Sinds enige tijd gebruik ik een MGE ellipse 750 ups om m'n raspberry pi's en modem/router in de lucht te houden bij een stroomuitval.
Ik heb echter een raar probleem met de usb connectie (de ups hangt via een powered hub aan de raspberry pi): in het begin gaat alles goed en werkt de usb, maar na een tijdje (niet vast, soms dagen of weken) valt de usb uit en krijg ik die enkel terug werkend door de UPS volledig af te leggen en te herstarten (dus afleggen en uit het stopcontact).
De usb verbinding werkt ook (op dat moment) niet via een andere computer. De foutmeldingen wijzen op een te hoog stroomverbruik (voor zover ik kan terugvinden)
- windows meldt dat het usb apparaat masfunctionned
- de raspberry pi laat het usb systeem crashen als ik hem uit en insteek in een native port en ook op de hub en geeft volgende fouten:
usb 1-1.2: new low-speed USB device number 6 using dwc_otg
usb 1-1.2: device descriptor read/64, error -32
usb 1-1.2: new low-speed USB device number 7 using dwc_otg
usb 1-1.2: new low-speed USB device number 8 using dwc_otg
usb 1-1.2: device descriptor read/8, error -110
usb 1-1.2: new low-speed USB device number 9 using dwc_otg
hub 1-1:1.0: unable to enumerate USB device on port 2
Omdat dit vermoedelijk ergens een hardwareprobleem is (zowel op linux als windows een probleem) leek het me best te pasten electronica.
Heeft er iemand dit reeds tegengekomen en wat zou dit probleem kunnen oplossen (seriele connectie niet getest omdat nut geen ondersteuning heeft voor deze ups via serieel cfr de manpages...
Ter info: 2 foto's (voor en achterzijde van de insteekprint binnen de ups)
groter
groter
met volgende connectie op de rj45:
en 
zij volgende pinnen verbonden:
USB --> RJ45
1 --> 1 (rood= 5v)
2 --> 7 (wit= data+)
3 --> 8 (groen=data-)
4 --> 4 (zwart=gnd)
Ik heb echter een raar probleem met de usb connectie (de ups hangt via een powered hub aan de raspberry pi): in het begin gaat alles goed en werkt de usb, maar na een tijdje (niet vast, soms dagen of weken) valt de usb uit en krijg ik die enkel terug werkend door de UPS volledig af te leggen en te herstarten (dus afleggen en uit het stopcontact).
De usb verbinding werkt ook (op dat moment) niet via een andere computer. De foutmeldingen wijzen op een te hoog stroomverbruik (voor zover ik kan terugvinden)
- windows meldt dat het usb apparaat masfunctionned
- de raspberry pi laat het usb systeem crashen als ik hem uit en insteek in een native port en ook op de hub en geeft volgende fouten:
usb 1-1.2: new low-speed USB device number 6 using dwc_otg
usb 1-1.2: new low-speed USB device number 7 using dwc_otg
usb 1-1.2: new low-speed USB device number 8 using dwc_otg
usb 1-1.2: new low-speed USB device number 9 using dwc_otg
hub 1-1:1.0: unable to enumerate USB device on port 2
Omdat dit vermoedelijk ergens een hardwareprobleem is (zowel op linux als windows een probleem) leek het me best te pasten electronica.
Heeft er iemand dit reeds tegengekomen en wat zou dit probleem kunnen oplossen (seriele connectie niet getest omdat nut geen ondersteuning heeft voor deze ups via serieel cfr de manpages...
Ter info: 2 foto's (voor en achterzijde van de insteekprint binnen de ups)

met volgende connectie op de rj45:

zij volgende pinnen verbonden:
USB --> RJ45
1 --> 1 (rood= 5v)
2 --> 7 (wit= data+)
3 --> 8 (groen=data-)
4 --> 4 (zwart=gnd)
[ Voor 13% gewijzigd door Promy op 23-12-2016 19:02 ]