Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben maar ik stel mijn vraag toch maar. Ik heb pas geleden een xbox one aangeschaft en nu wil ik natuurlijk ook gebruik maken van een headset. Ik twijfel echter welke headset voor mij het beste zou zijn. Ik wil ongeveer zo'n 80 euro uitgeven.

Wat ik belangrijk vind is dat de headset over goede audio beschikt, de microfoon goed is (dus geen klagende mensen in mijn party dat ik ruis heb of slecht te verstaan ben) en dat de headset zonder problemen een aantal uur comfortabel gebruikt kan worden (geen pijn of irritatie dus).

Wat ik zelf al heb gevonden:
pricewatch: Kingston HyperX Cloud Zwart
pricewatch: Kingston HyperX Cloud II Gun metal
pricewatch: Turtle Beach Ear Force XO Seven

Ook heb ik deze pricewatch: ASTRO Gaming A30 + MixAMP Pro headset gevonden. Deze is wel wat duurder maar mocht dit het waard zijn ben ik bereid om 100 euro uit te geven. Enige nadeel wat ik hierover kon vinden is dat het geen over-ear is maar on-ear dat zou wellicht het comfort kunnen verminderen.

Waar ik over twijfel is of bijvoorbeeld de 7.1 audio wat toevoegt. Ik lees op het internet dat zonder de 7.1 audio in shooters bijvoorbeeld soms je tegenstanders beter te horen zijn. Ook omdat de 7.1 vaak toch virtueel is dit niet heel veel toevoegt.

Wie heeft er ervaring met headsets voor de xbox one en kan mij advies/tips geven?

[ Voor 3% gewijzigd door Drumstick3 op 23-12-2016 17:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-05 16:39

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik zie ook astro a50 voorbij komen bij vraag en aanbod.. Misschien ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
Hier had ik ze inderdaad nog niet gevonden. Ik zal eens contact op nemen met de verkopers.
Heb je zelf ervaring met deze headset of een andere headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-05 16:39

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Diversen headsets gehad, astro a40 en de a50 gebruik ik nu..

Ook andere headsets icm de astro mixamp, beyerdynamic en senheiser...

Maar de de huidige astro gebruik ik icm de ps4 en de pc beide hebben super geluid en alles is netjes af te stellen.. draagcomfort is fijn en wireless werkt perfect zo.

Ik heb al meer dan 5 jaar ervaring met astro, niks dan lof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
En je vind het wireless fijner / beter dan bijvoorbeeld een a40 inc een mixamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:49

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik heb ervaring met de Astro A30 en A50. De A30 heb ik icm de mixamp gebruikt en destijds (2009 dacht ik) nieuw gekocht. Het is iid een On-Ear ipv een Over-Ear. Ik heb hem met plezier gebruikt de afgelopen jaren. Het laatste jaar kon ik helaas wel merken dat de A30 niet meer goed strak om mijn hoofd bleef zitten. Als ik dan bv mijn hoofd helemaal omlaag deed, dan viel hij af. Dat was sinds half 2015.

Eind oktober heb ik via Marktplaats de A50 gehaald. Die is Over-Ear en ik snap nu niet waarom ik dat niet eerder gedaan heb. Het zit echt veel lekkerder. Het enige nadeel van de A50 is de korte accu duur. Althans ik ervaar het als kort. Ik leg hem na het gamen weer aan de lader. Verder vind ik hem comfortabel zitten en deze valt iig nog niet van mijn hoofd af. Verder is het grote plus punt dat hij draadloos is, althans als je geen chat kabel gebruikt. Volgens mij kan de nieuwe A50 wel volledig draadloos gebruikt worden, maar die is nog veel duurder.

Dan over het 7.1 geluid..... Dat is echt een toevoeging. Ik weet niet welke games je gaat spelen, maar ik speel voornamelijk Battlefield 1 en heb ook Battlefield 3 en 4 gespeeld. Ook heb ik een aantal jaren geleden Call of Duty MW2 en Call of Duty Black Ops gespeeld. In deze first person shooters is het echt een aanwinst.

Ter voorbeeld: Ik zat met een maat van me COD Black Ops te spelen. Iemand van het andere team zette zijn killstreak award in, in de vorm van een Chopper Gunner (zie YouTube als je er niet bekend mee bent). Wij hadden allebei een 7.1 headset op en we hoorden de Chopper Gunner gewoon links achter ons de map binnen vliegen. Wij draaien ons allebei om, richten onze stingers en nog voor hij een kill had kunnen maken, was hij neergeschoten.

Verder vind ik het surround geluid van COD beter dan in de laatste Battlefields. In COD heb ik regelmatig berichten gekregen dat ik een cheater was omdat ik nooit kon weten dat die ander achter een muurtje zat. Tja....ik kan er niks aan doen dat ik je voetstappen luid en duidelijk hoor en dat ze achter me vandaan komen en dat je ook nog eens aan het reloaden bent. Dan sta ik al klaar om je neer te schieten.

Kortom het virtuele surround geluid voegt echt veel toe. Het is in bv Battlefield echt mooi om te horen als er een vliegtuig de map in komt vliegen. Dan hoor je hem eerst in je ene koptelefoon schelp en dan in je rechter..... In games als FIFA heeft het volgens mij niet zo'n zin.

Overigens komt er in januari een headset van Sony uit. Kost ongeveer 150 euro denk ik. Die heeft enhanced 7.1 geluid en 3D audio. https://www.amazon.co.uk/...rds=sony+platinum+headset

Kortom, als je veel first person shooters speelt, raad ik je aan om te investeren in een goede 7.1 headset. Die A30 heeft mij destijds ruim 300 euro gekost inclusief mixamp etc. Die heeft zijn geld in bijna 6 jaar echt wel terug verdient.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
Ten eerste bedankt voor je uitgebreide reactie!

Ik zal zelf voornamelijk ook first person shooters gaan spelen zoals Battlefield, COD en Halo. Ik had begrepen dat de 7.1 audio juist de voetstappen minder doet horen door alle explosies en herrie om je heen. Dit brengt dus wel degelijk een voordeel blijkbaar.

Ik zal eens gaan kijken naar de sony die je plaatst en eventueel een keuze maken voor een a40 of a50. Ik zal geen hele dagen achter elkaar gaan gamen maar die batterij zit me toch niet helemaal lekker (Nooit fijn als je headset tijdens het gamen uitvalt). Wellicht dat ik op een mooie aanbieding wacht of eventueel via vraag&aanbod of marktplaats een mooi exemplaar aanschaf. Ze zijn nieuw erg duur vind ik.

Maar niemand ervaring met de andere genoemde headsets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-05 23:38

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Hier een uitgebreide review van tweaker foritain over de kingston hyperx cloud 2: https://tweakers.net/prod...-hyperx-cloud-ii-red.html

Komt zeer goed uit de reviews. Heb hem zelf ook op Mn lijstje staan, nadat mijn G35 het lootje heeft gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
Chrosser schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:53:
Hier een uitgebreide review van tweaker foritain over de kingston hyperx cloud 2: https://tweakers.net/prod...-hyperx-cloud-ii-red.html

Komt zeer goed uit de reviews. Heb hem zelf ook op Mn lijstje staan, nadat mijn G35 het lootje heeft gelegd.
Ik heb zelf ook een G35 in mijn bezit maar ik dacht dat deze alleen op PC werkte door de usb aansluiting. Of doel je hier ook op PC gaming?

Bedankt voor het linkje. Ik zal de review eens rustig doornemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Drumstick3 op 23-12-2016 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Nee, ik bedoel dat ik nu voor een hyperx cloud 2 ga, nadat mijn g35 kapot is gegaan. Juist omdat ik de koptelefoon zowel op de ps4 als pc wil gebruiken.

Hou er rekening mee dat het 7.1 geluid officieel niet op de ps4 werkt. Door een trucje (zie YouTube) kan je het wel werkend krijgen. Maar of je dat elke keer wil is een persoonlijke keuze.

Mocht je geen gebruik willen maken van de 7.1 module, kun je net zo goed voor de cloud 1 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
Ik dacht dat door middel van de meegeleverde adapter de 7.1 audio wel werkt op de xbox one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Excuus, xbox heeft bredere ondersteuning wat dat betreft ten opzichte van de ps4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-05 16:13

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Move van HSA > CEA
Pagina: 1