Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal. Ik heb een probleem waar ik niet uit kom..Ik heb een map downloads en alle icoontjes zijn veranderd nu in kladblok icoontjes.Eigen schuld ja..Had iets gedaan met health advisor.Later dacht ik ,ik zoek gewoon het standaard programma op mijn pc op waar dat bestand mee word geopend..Zoals het oorspronkelijk was maar dat programma is dus niet te vinden...hoe doe ik dat...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:23
je zal nog even iets meer info moeten geven, om welk OS gaat het ? wat zijn de extensies van de files ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat je hier wel iets kan vinden wat je probleem oplost.
https://www.google.nl/web...t%20default%20open%20with

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Is er wel een programma dat .download bestanden opent? Naar mijn idee is daar geen programma aan gekoppeld. Het handigste lijkt mij dat je de extensie ontkoppelt van de software die er nu aanhangt.

Dat kan met de volgende uitleg: http://www.howtogeek.com/...association-in-windows-7/ Let op, wees voorzichtig in het register. Maak desnoods eerst een backup.
Een andere manier is om gebruik te maken van cccleaner.. dat is wat omslachtiger, maar wellicht veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

job schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 10:10:
Is er wel een programma dat .download bestanden opent? Naar mijn idee is daar geen programma aan gekoppeld. Het handigste lijkt mij dat je de extensie ontkoppelt van de software die er nu aanhangt.

Dat kan met de volgende uitleg: http://www.howtogeek.com/...association-in-windows-7/ Let op, wees voorzichtig in het register. Maak desnoods eerst een backup.
Een andere manier is om gebruik te maken van cccleaner.. dat is wat omslachtiger, maar wellicht veiliger.
Slechte tip. Hij gebruikt W10 en file associations werken in W10 helaas nogal anders. Direct bewerken van de registry werkt voor file associations niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Je kan ook in windows 10 (hij heeft zijn os niet verteld) file associations verwijderen vanuit het register (en ook vanuit ccleaner). Een nieuwe koppeling (association) maken heb ik het niet over gehad.
Heb het onlangs zelf nog gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 24-12-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

job schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 10:45:
Je kan ook in windows 10 (hij heeft zijn os niet verteld) file associations verwijderen vanuit het register (en ook vanuit ccleaner). Een nieuwe koppeling (association) maken heb ik het niet over gehad.
Heb het onlangs zelf nog gedaan.
Alleen verwijderen zal inderdaad wel kunnen. Bestaande file associations wijzigen is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het zijn .js bestanden in windows 10....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:50:
het zijn .js bestanden in windows 10....
Dan heb je er, per ongeluk, goed aan gedaan om het aan kladblok te koppelen.
Normaal zijn .js bestanden uitvoerbaar op Windows 8)7 met alle gevolgen van dien als ze weer eens in zo'n malware e-mail bijlage zip zitten.

Ik zou het daarom lekker zo laten.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf die downloads verzameld door de tijd heen. een muziek programma of driver download een cc cleaner download bv. iets voor een spelletje,. dat soort zaken. dus allemaal veilig. ik heb een submap gemaakt in downloads en die oude daarin verplaatst.maar al die downloads , dus de .js bestanden zijn nu veranderd. ik probeerde eerst adobe. maar daar opende ze niet in . toen kladblok,maar daar komnen ze alleen uit als tekst... ik weet dat js javascript is.....dus dacht ik ,,,waarom kan ik dat programma niet selecteren......kan iemand me uitleggen waarom al die bestanden eerst wel open gingen op de goede mannier en met welk programma dan en waarom ik dat nu niet meer kan selecteren,,,,dat zou ik heeeeeeeel graag willen weten.hehehe.
Pagina: 1