Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd naar meningen van anderen...

we hebben nu:
  • DVD
  • HD
  • HD + 3D
  • 4K +3D
  • 4K + HDR pro/+ (dus niet de HDR premium)
  • 4K premium (10 bit + HDR)
ik zie het niet gebeuren dat alles 6x of vaker in de schappen komt in verschillende versies. dus hoe gaat dit er in de toekomst uitzien? 3D heeft een behoorlijke duik genomen en kan zo goed als dood beschouwd worden, echter komen er nog steeds nieuwe 3D films uit.

zelf denk ik dat het er zo uit zal zien
  • DVD
  • HD met of zonder 3D op blue-ray
  • 4K premium (met of zonder 3D)
3 versies is wat ik denk aangezien veel mensen geen 4K premium setup hebben. maar hoe gaat dat uitpakken als je een normale (wat oudere en of goedkopere) 4K televisie hebt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:34
blue Ray?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Media zijn voor de verzamelaar. Streaming / digitaal is de toekomst.
Net als met cassette bandjes, floppy disks, etc.
Ik heb geen eens een optical drive meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik mis idd ook streaming in je lijst. Dat is de toekomst voor de massa.
Ik spaarde vroeger ook van alles. Nu stream ik het of download ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fm77 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:01:
Ik mis idd ook streaming in je lijst. Dat is de toekomst voor de massa.
Ik spaarde vroeger ook van alles. Nu stream ik het of download ik het.
dat is bewust, vroeger spaarde ik ook alles, nu heb ik wel een blue-ray speler en een CD-speler maar gebruik ze zelden of nooit (soms leen ik een filmpje) ik stream ook zo goed als alles.

echter als je de mediamarkt inloopt zie je dat optische schijven alles behalve dood is. zeker met de meerdere technieken en in de toekomst komt daar ongetwijfeld meer bij zoals 8K, 12 bit kleuren en mogelijk zelfs meer frames per seconde zoals de hobbit.

maar ik was vooral benieuwd naar de toekomst van media op schijven, lees wil ik nog geld betalen voor schijfjes en spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:07:
[...]
echter als je de mediamarkt inloopt zie je dat optische schijven alles behalve dood is.
Ze liggen er idd wel. Echter, wie koopt ze nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fm77 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:17:
[...]

blijkbaar genoeg mensen, anders zou er nauwelijks of geen aanbod zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:42
fm77 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:17:
[...]

Ik ;).

Zolang de film kwaliteit in streaming nog niet kan tippen aan de kwaliteit van de Blu-ray schijfjes zal ik dat ook blijven doen. Bovendien is het film aanbod op veel streaming diensten naar mijn mening ook erg beperkt. En wil ik de films kijken die ik wil, zit ik aan zoveel verschillende diensten gebonden dat het uiteindelijk toch voordeliger blijft om Blu-ray schijfjes te kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
Daar ben ik het volledig mee eens. Ik koop ook nog steeds cd/dvd/br. Ik wil niet van een externe partij afhankelijk zijn om te kunnen kijken wat ik wil, wanneer ik dat wil. Want bij streaming en downloaden heb je nog steeds een server/bron nodig, en een werkende internet verbinding. Bovendien heeft bijvoorbeeld Netflix de gewoonte om content te verwijderen naar eigen inzicht. Dat wil dus zeggen dat je in feite betaald voor een licentie om het aanbod te mogen kijken zolang het aangeboden wordt. Dat is heel wat anders dan 'betalen en dan is het jouw eigendom' zoals het imo hoort.

Wat de toekomst betreft, ben ik wel bang dat streaming video het toch gaat winnen, omdat het grootste deel van het volk toch voor de makkelijkste optie gaat. De kwaliteits liefhebbers zijn doorgaans in de minderheid. 3D is volgens mij allesbehalve dood, als je naar het aanbod in de bioscoop kijkt. Of 3D echt een meerwaarde heeft is per film verschillend, en een totaal ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Eerlijk gezegd denk ik dat 3 soorten media al teveel is. Dat kost teveel ruimte in de winkel. Ik schat dat DVD nu snel gaat verdwijnen en dat BR de nieuwe low-end standaard wordt. Desnoods SD-resolutie op BR-disks aangezien dat ook ondersteund wordt. Ik neem aan dat vrijwel iedereen die fysieke disks koopt nu wel een BR-speler heeft.

Maar het kan ook zijn dat 4K het gewoon niet redt. Als ik puur naar mezelf kijk: Ik was blij met HD, heb meteen een speler gekocht toen HD-DVD uit de markt werd gehaald en duidelijk werd dat BR die strijd won, en vond het een flinke stap vooruit.
Maar 4K vind ik een niche formaat wat te weinig extra's biedt op een normaal TV-formaat. Ik vind het geen reden om nu nieuwe spullen te kopen. En ik zie in mijn omgeving ook niet die opwinding over 4K die er indertijd wel over HD was.

4K is voor mij vooral een goed formaat voor computers. Ik heb al een paar jaar een 4K scherm op m'n bureau staan maar voor TV vind ik HD genoeg. De drijfveer om een 4K TV te kopen zal vooral zijn dat mijn HD plasma-TV nu 8 jaar oud is en ik wel een OLED toestel wil. Dat die OLED dan toevallig ook 4K doet vind ik meer een nice-to-have dan een must-have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wat het ergste is met de huidige 4K discs die uitkomen: Bijna allemaal 2K upscales!
Als je de reviews bekijkt op blu-ray.com zie je dat bijna alle discs een 2K bron hebben. Daar zit je dan met je dure 4K scherm :+

Mijn volgende tv (waarschijnlijk komend jaar) wordt een 4K oled scherm, de prijzen zullen dan nog wat scherper zijn dan nu. Ik hoop dat het gebrek aan echte 4K content dan ook goeddeels is opgelost....

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:34
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:07:
[...]

dat is bewust, vroeger spaarde ik ook alles, nu heb ik wel een blue-ray speler en een CD-speler maar gebruik ze zelden of nooit (soms leen ik een filmpje) ik stream ook zo goed als alles.

echter als je de mediamarkt inloopt zie je dat optische schijven alles behalve dood is. zeker met de meerdere technieken en in de toekomst komt daar ongetwijfeld meer bij zoals 8K, 12 bit kleuren en mogelijk zelfs meer frames per seconde zoals de hobbit.

maar ik was vooral benieuwd naar de toekomst van media op schijven, lees wil ik nog geld betalen voor schijfjes en spelers
Sorry, maar die schijfjes zijn echt niet blauw. Blu-Ray is hoe je het spelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

bvbal79 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:03:
[...]

hahaha, staat zelfs verkeerd in de topictitel.
Maar iedereen weet wel wat er bedoeld wordt.
;)

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel36 op 27-12-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
AcidBurn schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:38:
Bovendien heeft bijvoorbeeld Netflix de gewoonte om content te verwijderen naar eigen inzicht. Dat wil dus zeggen dat je in feite betaald voor een licentie om het aanbod te mogen kijken zolang het aangeboden wordt. Dat is heel wat anders dan 'betalen en dan is het jouw eigendom' zoals het imo hoort.
Wat dacht je dan? Dat je met een gratis proefabonnement meteen eigenaar wordt van alle op dat moment aangeboden content?

Prijs/aanbod-verhouding van Netflix vind ik prima, tientje in de maand en meer interessant aanbod dan ik tijd heb om er naar te kijken. Voor een filmpje op blu-ray ben je al meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Optische media zijn prima voor back ups, de schijven kunnen niet worden gewist, zijn goedkoop, en de opslagruimte is genoeg voor importante gegevens. Zo kun je bijv. al je telefoonrekeningen uit je hele leven opslaan op slechts 1 optische schijf, een heus wondertje der techniek.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:34

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Streaming voor het 'gewoon' kijken, netflix dus meestal. Schijfjes koop ik nog steeds voor de films of series die ik in bezit wil hebben of daadwerkelijk op HD wil kijken en niet een of andere stream die alleen qua resolutie iets met HD te maken heeft.

Verder benoem je gewoon alsnog vijf opties, want met of zonder 3D zal gewoon een keuze zijn. Net zoals je nu een doosje met aanvullende meuk kunt lopen maar ook vaak een simpel doosje met alleen het seizoen. Ik verwacht wel meer dan zes opties in de winkels. :P

[ Voor 34% gewijzigd door Gonadan op 27-12-2016 20:11 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Streaming of digital copy. Gewoon voor het gemak. Een hele collectie van VHS naar DVD omschakelen had zin maar kostte ook een duit. Van DVD naar BR heeft minder zin, zeker als ze die zodanig oppoetsen zoals gladiator.

Dus het zal voornamelijk streaming zijn voor de meesten. Zelfs mijn pa die vroeger 1000 VHS banden had wordt het een veels te dure zaak om wederom over te schakelen naar een nieuw medium.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
123RR schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:43:
[...]
Wat dacht je dan? Dat je met een gratis proefabonnement meteen eigenaar wordt van alle op dat moment aangeboden content?

Prijs/aanbod-verhouding van Netflix vind ik prima, tientje in de maand en meer interessant aanbod dan ik tijd heb om er naar te kijken. Voor een filmpje op blu-ray ben je al meer kwijt.
Mijn bedoeling was ermee duidelijk te maken dat ik het niet eens ben met de manier waarop Netflix hun content aanbiedt, tov een gekochte film die dus keihard jouw eigendom is. Als jij geen problemen met hun voorwaarden hebt, good for you. Ik vind het onacceptabel, dus maak ik er ook geen gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[...]

Het is een brand naam, een speling naar de blauw gekleurde ->(violet) gekleurde laser.

maareuh ... de plaat/vinyl ?

waarom staat die niet in de lijst ?

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 28-12-2016 01:11 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Uiteindelijk gaat alles gewoon digitaal worden, misschien op basis van licenties etc en zullen de fysieke schijfjes gaan verdwijnen.

Zal een stukje streming zijn maar misschien wel gecombineerd met een download zodat je het ook lokaal hebt waarbij men zelf een drager zoals een HDD, NAS, USB stick, Sd kaart etc kan kiezen. Je hebt dan gewoon de 'rechten' gekocht en hoe je het zelf wil bekijken kies je zelf. Desnoods fik je het dan zelf op een bluray schijfje.

Zo ver zijn we nu nog niet helemaal maar lijkt me duidelijk dat het de toekomst gaat zijn.
De echte 4K hoge kwaliteit etc is nu nog te groot om te downloaden/streamen. Maar met de opkomst van glasvezel etc gaat die beperking ook verdwijnen.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De trend over de afgelopen jaren heeft juist wel bewezen dan eigenaarschap van een lokale digitale kopie juist niet de toekomst zal zijn. Het is veel te fraudegevoelig en de gemiddelde consument geeft niet om eigenaarschap.

De gemiddelde consument wil beschikbaarheid, op verschillende apparaten. Je ziet dan ook dat steeds meer apparaten standaard dergelijke diensten kunnen leveren. Spotify op de radio van je auto is al heel normaal.

Juist de beschikbaarheid en grootte van het assortiment is wat men wil. Lokaal eigenaarschap zal de prijzen opdrijven en met een beetje pech gaan ze ook weer nadenken over beveiliging waardoor een apparaat niet meer zomaar kan werken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006

Twazerty

AVCHDCoder developer

[...]

Correcte spelling is: Blu-ray, niet Blu-Ray.

Zelf kom ik zeer regelmatig bij de MediaMarkt om films op Blu-ray en UltraHD Blu-ray te kopen. Streaming vind ik gewoon niet fijn werken. De kwaliteit van Netflix streaming vind ik acceptabel, ik heb ook Blu-ray's die van hele slechte kwaliteit zijn. Gemiddeld genomen is Blu-ray toch wel een heel pak beter. Ook nu met mijn laatste upgrade naar OLED en Dolby Atmos nog meer redenen om nog fysieke media te kopen.

Er worden nu soms ook al 4 versies aangeboden:
- DVD
- Blu-ray
- Blu-ray 3D
- UltraHD Blu-ray al zijn er nog niet zo veel titels beschikbaar.
- Mix van bovenstaande maar die tel ik niet als versie.

Het is inderdaad jammer dat de meeste UHD Blu-ray's eigenlijk upscales van 2K masters zijn, echter zie ik de verhoogde resolutie van UHD niet als belangrijkste verbetering, maar HDR. Dat voegt voor mij meer waarde toe dan de verhoogde resolutie. Dat is ook de reden dat ik ze nu koop. Op het moment dat het aanbod groot genoeg is zal ik kieskeuriger worden. Voor nu wil ik graag mijn steentje bijdragen om het nieuwe formaat te laten slagen en blijven. Heb nu denk ik een stuk of 30 films op UHD Blu-ray a €30 p/s.

Tot nu denk ik voor zo'n 6000 euro uitgegeven aan Blu-ray films. Dat valt nog mee als je opteld wat alle aparatuur gekost heeft de afgelopen jaren (alleen al 8000 euro uitgegeven aan verschillende tv's).

Helemaal verdwijnen van fysieke media zie ik voorlopig niet gebeuren. Er zijn namelijk nog steeds VCD's te koop, dacht ook dat dat format allang dood was.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Skimovic schreef op woensdag 28 december 2016 @ 03:32:
Uiteindelijk gaat alles gewoon digitaal worden, misschien op basis van licenties etc en zullen de fysieke schijfjes gaan verdwijnen.

Zal een stukje streming zijn maar misschien wel gecombineerd met een download zodat je het ook lokaal hebt waarbij men zelf een drager zoals een HDD, NAS, USB stick, Sd kaart etc kan kiezen. Je hebt dan gewoon de 'rechten' gekocht en hoe je het zelf wil bekijken kies je zelf. Desnoods fik je het dan zelf op een bluray schijfje.
Dat denk ik niet. De afhankelijkheid van hun infrastructuur komt de rechthebbenden veel te goed uit. Wat ze uiteindelijk het liefst zouden zien is dat jij alleen een streamer bezit en verder geen bit aan data. Dan kunnen ze licenties zo aanpassen dat zij maximale controle hebben en er (dus) ook maximaal aan verdiend kan worden.

De belangrijkste reden waarom fysieke media nog een toekomst hebben is prijsdifferentiatie. Netflix is flat-fee. Voor een tientje per maand kun jij het volledige aanbod bekijken. Dat is voor een filmmaatschappij niet fijn. Die willen meer aan een nieuwe film verdienen dan via Netflix mogelijk is.
Fysieke media zijn nu nog de enige manier om Netflix te passeren en die nieuwe film voor 25 of 30 euro te verkopen aan mensen die niet willen wachten tot die film op Netflix staat, of mensen die perse fysieke media willen verzamelen. Dat is veel lucratiever dan die film meteen op Netflix gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Vroeger, lees +5 jaar terug, was ik een fervent verzamelaar van DVD's. Kasten vol met films en series, maar achteraf kijk ik er steeds minder naar om. De kast mag van mij langzaamaan uitgeruimd worden als de streaming-technologie doorzet. Ik merk dat ik steeds sneller een filmpje kijk, dat ik even op het internet speur om de film op te zoeken. 4k + Blu-ray zullen de enige media zijn die ik in de nabije toekomst hoogst waarschijnlijk nog aanschaf, alleen zal het niet meer in dezelfde schaal zijn als met DVD.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
downtime schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:36:
[...]

Dat denk ik niet. De afhankelijkheid van hun infrastructuur komt de rechthebbenden veel te goed uit. Wat ze uiteindelijk het liefst zouden zien is dat jij alleen een streamer bezit en verder geen bit aan data. Dan kunnen ze licenties zo aanpassen dat zij maximale controle hebben en er (dus) ook maximaal aan verdiend kan worden.

De belangrijkste reden waarom fysieke media nog een toekomst hebben is prijsdifferentiatie. Netflix is flat-fee. Voor een tientje per maand kun jij het volledige aanbod bekijken. Dat is voor een filmmaatschappij niet fijn. Die willen meer aan een nieuwe film verdienen dan via Netflix mogelijk is.
Fysieke media zijn nu nog de enige manier om Netflix te passeren en die nieuwe film voor 25 of 30 euro te verkopen aan mensen die niet willen wachten tot die film op Netflix staat, of mensen die perse fysieke media willen verzamelen. Dat is veel lucratiever dan die film meteen op Netflix gooien.
Ik snap je punt wel, maar er zijn steeds minder mensen die dat schijfje echt kopen. Iedereen kan downloaden tegenwoordig en dan hebben ze helemaal geen opbrengst.

Ik wil deze structuur ook niet gelijk met Netflix vergelijken, maar op den duur verwacht ik wel dat ze allemaal zo gaan werken.

Net zoals je windows nu een usb stick met een code is, die de rest gaat downloaden. Veel PC games zijn ook een code voor een steam account. Voor muziek heb je spotify en veel films gaan al via een netflix of digitale tv gids van je provider.

Er is nog wel een ontwikkeling te maken en het is nog niet zover, maar de trend is al ingezet.

Ik hoop maar dat het meer mogelijkheden zal hebben dan streamen alleen en gebruikers fysiek nog een medium kunnen gebruiken als ze dat willen. Zonder internet wil je dat filmpje toch ook nog kunnen kijken.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

downtime schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:36:

Voor de overbrugging volg ik dat wel inderdaad, maar netflix moet voor nieuwe films evengoed een hoop meer neerleggen dan voor oudere. Op die manier halen de maatschappijen alsnog extra geld binnen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Skimovic
Gonadan schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:48:
[...]

Voor de overbrugging volg ik dat wel inderdaad, maar netflix moet voor nieuwe films evengoed een hoop meer neerleggen dan voor oudere. Op die manier halen de maatschappijen alsnog extra geld binnen.
Ik denk inderdaad dat media zoals Netflix hun model daar gewoon op aan moeten passen.
Er is een flat fee voor gebruikers maar dat ze hun verdeelsleutel naar de content makers wel aanpassen.

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Moet wel blijven bestaan die bluray's, anders geen mkv's meer. En kan niet zonder mkv's.

• Gonadan

Gonadan

Skimovic schreef op donderdag 29 december 2016 @ 02:58:
Ik denk inderdaad dat media zoals Netflix hun model daar gewoon op aan moeten passen.
Er is een flat fee voor gebruikers maar dat ze hun verdeelsleutel naar de content makers wel aanpassen.
Dat is al zo. Netflix moet steeds opnieuw onderhandelen. Daarom staan sommige dingen er niet op of gaan er af. Dan wegen de kosten niet op tegen de beoogde gebruikers.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

sugarlee89 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 07:51:
Moet wel blijven bestaan die bluray's, anders geen mkv's meer. En kan niet zonder mkv's.
MKV is gewoon een container... en heeft dus niets met het bronbestand van doen. Ten minste, niet op de manier dat je voetstoots kunt aannemen dat omdat het bestand een MKV is, de bron dus Blu-ray was. In principe kun je nog steeds een SD-DVD rip krijgen

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• sugarlee89
  • Niet online
Jester-NL schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:29:
[...]

MKV is gewoon een container... en heeft dus niets met het bronbestand van doen. Ten minste, niet op de manier dat je voetstoots kunt aannemen dat omdat het bestand een MKV is, de bron dus Blu-ray was. In principe kun je nog steeds een SD-DVD rip krijgen
10gb mkv 1080 bluray zijn volgens mij geen SD-DVD

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:46
sugarlee89 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:37:
[...]

10gb mkv 1080 bluray zijn volgens mij geen SD-DVD
een 700mb mkv daar in tegen waarschijnlijk wel.

Een mkv is een container waar een beelddata, geluidsdata en eventuele ondertitels in zitten welke weer op diverse manieren gecodeerd kunnen zijn vanuit verschillende bronnen. Een MKV zegt dus helemaal niks over de kwaliteit en de oorsprong van het materiaal.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• sugarlee89
  • Niet online
Dat begrijp ik natuurlijk, moet dan ook eigenlijk een mkv x264 zeggen. Meer dan dat heb je niet nodig, of de 4k variant.

• Gonadan

Gonadan

Haha stelletje mierenneukers. Het gaat er natuurlijk om dat er dan mogelijk geen downloads meer te vinden zijn. Al denk ik dat ze dan gewoon netflix gaan rippen als het moet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:38
Voor een toekomst zonder fysieke media zal er toch nog heel wat moeten gebeuren. Streamingdiensten lopen bijv. nog steeds hopeloos achter qua encoding kwaliteit maar vooral ook audiokwaliteit. Als ik een goede film kijk wil ik naast een goede beeldkwaliteit ook gewoon lossless HD Audio (het liefst met DTS:X of Atmos als de set ervoor aanwezig is). Dit zijn toch echt zaken die de streamingdiensten op orde moeten krijgen voordat ik denk dat fysieke media echt overbodig gaat worden.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:13
Ik kijk wel eens een film op MovieMax online maar de beeldkwaliteit is om te huilen. En veel van de content on-line is bedoeld voor het massa-publiek en dus vaak niet mijn smaak.
Dus als het niet al te veel kost, koop ik toch liever een DVD. Die kopieer ik wel direct naar mijn NAS, zodat ik er op een moderne manier naar kan kijken.
Maar uiteindelijk gaat het vooral om de inhoud. Ik koop nog vrij regelmatig DVD's (nieuw of tweedehands) met films van pak-weg 50 jaar geleden. Maar ik ben niet één van de jongsten, ook al probeer ik de nieuwe ontwikkelingen wel bij te houden.
Bovendien wil ik niet afhankelijk zijn van wat streaming diensten mij voorschotelen. Ik wil graag nog wel controle houden over mijn eigen voorkeuren.

[ Voor 37% gewijzigd door JukeboxBill op 29-12-2016 23:36 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fysieke en digitale media zullen naar verwachting nog wel enige tijd naast elkaar blijven bestaan, is mijn inschatting, maar het verkeert in transitie. Ik heb zelf de voorkeur om films en series fysiek in huis te hebben, maar het neemt toch ook wel veel ruimte in. De verkoop van fysiek loopt wel sterk terug, ook te zien in de teloorgang van diverse winkels die een groot deel van hun assortiment daarop hadden afgestemd.

Verder levert de tweedehands verkoop nauwelijks iets op en worden ze ook minder vaak aangenomen in de pawn shops. Er is geen of weinig vraag naar. Ook op rommelmarkten raak je DVD's niet of nauwelijks kwijt.

Dat heeft ook voor een deel te maken met de komst van de streaming diensten en het downloaden. Een ieder kan voor zichzelf wel genoeg films bedenken die hij/zij na één keer gezien te hebben, niet wederom hoeft te zien. Bovendien heb ik ook gemerkt dat ik deels een voorkeur lijk te hebben voor films, die bij oude media tot in den treure herhaald worden. Niet dat de films daarmee minder goed worden, maar je zal de film minder snel in huis halen.
Pagina: 1