Vragen over de laatste DIVX ontwikkelingen

Pagina: 1
Acties:

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:36

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Onlangs wilde ik een DVD back-upen. Ik had dacht ik al aardig wat gelezen over DIVX en dergelijke... maar toen het aankwam op het uitzoeken van de juiste progjes voor het rippen, decoderen, enzo. werd het op eens toch een stuk moeilijker. Dus ik nog eens zoeken naar divx... zie van alles staan over SBC en VKI/MM4. Nu had ik al gezien dat fairuse VKI/MM4 ondersteund en Nandub SBC maar zijn er geen progjes die het beide ondersteunen?
Ook had ik nog een andere vraag. Als ik nandub of fairuse gebruik ript ie dan eerst naar de harddisk en encode ie het dan pas of gebeurt dit direct vanaf de DVD? Dit ivm. de verhalen die rond gaan over het beschadigen/ (sneller kapot gaan) van je DVD speler.

THX

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:07

scorpionv

This space for rent

Op zondag 01 juli 2001 18:46 schreef Master_Egg het volgende:
Onlangs wilde ik een DVD back-upen. Ik had dacht ik al aardig wat gelezen over DIVX en dergelijke... maar toen het aankwam op het uitzoeken van de juiste progjes voor het rippen, decoderen, enzo. werd het op eens toch een stuk moeilijker. Dus ik nog eens zoeken naar divx... zie van alles staan over SBC en VKI/MM4. Nu had ik al gezien dat fairuse VKI/MM4 ondersteund en Nandub SBC maar zijn er geen progjes die het beide ondersteunen?

[b]NanDUB ondersteunt beide. SBC is hetgene wat NanDUB uniek en zo goed maakt.

[edit]
Aanvulling; VKI/MM4 is een combinatie van 2 technieken.
VKI is het algoritme wat een keyframe invoegd wanneer een deltaframe te slecht wordt of wanneer een scenewisseling plaatsvindt.
MM4 is de mogelijkheid om 2 codecs te gebruiken, de high-motion codec met veel bitrate voor de snelle stukken in de film, en de low-motion voor de normale stukken.

SBC is een superieure techniek. Het werkt samen met VKI, maar vervangt in de praktijk MM4. SBC analyseert eerst de hele film, en op basis van beweging/variatie in het beeld krijgt de encoder een hoeveelheid bits toegewezen. Zo krijgen de snelle stukken veel en de langzame stukken minder.
[/edit]
[/b]

Ook had ik nog een andere vraag. Als ik nandub of fairuse gebruik ript ie dan eerst naar de harddisk en encode ie het dan pas of gebeurt dit direct vanaf de DVD? Dit ivm. de verhalen die rond gaan over het beschadigen/ (sneller kapot gaan) van je DVD speler.

[b]Fairuse ript zelf de DVD eerst helemaal naar de HD, het is zaak dat je een 8 Gb vrij hebt dus. Voor de NanDUB procedure heb je een externe ripper nodig (Smartripper oid). Kijk anders eens op http://www.doom9.net bij de guides. Daar staat alles keurig uitgelegd en worden ook de programma's vergeleken. Ik kan je alleen maar NanDUB aanraden, is veel sneller dan Fairuse en nog beter ook. Je moet wel ff zoeken voordat je ermee om kunt gaan, maar het is het waard. Succes! [/b]

THX

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zeker nandub gebruiken, je kan er alles mee wat je met virtualdub kan, dus ook subtitles onder de film gooien (helemaal zelf aan te passen) zonder opnieuw te hoeven coden, en je hebt zeker de beste kwalitijd mogelijk.
Ook kan je rechtstreeks het ac3 signaal in je film zetten, hangt ongeveer tussen de 400 en de 500kbit in bij 5.1, 2.0 is 129kbit dus zeer goed te gebruiken voor divx omdat er helemaal niet aan gekloot word, je haalt hem rauw uit je vob's :7

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik weet niet of ik je ermee help, maar er is laatst een topic van HlpDsK langsgekomen, waarin deze dingen uitgelegd worden, en waarin ook wat links met uitleg gegeven worden. Ik heb 'm gebookmarkt (omdat ik evt ook ooit goeie DivX's van m'n DVD collectie wil gaan maken).

[topic=170199]
Hierin staat een heel mooi sample DivX'je! Die is echt mooi! Als alle divx er nu zo uitzagen!!! Ik ga er iig voor zorgen dat de mijne er wel zo uit gaan zien! :)

hhhm, zo vind je nog 's wat met de search :D:
[topic=115179]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

dus om een goede divx te rippen heb je alleen dat nanodub nodig?

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op zondag 01 juli 2001 20:43 schreef kRiTz_C het volgende:
dus om een goede divx te rippen heb je alleen dat nanodub nodig?
Nope, kijk op http://www.doom9.net. Heb ik overigens net al aangegeven, je hebt ook een ripper nodig, en nog een zooi andere programma's.

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 21:09 schreef scorpionv het volgende:

[..]

Nope, kijk op http://www.doom9.net. Heb ik overigens net al aangegeven, je hebt ook een ripper nodig, en nog een zooi andere programma's.
vat eens in het kort samen je hebt toch alleen een dvd toavi nodig en een nandub/virtualdub?

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Jemig, lees nou es. http://www.bangkokatnight.com/cgi/sbc_main.htm, staat echt gewoon letterlijk op wat je nodig hebt + hoe je het doet. Ik ga het niet overtypen nee :(

edit:

Dit gebruik ik zelf.

DivX codec 3.11
DVD2AVI
AVI Info
Nandub
SmartRipper
VFAPI
Goldwave
VStrip
AC3 Audio Demuxer
Lame

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 21:20 schreef scorpionv het volgende:
Jemig, lees nou es. http://www.bangkokatnight.com/cgi/sbc_main.htm, staat echt gewoon letterlijk op wat je nodig hebt + hoe je het doet. Ik ga het niet overtypen nee :(

edit:

Dit gebruik ik zelf.

DivX codec 3.11
DVD2AVI
AVI Info
Nandub
SmartRipper
VFAPI
Goldwave
VStrip
AC3 Audio Demuxer
Lame

tja op iedere site zie ik wel tientallen tools staan, en welke nou de beste is ...

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ok ff snel, gebruik smartripper of zoiets, is niet zo boeijend als het maar een bekend rip proggy is.

frameserver dan met DVD2AVI naar nandub, gebruik dan een van die filers om het beeldformaat te veranderen aangezien dvd2avi die verkeerd doorstuurd maar wel de beste kwalitijd heeft.
Zorg dat je die filter btw goed instelt, zie de guides op www.divx-digest.com
Zet er dan subtitles onder (wel zo handig om het in de avi te zetten)
Kijk dan wat je met het geluid wil doen, mp3 of ac3 en merge die met nandub er later bij, kijk wel uit, als je ac3 dr in wil dat je een beetje moet proberen met de instellingen omdat anders het geluid hakkelt of niet gelijk loopt, dus zet hem eerst zo hoog mogelijk en kleine stapjes omlaag totdat het goed is, neem niet meteen het laagste omdat hij dat later in de film niet meer gelijk loopt.

Alles is te lezen op www.doom9.org en www.divx-digest.com

Probeer zelf een beetje, als je er een beetje tijd in steekt kan je zoals ik laatst echt perfecte rips maken

Owja nog een ding, nandub heeft een optie om freezedframes (die ik normaal toch al nooit heb :? ) te voorkomen, gebruik deze niet want dat maakt somigge keyframes blokkig.
Pagina: 1