Ik ben regelmatig actief op Wikipedia waarbij het leggen van connecties tussen verschillende producten of functies het heel normaal is om de Voorganger en Opvolger te vermelden in de infoboxen aan de rechterkant. Ik gebruik het vaak om te kijken of ik het nieuwste deel/model heb en bij games kan je er ook gemakkelijk mee terug naar de vorige delen. Een functie die ik mis als ik aan het zoeken ben in de pricewatch database. een voorbeeld: Assassin's Creed III is het vijfde spel uit de serie, echter de naam doet anders vermoeden. Voor games is het een makkelijk voorbeeld maar dit kan net zo gemakkelijk voor telefoons (Galaxy S serie), domotica (Nest Learning Thermostat V serie) en andere producten die men uitbrengt in een serie.
Het idee van mij is dus om koppelingen te maken tussen de producten waardoor je gemakkelijker naar een nieuwere versie kunt navigeren indien die beschikbaar is of als iets bevalt je meer kunt kopen van een bepaald product.
Praktijkvoorbeeld
Voorbeeld 1: Wanneer je een iPhone 6 bekijkt komt er in het overzicht een link naar de voorganger: iPhone 5s en de opvolger 6s en valt binnen de serie iPhone.
Voorbeeld 2: Wanneer je Assassin's Creed III bekijkt. Voorloper: Assassin's Creed: Revelations en
Vervolg: Assassin's Creed IV: Black Flag.
Tevens is het gewoon leuke historische informatie en maakt het oude content (nieuwsberichten en reviews) wat beter vindbaar en bijkomend voordeel is dus ook dat je gemakkelijker kunt zien of een serie (vorige delen) goed beoordeeld is.
Het idee van mij is dus om koppelingen te maken tussen de producten waardoor je gemakkelijker naar een nieuwere versie kunt navigeren indien die beschikbaar is of als iets bevalt je meer kunt kopen van een bepaald product.
Praktijkvoorbeeld
Voorbeeld 1: Wanneer je een iPhone 6 bekijkt komt er in het overzicht een link naar de voorganger: iPhone 5s en de opvolger 6s en valt binnen de serie iPhone.
Voorbeeld 2: Wanneer je Assassin's Creed III bekijkt. Voorloper: Assassin's Creed: Revelations en
Vervolg: Assassin's Creed IV: Black Flag.
Tevens is het gewoon leuke historische informatie en maakt het oude content (nieuwsberichten en reviews) wat beter vindbaar en bijkomend voordeel is dus ook dat je gemakkelijker kunt zien of een serie (vorige delen) goed beoordeeld is.
[ Voor 6% gewijzigd door jdh009 op 23-12-2016 18:24 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999