Vraag

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12 08:36
Hallo,

Ik heb een Asus RT-AC66U in gebruik welke eerst diende als access point. Sinds deze week heb ik deze router als main-router draaien en deelt deze dus ook de IP adressen uit. Sindsdien krijg ik op mijn telefoon zodra ik verbind met de wifi: Log in op wifi netwerk. Als ik daarop klikt gaat ie naar een soort browser (iedereen kent deze melding wel waarschijnlijk) en springt ie meteen door en ben ik ingelogd.

Voorheen heb ik dit nooit gehad. De instellingen van deze router zijn vrijwel gelijk aan die van de vorige (Beveiligingsinstellingen dan). Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung galaxy S7 Edge
Asus RT-AC66U

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Rik. op 23-12-2016 23:33)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gisteren (!) is een nieuwe firmware uitgekomen:
http://www.asus.com/in/su...0/84/LzShv8ma7TrQB4eO/30/
Version 3.0.0.4.380.4180

Kan geen kwaad dat erop te zetten, maar ik zie geen melding in de fixes dat lijkt op jouw issue. Ik heb zelf ook afgelopen oktober met 4005 gewerkt en niets gezien dat lijkt op wat jij hier beschrijft.

Verander eens het SSID, kijk of de S7 dan nog zelfde gedrag geeft.

Soittakaa Paranoid!

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien toch ergens een portal aangevinkt? Ik zou even een factory defaults-reset proberen ;)

[Voor 3% gewijzigd door Room42 op 23-12-2016 20:24]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:27
Volgens mij zegt een telefoon dat als elk DNS request wat hij maakt een antwoord krijgt (of op heel veel requests hetzelfde antwoord). Staat er iets opvallends bij de DNS instellingen? Worden alle niet bestaande websites doorgeleid naar een bepaalde pagina?

• Rik.
Ik heb niks ingesteld over het doorsturen naar bepaalde pagina's. Ook bij DNS instellingen staat er volgens mij, niks opvallends... (Behalve dat ik geen DNS server ingesteld heb)

Factory reset heeft geen effect, dat heb ik gisteren al geprobeerd.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
verklaar je verdere netwerk setup eens? misschien zie je iets over het hoofd ;) (en wij ook zonder alle info)

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Rik.
SMSfreakie schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 22:17:
verklaar je verdere netwerk setup eens? misschien zie je iets over het hoofd ;) (en wij ook zonder alle info)
Wat moet ik precies hier sturen dan? Alle apparaten die in het netwerk staan? Of iets uit de settings?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Rik. schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 22:22:
[...]

Wat moet ik precies hier sturen dan? Alle apparaten die in het netwerk staan? Of iets uit de settings?
uitgaande van de gebruikte IP adressen ga ik er vanuit dat je een Ziggo aansluiting hebt?
dus de settings uit je modem en de overige settings mbt je lan etc zijn denk ik wel handig

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Rik.
Ik heb inderdaad een Ziggo aansluiting. Mijn modem kan ik niet op inloggen aangezien deze door ziggo in bridge mode gezet is. Ik zal eens even wat screenshots verzamelen en deze hieronder neerzetten :).

Mocht je meer settings willen zien, stuur dan nog maar even een berichtje, dan ga ik het voor je opzoeken :).

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Leuk al die instellingen in je AC66U, maar hoe zit het met je modemrouter? Het is blijkbaar een Ziggo-apparaat want je hebt de typische Ziggo IP-range overgenomen. Vraag is dan of je modem nog steeds NAT doet naar zelfde IP range of in bridge mode zit...

Als je op WAN en LAN van je router zelfde subnet hebt kun je rare dingen. Exact welke modemrouter heb je, staat het in NAT of bridge mode, en waarom heb je je configuratie veranderd?
Wat gebeurt er als je een andere subnet op je router instelt?

Verder is de AC66U ondertussen redelijk aan de leeftijd, met tig firmware-updates. Welke draai je nu?

Soittakaa Paranoid!

• Rik.
De modem staat in bridge mode, dit is afgelopen week gebeurd door Ziggo. Ik heb het modem met typenummer: Cisco EPC3928.
Ik heb de configuratie veranderd, omdat het niet handig vond om te werken met losse router en access point qua configuratie. Aangezien ik in dit huis met 1 router/AP voldoende dekking heb, wilde ik het liefst alles via 1 apparaat regelen en dus niet de settings van de wifi via de AP regelen en IP settings e.d. via de router.

Een ander subnet heeft geen enkel effect helaas.

Ik draai firmware versie: 3.0.0.4.380_4005

[Voor 35% gewijzigd door Rik. op 23-12-2016 22:55]

• Rik.
Dit is wel heel erg toevallig, ik krijg zojuist de melding dat er een nieuwe firmware versie beschikbaar is. Die ga ik nu even installeren. Dus de firmware versie die ik draai is nu: 3.0.0.4.380_4180

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Version 3.0.0.4.380.4180

Kan geen kwaad dat erop te zetten, maar ik zie geen melding in de fixes dat lijkt op jouw issue. Ik heb zelf ook afgelopen oktober met 4005 gewerkt en niets gezien dat lijkt op wat jij hier beschrijft.

Soittakaa Paranoid!

• Rik.
dion_b schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:23:
Version 3.0.0.4.380.4180

Het veranderen van de SSID heeft inderdaad het probleem gefixt. Ik werk alleen het liefst met 2,4Ghz en 5Ghz op dezelfde SSID, zodat ik niet zelf steeds hoef te switchen. Om nou bij alle apparaten in mijn netwerk de wifi instellingen aan te passen omdat 1 apparaat er problemen mee schijnt te hebben denk ik niet dat ik wil gaan doen...

Ik ga nog even testen of dat als ik hem terugzet naar de oude SSID het probleem nog steeds weg is (Wat ik niet verwacht trouwens).

Edit: Het terugzetten op de oude SSID lost het niet op.. Maar hoe kan zoiets met de SSID te maken hebben?

[Voor 5% gewijzigd door Rik. op 23-12-2016 23:33]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als ik dat zo hoor is het een of andere network manager op de S7 die roet in het eten gooit en raakt dat ding de klut kwijt omdat het op bekende SSID een ander BSSID (AP) aantreft.

Probeer eens in de Android WiFi settings dat netwerk te vergeten en opnieuw aan te melden. Zou zomaar kunnen dat je probleem dan weg is :)

Soittakaa Paranoid!

• Rik.
Je blijft maar met goede ideeën komen Dion!
Het probleem is volledig opgelost. Ik krijg niet meer de melding dat ik in moet loggen op het netwerk.

Hartstikke bedankt, en hele fijne feestdagen gewenst!
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee