Mijn vraag
Welke 1440p 144hz scherm zal ik nemen tussen de Asus ROG Swift TN vs IPS. Ik sta ook open voor andere suggesties. (NVIDIA kaart)
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Achtergrondinformatie: Ik ben deze week overgestapt van 60hz widescreen naar 1080p 144hz. Dit is mij zeer goed bevallen. Echter vond ik de Asus VG248 toch te klein en de kleuren waren matig en vond het beeldscherm beetje klein.
- Ik wil de overstap maken naar 1440p 144hz.
- Mijn relevante hardware:
- i7 4790k OC 4.8ghz
- 16GB ram
- GTX 1070 MSI 8GB OC
- Games die ik speel/wil gaan spelen:
- GTA V
- Battlefield 1
- Rainbow Six Siege
- Overwatch
- Squad
- Etc...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik twijfel momenteel tussen 2 schermen:
- Asus ROG Swift PG 279Q IPS
- Asus ROG Swift PG 279Q TN
Welke scherm kan ik het beste halen?
- IPS heeft mooiere kleuren?
- IPS heeft last van backlight bleed? Heeft iemand ervaringen hiermee? Zijn er toevallig medetweakers waar ik evt langs kan komen die een TN of IPS paneel bezitten om even te kijken voor een fles wijn
?
- IPS is 100 euro duurder.
- Ik sta open voor andere monitor suggesties.
- De IPS scherm heeft een input lag van 4ms en de TN een input lag van 1ms. Echter volgens benchmarks op site(source: http://www.tftcentral.co....asus_rog_swift_pg348q.htm) heeft de IPS intotaal een kleinere lagtijd dan de TN panel?
Welke 1440p 144hz scherm zal ik nemen tussen de Asus ROG Swift TN vs IPS. Ik sta ook open voor andere suggesties. (NVIDIA kaart)
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Achtergrondinformatie: Ik ben deze week overgestapt van 60hz widescreen naar 1080p 144hz. Dit is mij zeer goed bevallen. Echter vond ik de Asus VG248 toch te klein en de kleuren waren matig en vond het beeldscherm beetje klein.
- Ik wil de overstap maken naar 1440p 144hz.
- Mijn relevante hardware:
- i7 4790k OC 4.8ghz
- 16GB ram
- GTX 1070 MSI 8GB OC
- Games die ik speel/wil gaan spelen:
- GTA V
- Battlefield 1
- Rainbow Six Siege
- Overwatch
- Squad
- Etc...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik twijfel momenteel tussen 2 schermen:
- Asus ROG Swift PG 279Q IPS
- Asus ROG Swift PG 279Q TN
Welke scherm kan ik het beste halen?
- IPS heeft mooiere kleuren?
- IPS heeft last van backlight bleed? Heeft iemand ervaringen hiermee? Zijn er toevallig medetweakers waar ik evt langs kan komen die een TN of IPS paneel bezitten om even te kijken voor een fles wijn
- IPS is 100 euro duurder.
- Ik sta open voor andere monitor suggesties.
- De IPS scherm heeft een input lag van 4ms en de TN een input lag van 1ms. Echter volgens benchmarks op site(source: http://www.tftcentral.co....asus_rog_swift_pg348q.htm) heeft de IPS intotaal een kleinere lagtijd dan de TN panel?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2016 16:58 ]