Platenspeler + laptop op een set boxjes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een oude Technics SL-1200 MK2 platenspeler gekregen. Ik wilde deze graag samen met mijn laptop (in een dock) aansluiten op dezelfde set boxjes. Dit heb ik gedaan met een 3,5mm jack splitter en een pre-amp voor de platenspeler. Dit werkt allemaal prima! Er is alleen een ding waar ik tegenaan loop: als ik een plaat draai en vervolgens mn laptop aansluit (zonder ook maar geluid af te spelen) wordt het geluid van de platenspeler gedempt. Is dit te verhelpen of moet ik er gewoon mee leren leven?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:34
Zo da's mooi, er zijn dagen dat ik geen SL-1200 MK2 krijg! Ik denk dat je dan moet kijken naar een splitter waarvan je het input kanaal kan schakelen. Nu komt er een signaal van 2 kanten, ook als je niets afspeelt op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was er ook erg blij mee :) Hij lag nog ergens in de kelder van een tante

Een splitter waarvan je het kanaal kan wisselen is een oplossing, maar het liefst zou ik natuurlijk geen handelingen hoeven uit te voeren om te switchen.
Nog wat extra info: als ik mn telefoon op de jack kabel aansluit, dan kan ik wel 2 signalen tegelijk afspelen zonder dat er een gedempt wordt. Dus het heeft iets te maken met de platenspeler of pre-amp, maar ik snap niet wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het heeft er denk ik mee te maken dat je telefoon iets beter tegen idioterie qua elektra kan als je dure Technisc.
Wat je met die splitter doet is gewoon niet goed voor je apparatuur; doe het niet.
Koop een input switch, dat is nl wat je zoekt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 10:32
Bij bax shop heb je simpele mengpaneeltjes voor weinig geld.
Is denk ik een prima oplossing voor jouw probleem