijzigd door taker1987 op 07-02-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:23
Akaendra schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:11:
Steroids/Stabilizer is de way to go lijkt me, alhoewel er genoeg muntjes in de game te vinden zijn om ze allemaal te unlocken.
Inmiddels uitgespeeld. U riep?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q1kOgY6.jpg

:+

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28
Gisteren begonnen met RE7, had behoorlijk last van motion sickness en dat zonder VR :/
Het komt denk ik door het kleine blikveld van de zaklamp en na wat googlewerk blijkt dat ik niet de enige ben. Ik ga nu proberen de helderheid wat op te schroeven om te zien of het dan beter wordt.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
WOOP!

Game completed op Easy: 1/1
Game completed in 4Hou: 1/1

was uiteindelijk op 2,5 uur geëindigd in m'n 2e run. Dus vanavond:

Circular Saw Easy run all collectibles
Circular Saw Normal run
Circular Saw Madhouse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Ik heb een run op Easy gedaan zonder te healen en de item box 3 keer gebruikt (want verplicht), kwam op 2:23u. :)

Ik laat de game nu even rusten, merk dat toen ik aan Madhouse begon ik het eigenlijk even zat was.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

DennusB schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:26:

spoiler:
Op dat stuk waar al die wezens uit die muren komen zeg maar. Die muren zitten helemaal onder met smurrie, en daar onstaan die beesten uit. Maar ik heb geen kogels meer....

Op dat moment kan je de Shotgun halen. 1 shot op het hoofd en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
corset schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:07:
WOOP!

Game completed op Easy: 1/1
Game completed in 4Hou: 1/1

was uiteindelijk op 2,5 uur geëindigd in m'n 2e run. Dus vanavond:

Circular Saw Easy run all collectibles
Circular Saw Normal run
Circular Saw Madhouse
Ik heb hem vandaag gespeelt op easy inclusief alle collectibles en max 3x healen. Ik had de Albert 01R en the secrets of defense in mijn itembox zitten door het spel uit te spelen op normal. Ik deed er nu 3:11 over. Nou wil ik hem nog doen met de circular saw op madhouse ivm de Infinite ammo.

@SD5k
Wat krijg je als je de itembox maar 3x opent?

[ Voor 10% gewijzigd door Scavy op 17-02-2017 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Scavy schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 00:23:
[...]

Ik heb hem vandaag gespeelt op easy inclusief alle collectibles en max 3x healen. Ik had de Albert 01R en the secrets of defense in mijn itembox zitten door het spel uit te spelen op normal. Ik deed er nu 3:11 over. Nou wil ik hem nog doen met de circular saw op madhouse ivm de Infinite ammo.

@SD5k
Wat krijg je als je de itembox maar 3x opent?
Alleen een trophy, ik deed het meer voor de uitdaging, maar het stelde eigenlijk niks voor op easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 17:12
Gisteravond uitgespeeld! Compleet doorgespeeld met de PSVR!

Helemaal top, hopelijk komen er meer "grote" games welke speelbaar zijn op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Shit, die Nightmare shit uit die DLC is wel freaky zeg. Iemand hier die die 5 uur al heeft overleefd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Gisteravond de game ook (eindelijk) kunnen voltooien na een goede 14 uur. Ik heb erg rustig aan gedaan en veel dingen onderzocht.

spoiler:
Op het eind heb ik verzuimd de machine gun nog te pakken waardoor ik het mezelf onnodig lastig heb gemaakt. Er was immers ammo in overvloed te vinden. Shotgun shells en overige daar in tegen was erg mager. Helaas wel wat stukken overnieuw moeten doen omdat ik met de ammo niet lekker uit kwam. Uiteindelijk toch nog redelijk makkelijk doorheen kunnen lopen. Die 2 Fat Molds heb ik met bommen gekilled, dit had me anders teveel ammo gekost.

Uiteindelijk een zeer vermakelijke game ! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik had het spel na ongeveer 9,5 uur uitgespeeld.

spoiler:
Ik had bijna geen ammo meer en kwam bij die 2 fat molds uit, wat een ellendig stuk was dat, stuk of 10x opnieuw moeten doen, elke keer ammo te kort. Voor mij was dit stuk helaas een stuk moeilijker dan de eindbaas. Ik zie een gigantische baas waarvan ik dacht dat dit eindeloos zou duren. Niets is minder waar, na 2x opgepeuzeld te zijn, machine gun leegratelen en nog met het laatste geweer de laatste schoten maken was ik in 5 minuten alweer klaar. Ik vond het echt een deceptie van eindbaas :/ Rest van het spel was gewoonweg top :Y d:)b

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

ByteMe_ schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:14:
Ik had het spel na ongeveer 9,5 uur uitgespeeld.

spoiler:
Ik had bijna geen ammo meer en kwam bij die 2 fat molds uit, wat een ellendig stuk was dat, stuk of 10x opnieuw moeten doen, elke keer ammo te kort. Voor mij was dit stuk helaas een stuk moeilijker dan de eindbaas. Ik zie een gigantische baas waarvan ik dacht dat dit eindeloos zou duren. Niets is minder waar, na 2x opgepeuzeld te zijn, machine gun leegratelen en nog met het laatste geweer de laatste schoten maken was ik in 5 minuten alweer klaar. Ik vond het echt een deceptie van eindbaas :/ Rest van het spel was gewoonweg top :Y d:)b
spoiler:
Ja inderdaad, die 2 Fat Molds en verdere monsters op dat laatste stuk waren pittig, doordat er weinig ammo te vinden was. De eindbaas was een aanfluiting inderdaad. Wel weer tof dat uiteindelijk oma ook nog een rol speelt. Ik zat er ook al op te wachten want kon bijna niet anders. Ze hadden grafisch ook wel wat meer aandacht mogen stoppen in de eindbaas. Vooral toen deze op het laatst uiteen brokkelde, was het bijna pixel tellen ... erg jammer. Grafisch vond ik de game bij vlagen echt goed, overall gewoon een dikke voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:11
Dhrax schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:24:
[...]

spoiler:
Ja inderdaad, die 2 Fat Molds en verdere monsters op dat laatste stuk waren pittig, doordat er weinig ammo te vinden was. De eindbaas was een aanfluiting inderdaad. Wel weer tof dat uiteindelijk oma ook nog een rol speelt. Ik zat er ook al op te wachten want kon bijna niet anders. Ze hadden grafisch ook wel wat meer aandacht mogen stoppen in de eindbaas. Vooral toen deze op het laatst uiteen brokkelde, was het bijna pixel tellen ... erg jammer. Grafisch vond ik de game bij vlagen echt goed, overall gewoon een dikke voldoende
Ik heb het spel op normal gespeeld en ik heb op geen enkel moment gehad dat ik ammo tekort had. Zelfs naar het einde toe had ik nog iets van 35 shotgun shells en 400 units voor de flamethrower.
Pagina: 1 2 Laatste