Deathadder vs g502

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurius
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-08-2024
Bedankt dat je dit aankilikte :D
Mijn eerste muis en toetsenbord was de Octane combo maar ik wil nu een betere muis nemen.
Na wat onderzoek sprongen de volgende eruit:
Razer Deathadder
https://www.amazon.com/Ra...Comfortable/dp/B00AAS888S
Logitech G502
https://www.amazon.com/Lo...able-Gaming/dp/B019OB663A
Ik zou graag jullie meningen over beide willen horen want over de deathadder wordt gezeged dat ie vooral fijn in de hand licht en de g502 zou een betere sensor en vooral heel veel controle over gewicht knoppen en licht.
Mijn plannen zijn om deze muis vooral voor Overwatch en strategische games te gebruiken zoals civ verder wat browsen en typen.
Alvast bedankt voor het antwoorden :D

Beste antwoord (via Saurius op 23-12-2016 15:52)

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 10:16
Halloah!

Ik ken beide muizen goed (dwz. ik heb 2x een G500 liggen en gebruik nu een DeathAdder). Ik kan beginnen met het feit dat beide zeer prettige muizen zijn, zo prettig dat ik momenteel beide heb aangesloten op mijn pc en wissel tussen de twee. Welke je het beste kunt kopen hangt af van het gebruik.

Ik gebruik zelf de G500 voor kantoorwerk (ik werk met regelmaat vanuit huis) en vind deze muis hier net even prettiger voor dan de DeathAdder, vooral vanwege het scroll wieltje (wat je kunt losklikken) en de relaxte houding voor je hand.

Echter, wanneer ik game (zeker voor games waar reactievermogen van belang is) pak ik de DeathAdder. Ik heb destijds toen ik hem aanschafte eens behoorlijk gezocht naar reviews van muizen en vooral een vergelijktest. Dit bleek lastig maar ik heb een artikel gevonden van iemand die verschillende (pro)gamers muizen heeft laten testen.

Hieruit volgde dat de DeathAdder tot beste muis werd verkozen, de reden:
Door de Hybrid-claw grip die bij de muis aangenomen wordt zit je arm in een veel actievere positie dan bij bv. een Logitech muis. Het resultaat van de actievere houding is een snellere reactie. Daarnaast is de muis erg licht, dus: snellere reactie.

Nu kan ik je vertellen dat een zwaardere muis best comfortabel kan zijn, als je echter aan de lichte DeathAdder gewend bent zul je hiermee beter presteren. Ik heb dit zelf ook duidelijk ondervonden en zweer bij de DeathAdder als gaming muis. Ik speelde destijds veel CS:GO en mij K:D ratio ging daadwerkelijk vooruit.

Het volgende artikel bevestigd min of meer wat ik zeg, maar let wel. Het blijft ook een deel persoonlijke voorkeur. LINK

TL:DR
Gaming --> DeathAdder
Kantoorwerk --> Logitech muist (in mijn geval G500)
Argumenten --> toch wel bovenstaande lezen

[ Voor 3% gewijzigd door filthymushroom op 23-12-2016 15:35 . Reden: TLDR toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Probeer ze eens in een mediamarkt en je weet het. Iedereen heeft een andere voorkeur voor muizen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:56
Ik gebruik zelf privé de Logitech G502. Heerlijk ding, ligt goed in de hand. Er zitten veel instelmogelijkheden op, maar gebruik ik niet allemaal - soms om de gevoeligheid aan te passen, en ik heb de knoppen een beetje ingesteld voor sommige games. (muiswiel = herladen, bijvoorbeeld..). Verlichting in de muis was voor mij overbodig, dus heb ik standaard op wit gezet. Mijn hand ligt toch op m'n muis, dan zie ik het toch niet :+ . Bij de logitech kan je het gewicht makkelijk bepalen door extra gewichtjes, wat voor mij een plus was. Beetje mee geëxperimenteerd, en mijn favoriete gewicht / verdeling gevonden.

Ik heb van te voren de muis uitgeprobeerd in de Mediamarkt. Dat hielp.

[ Voor 7% gewijzigd door Nat-Water op 23-12-2016 15:36 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Deathadder, beste aankoop ooit. De G502 heb ik overwogen, maar het is mij "too much" (al dat gedoe met gewichtjes etc., en ook het design). Probleem is, dit is allemaal subjectief, iemand anders kan het heel fijn vinden de muis naar eigen wens aan te passen, zo ook in gewicht. Ik zou het zoals Fietsbel zegt eens uitproberen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 10:16
Halloah!

Ik ken beide muizen goed (dwz. ik heb 2x een G500 liggen en gebruik nu een DeathAdder). Ik kan beginnen met het feit dat beide zeer prettige muizen zijn, zo prettig dat ik momenteel beide heb aangesloten op mijn pc en wissel tussen de twee. Welke je het beste kunt kopen hangt af van het gebruik.

Ik gebruik zelf de G500 voor kantoorwerk (ik werk met regelmaat vanuit huis) en vind deze muis hier net even prettiger voor dan de DeathAdder, vooral vanwege het scroll wieltje (wat je kunt losklikken) en de relaxte houding voor je hand.

Echter, wanneer ik game (zeker voor games waar reactievermogen van belang is) pak ik de DeathAdder. Ik heb destijds toen ik hem aanschafte eens behoorlijk gezocht naar reviews van muizen en vooral een vergelijktest. Dit bleek lastig maar ik heb een artikel gevonden van iemand die verschillende (pro)gamers muizen heeft laten testen.

Hieruit volgde dat de DeathAdder tot beste muis werd verkozen, de reden:
Door de Hybrid-claw grip die bij de muis aangenomen wordt zit je arm in een veel actievere positie dan bij bv. een Logitech muis. Het resultaat van de actievere houding is een snellere reactie. Daarnaast is de muis erg licht, dus: snellere reactie.

Nu kan ik je vertellen dat een zwaardere muis best comfortabel kan zijn, als je echter aan de lichte DeathAdder gewend bent zul je hiermee beter presteren. Ik heb dit zelf ook duidelijk ondervonden en zweer bij de DeathAdder als gaming muis. Ik speelde destijds veel CS:GO en mij K:D ratio ging daadwerkelijk vooruit.

Het volgende artikel bevestigd min of meer wat ik zeg, maar let wel. Het blijft ook een deel persoonlijke voorkeur. LINK

TL:DR
Gaming --> DeathAdder
Kantoorwerk --> Logitech muist (in mijn geval G500)
Argumenten --> toch wel bovenstaande lezen

[ Voor 3% gewijzigd door filthymushroom op 23-12-2016 15:35 . Reden: TLDR toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:56

g0tanks

Moderator CSA
De G502 biedt veel extra functionaliteit, maar je moet je afvragen of je daar ook gebruik van gaat maken. Ik heb zelf een G502 maar gebruik slechts 1 van de 4 extra knoppen, heb het scrollwiel altijd vastgeklikt, wissel nooit van DPI en heb er het standaard aantal gewichten in zitten.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurius
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-08-2024
Bedankt voor alle reacties!!!
Ik kies de Deathadder vanwege de grip wat filthy zei en omdat ik de knoppen op de g502 niet denk te gebruiken en ze daarom dus een beetje overbodig zijn en ik heb liever een dedicated gaming muis dan een dedicated browsor muis.
Maar meningen verschillen als iemand dit nog terugziet kies dan niet meteen voor de deathadder omdat ik dat deed.
Pagina: 1