Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:57
Hallo,

Ik heb een Synology DS213J nas, met daarop hyper-backup waarop ik een backup heb ingesteld naar een externe rsync server. Eergisteren heb ik de wifi-modem van mijn provider in bridge mode laten zetten & mijn eigen router alles laten regelen. Sindsdien kan de NAS niet meer verbinden met het backupdoel, hij geeft aan dat het doel offline is...

Mijn vraag
Hoe kan het dat Hyper-Backup aan blijft geven dat het doel onbereikbaar is?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Synology DS213J
Hyper-backup
Asus RT-AC66U
Modem ziggo (in bridge mode)
Externe rsync server

Zie screenshot voor tekening van mijn netwerk (Alleen de relevante apparaten erin opgenomen)
Afbeeldingslocatie: https://scrshot.eu/s/bfde332.png

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op de externe server de poort 873 opengezet voor rsync, ook op mijn router deze poort opengezet. Dit heeft allemaal geen effect gehad.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Bedankt alvast!

Edit: Vergeten te vermelden, maar ik ben hierover ook al in gesprek met Synology, hun zeiden dat de poort open moest staan op doel-server, ik heb de poort daar open gezet en dit heeft geen effect gehad, Synology zal hier vast wel volgende week op terugkomen maar dat is eigenlijk vrij lang.

Het heeft een redelijk hoge prioriteit voor mij, omdat de NAS nu eigenlijk zonder backup draait...

[ Voor 16% gewijzigd door Rik. op 23-12-2016 20:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het simpelste antwoord wat ik je zou geven nu is, bij het in bridge zetten van het ziggo modem is je externe ip adres gewijzigd, heb je dit ook aangepast in je synchronisatie job?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Ik weet dat het externe IP veranderd is, de nas staat op de plek waar het IP is veranderd. Waar de backup naartoe gaat heeft hetzelfde IP gehouden natuurlijk..

Ik verwacht dus ook dat dat er niks mee te maken heeft..

[ Voor 15% gewijzigd door Rik. op 23-12-2016 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Rik. schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:03:
Ik weet dat het externe IP veranderd is, de nas staat op de plek waar het IP is veranderd. Waar de backup naartoe gaat heeft hetzelfde IP gehouden natuurlijk..

Ik verwacht dus ook dat dat er niks mee te maken heeft..
Heeft de nas wel verbinding met het internet?
Dus staat de gateway etc juist? Weet namelijk niet of je Asus al de DHCP server was en dus als ware er dubbel nat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
De nas heeft verbinding met internet. De externe locatie heb ik ook gekoppeld in de file explorer, en ik kan dan wel gewoon alle files inzien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Er is denk ik meer aan de hand dan verwacht...
Onze webserver kan ook niet meer back-uppen naar de back-up-server... Deze probeert poort 21.

Is er iemand die, bijvoorbeeld via skype, zou kunnen helpen met de juiste configuratie op de back-up server? Ik heb namelijk gewoon zover ik weet de poorten open gezet, maar dit werkt niet heel erg goed. Mijn ervaring met Linux is ook te matig om dit zelf op te kunnen lossen verwacht ik...

Hopelijk wil iemand mij hiermee helpen. (Eventueel tegen een vergoeding)

Modbreak:Dit laatste is niet toegestaan op het forum. Wel kun je een advertentie plaatsen in https://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Ik heb een aanvulling op dit bericht. Ik heb besloten de server opnieuw te installeren, toen ik dit deed naar centos bleef bij iptables dezelfde fout optreden: /proc/modules is missing. Ik ben nu overgestapt naar debian, maar hier krijg ik poort 873 niet geopend...
Afbeeldingslocatie: https://scrshot.eu/s/df4a70d.png
Volgens mij staat hier, poort 873 toch echt geopend? Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Niemand die hierbij kan helpen? Ik heb de server nu geinstalleerd met ubuntu icm ufw, zelfs hierbij blijft de poort gesloten. Ik volg exact een tutorial, dus het zou moeten werken zou je denken...

Iemand die mij hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Probleem is deels opgelost. Iemand die hier nog bij kan helpen? -> Rik. in "Portforwarding ubuntu"
Pagina: 1