Toon posts:

Game boy Advance link kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan m'n oude gameboy color linkkabel niet aansluiten op m'n GBA.Kan ik nu wel met de GBA linkkabel de gameboy color aansluiten dus GBA<>GBC..

Bvd :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-01 14:15
bij mij paste m'n gbc linkkabel gewoon in m'n gba. weet alleen niet of het werkt, maar passen doet t wel.

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Iedereen heeft het alleen maar over de oude Game Boy Color. Maar hoe zit het met de alleroudste gameboy? Heeft die dezelfde kabel als de GBC?

• sharkzor
Op zondag 01 juli 2001 19:39 schreef Morphs het volgende:
Iedereen heeft het alleen maar over de oude Game Boy Color. Maar hoe zit het met de alleroudste gameboy? Heeft die dezelfde kabel als de GBC?
nope, is een bredere plug. bij m'n gbc link kabel kreeg ik wel een klein convertertje voor de gewone gb

• Morphs
Op zondag 01 juli 2001 20:10 schreef weareborg het volgende:

[..]

nope, is een bredere plug. bij m'n gbc link kabel kreeg ik wel een klein convertertje voor de gewone gb
Hmmmz, dat betekent dus dat de oude GameBoy niet met een GBA kan worden verbonden? Lijkt me sterk dat het met die converter wel kan trouwens....

• sharkzor
Op zondag 01 juli 2001 22:35 schreef Morphs het volgende:

[..]

Hmmmz, dat betekent dus dat de oude GameBoy niet met een GBA kan worden verbonden? Lijkt me sterk dat het met die converter wel kan trouwens....
met dat convertertje kan je juist wel je oude gb aan je gbc en dus misschien ook je gba koppelen!

• Morphs
Op zondag 01 juli 2001 23:05 schreef weareborg het volgende:

[..]

met dat convertertje kan je juist wel je oude gb aan je gbc en dus misschien ook je gba koppelen!
Goed, maar of het werkt is natuurlijk een tweede. Eigenlijk moet het wel kunnen. Als je bijvoorbeeld tetris zou spelen dan zou het "protocol" van alle soorten gameboys hetzelfde moeten zijn....

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Is die compatibiliteit ook niet een beetje slecht? (ten nadele van de GA) Of is die er dan enkel per spel... (bijv. voor de oude Tetris)? :?

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
Op zondag 01 juli 2001 19:20 schreef weareborg het volgende:
bij mij paste m'n gbc linkkabel gewoon in m'n gba. weet alleen niet of het werkt, maar passen doet t wel.
hij past wel en hij doet het ook. ik heb een keer pokemon (jaja) op de gba gespeelt tegen een maat met ook een gba en het werkte :)

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

• CitrusJuicer
  • Laatst online: 17-01 11:39

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Effe iets anders over die linkkabel.

Wat ik wel suf vind is dat ze op de doosjes van een spel niet aangeven of je meerdere cardridges nodig hebt om te linken.

Zo dacht ik Krazy Racers te kunnen linken met m'n broertje, maar nee hoor, daar heb je dus nog een Krazy Racers cardridge voor nodig :(

En ik ga geen 120 piek weer uitgeven ervoor.

Nu maar hopen dat je Mario Kart gewoon kan linken met 1 cardridge.
Weet iemand dat toevallig al?

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Op maandag 02 juli 2001 12:09 schreef CitrusJuicer het volgende:

Wat ik wel suf vind is dat ze op de doosjes van een spel niet aangeven of je meerdere cardridges nodig hebt om te linken.

Zo dacht ik Krazy Racers te kunnen linken met m'n broertje, maar nee hoor, daar heb je dus nog een Krazy Racers cardridge voor nodig :(

Hoe wou je dat doen, die GB(A) heeft een ROM nodig waar het programma op staat hoor?
Of dacht je dat hij via dat kabeltje continu data naar de master-rom staat te transferren?

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 12:09 schreef CitrusJuicer het volgende:

Als je een beetje logisch had nagedacht had je toch wel begrepen dat je niet je gameboy kan booten als er geen cartridge inzit?

• CitrusJuicer

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Mario Advance kan je toch ook met 1 Cardridge multiplayen?

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Jah klopt, MArio Kart kan wel.

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 17:31
Yep, met mario kan je wel met 4 spelers en 1 cartridge spelen. Je kunt dan wel maar een beperkt aantal banen gebruiken, en iedereen moet ook met yoshi(?) rijden.
Maar het kan dus wel.

• CitrusJuicer

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Beterz :)

Maarre als je dus meerdere Mario Kart Cartridges hebt, kan je dan wel alle banen met alle characters spelen?

Verwijderd

Je kan wel met de "oude" gbc kabel met een GBA linken zolang het gelinkte spel een GBC spel is, de GBA spellen hebben nl. een ander principe qua data overdracht (soort hub). Met oude GB linken heb je dus zo'n multi (GB/GBC) kabel nodig of een converter!

Je GameBoy Advance (en andere GameBoys) kunnen wel degelijk booten zonder cartridge (alleen logo) en met GBA spellen wordt idd de data overgelinkt naar de andere GBA (duurt zo'n 20 seconden bij Mario Advance en F-Zero)

Er staat ook wel degelijk op een doosje of je met 1 cartridge kan multiplayeren.

Ik zal het logo maar weer omschrijven:
Links 4 gameboys achterelkaar met een 4. Drie streepjes verder een cartidge met een 1. Achtergrond is rood.

Verwijderd

Ow man dat betekent dat ik nog een Krazy Racer moet kopen, citrusjuicer koop er nog is een >:)

Verwijderd

ik schop dit bericht maar weer eens in de lucht
wat is het geval..vanavond aan de kids een kabel gegeven
maar nu blijkt dat ding de GBA's niet te verbinden.
tis een 2 player linkkabel met hub. Als ze van die pokemons
willen uitwisselen zegt dat dametje steeds dat zijn vriend
nog niet klaar is. In het alle 2 de aansluit stekkertjes zitten 5 metalen lipjes. In die van een kameraadje (zonder hub)zitten 6 metalen lipjes en die werkt wel want daar hebben ze gelijk verbinding mee.
iemand ervaring met die hub kabels ?

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
Op maandag 02 juli 2001 12:33 schreef Mastermind het volgende:

[..]

Hoe wou je dat doen, die GB(A) heeft een ROM nodig waar het programma op staat hoor?
Of dacht je dat hij via dat kabeltje continu data naar de master-rom staat te transferren?
Oud bericht, maar veel GBA spellen kun je gewoon met 1 cardridge multiplayeren hoor...

Verwijderd

ik heb het over echte Gameboys Advance console's
en niet over game boy spellen op de pc spelen.
die moet je dus echt met een kabel verbinden om
dingen uit te kunnen wisselen met elkaar of tegen
elkaar te willen spelen

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
2 Gba's met een GBC/GB spel kan je met een GBC link kabel linken
1 Gba en 1 GBC kan je ook linken met een GBC link kabel
2 Gba's met een GBA spel moet je een gba link kabel voor hebben

Verwijderd

ja dat is het hem nou net.
het zijn 2 GBA's de kabel (met hub) is voor 2 GBA's
te linken
maar met deze kabel krijgen ze geen contact met elkaar
met die kabel van dat kameraadje, volgens mij een
kabel voor GBC's krijgen de 2 GBA's wel meteen contact.
maar het vreemde is dat je daar 6 metalen contactjes
in het stekkertje ziet zitten en in die met hub maar 5
die kabel is overigens te zien op www.draxter.net en daar staat ook bij dat ie voor de GBA is. ik heb zo het vermoeden dat je er meer players voor nodig hebt om een
link te krijgen (op het doosje staat trouwens 2 player linkkabel ??)

Verwijderd

weehhh het wordt al laat
ga morgen wel een GBC kabeltje kopen, die werkt tenminste

Verwijderd

oops BlackMage ik zie nu net pas de link die JIJ legt.
het probleem is dus de spellen.
Pokemon's zijn GBC spellen....dus in dit geval is een GBC kabel benodigd en geen GBA kabel.
dus toch maar weer een extra kabeltje halen. |:(
Pagina: 1