ssd probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erg
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-07 16:09
ik heb vanmorgen mijn nieuwe case binnen gekregen en heb alles 1 op 1 overgezet van mijn oude case.

nu wilde de pc helaas niet opstarten (althans, windows niet) want hij kon geen proper bood device vinden.

nu heb ik mijn ssd uit mijn laptop gehaald en deze erbij gezet. de ssd van de pc is niet kapot, kan er naar lezen en schrijven etc etc.

mijn idee nu is om de laptop ssd gegevens naar de pc ssd te kopieeren de laptop ssd los te koppelen en vervolgens via de pc ssd proberen te bootten en dan terug naar fabrieksinstellingen te doen. op de ssd staat toch niks bijzonders.

is daar een handig tooltje voor?

mvg,

edit:
alle mobo instellingen staan wel goed, en het mobo herkent de pc ssd wel gewoon.

[ Voor 6% gewijzigd door erg op 23-12-2016 14:49 ]

Mijn bakkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:01
Wacht even. Je bedoelt dat je een nieuwe PC hebt, met SSD. Die kan niet booten, want er staat geen Windows op. Heb je uberhaupt Windows wel geinstalleerd? Begrijp ik je zo goed?

[ Voor 6% gewijzigd door Nat-Water op 23-12-2016 14:50 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Je kan het over kopieren, maar je zit altijd nog met je MBR. Als je nieuwe harde schijf niet dezelfde is als je oudere SSD is de kans groot dat dit niet gaat werken.

Daarnaast, hoe heb je het over gezet? Gewoon copy-paste of via een tool?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 08:48
Jeetje wat moeilijk, waarom zet je niet Windows op een USB via de Media Creation Tool en installeer je daar vanaf? Later eventueel de andere SSD er bij om de gegevens over te zetten?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erg
het os staat gewoon geïnstalleerd op de pc ssd dus het is me een raadsel waarom ie niet gewoon bootte zoals ie altijd deed..

Mijn bakkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Laatst online: 23:01
Hoe heb je het OS op de PC SSD geinstalleerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 23-12-2016 14:54 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

Hoe is je SSD ingericht?
MBR of GPT
En hoe staat je bios nu? BIOS (legacy) of UEFI.

Als die verschillen dat gaat dat bijten tijdens het booten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 08:48
Dan nog steeds via een USB met Windows erop zorgen dat je in het boot menu komt om te zien of je MBR niet brak is.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erg
de pc ssd staat op mbr als ik in disc management kijk

bios staat op uefi + legacy

[ Voor 22% gewijzigd door erg op 23-12-2016 14:57 ]

Mijn bakkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
erg schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:49:
ik heb vanmorgen mijn nieuwe case binnen gekregen en heb alles 1 op 1 overgezet van mijn oude case.
Heb je dan ook de SATA kabel in exact de zelfde aansluiting op je mobo gestopt, of per ongeluk in één van de andere?
Dat wil soms wel eens uitmaken namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door DJMaze op 23-12-2016 15:04 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Maar leg even uit, wat bedoel je nu met nieuwe en oude case?

Had je een harde schijf in je PC zitten, die eruit gehaald en alleen de nieuwe erin gedaan en daarnaast je laptop harde schijf erbij gestopt?

Wij hebben meer (en sorry dat ik het zeg) opgesomde, concretere informatie nodig wat je hebt gedaan met je oude/nieuwe hardware en wat je wilt bereiken.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Laatst online: 24-09 14:18
Weet je zeker dat in de bios het juist bootdevice boven/voor aan staat. Zit er misschien een usb stick in waar hij vanaf wil booten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10 16:05
Slavy schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:05:
Wij hebben meer (en sorry dat ik het zeg) opgesomde, concretere informatie nodig wat je hebt gedaan met je oude/nieuwe hardware en wat je wilt bereiken.
De eerste zin van zijn openingspost zegt toch alles? Hij heeft een PC met een SSD, en heeft voor die PC een nieuwe case gekocht. Echter, na het ombouwen wil de PC niet naar Windows starten. Hoe hij het vervolgens aanpakt had ik persoonlijk anders gedaan en kan ik inderdaad eerlijk gezegd ook niet helemaal volgen, maar goed.

@ erg: Weet je zeker dat je alles op exact dezelfde manier weer hebt ingebouwd? Geen connectors op een andere plek zoals DJMaze zegt. En ook geen instelling in de BIOS of Windows veranderd?

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickPR op 23-12-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erg
Alles zit op exact de zelfde locatie en ik heb niks veranderd, het is me dan ook echt een raadsel hoe dit kon gebeuren.. ssd zit altijd in slot 1 bij mij, hdd's en dvd in slot 2 3 4 ik heb zelfs geprobeerd de andere sata's er allemaal uit te halen zodat ie niks te kiezen heeft..

Mijn bakkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:18
erg schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:12:
Alles zit op exact de zelfde locatie en ik heb niks veranderd, het is me dan ook echt een raadsel hoe dit kon gebeuren.. ssd zit altijd in slot 1 bij mij, hdd's en dvd in slot 2 3 4 ik heb zelfs geprobeerd de andere sata's er allemaal uit te halen zodat ie niks te kiezen heeft..
Wat ons en jou missc hier in jou verhaal niet duidelijk is, is dat je een lege ssd niet zomaar als windows opstartschijf kan gebruiken.

En zijn kloon programmas nodig waarmee je een exacte kopie (incluis mbr enz) van je vorige schijf kan maken en die op een nieuwe lege kan zetten, Anders gaat het niet werken
Vaak is een nieuwe windows instal het lekkerste (en dan kopieer je de bestanden die je houden wil er naar toe. met copy/paste.
anders gaat dit niet werken.

Dus hoe heb je het precies gedaan?

Edit;
Of bedoel je met case alleen de kast?

oke dus dan ik begrijp dat je de oude ssd waar de windows opstaat mee hebt genomen naar de nieuwe pc en daarin wil hij niet booten..
In dit geval heeft windows ook op de andere hdd's een gedeelte van de mbr gezet.
dus je zou het allemaal precies zo moeten zetten als in de oude pc. (maar dit werk alleen heel goed als je dezelfde chipset op je moederbord hebt)

Meestal is een mbr/fix met de instalatie dvd/usb de oplosssing

[ Voor 20% gewijzigd door Mel33 op 23-12-2016 15:27 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 08:37

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heb je het überhaupt al geprobeerd zonder die laptop SSD aangesloten?

Zoals ik het lees is dat het enige dat aangepast is. Dus alles naar nieuwe case gezet > +laptop SSD erbij. Lijkt mij stap 1.

[ Voor 34% gewijzigd door Angeloonie op 23-12-2016 15:28 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erg
ik begrijp uit jullie reacties dat het verhaal niet duidelijk is.

ik heb al heel lang een pc met een lelijke kast.
vanmorgen nieuwe kast binnen, alles overgezet.
boot niet.
ssd uit laptop gehaald, die erbij gezet en dan boot ie wel vanaf de laptopssd

Mijn bakkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
erg schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:29:
ik begrijp uit jullie reacties dat het verhaal niet duidelijk is.

ik heb al heel lang een pc met een lelijke kast.
vanmorgen nieuwe kast binnen, alles overgezet.
boot niet.
ssd uit laptop gehaald, die erbij gezet en dan boot ie wel vanaf de laptopssd
Ok dus dit; In dit geval heeft windows ook op de andere hdd's een gedeelte van de mbr gezet.
dus je zou het allemaal precies zo moeten zetten als in de oude pc. Meestal is een mbr/fix met de instalatie dvd/usb de oplosssing

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erg
mijn hdd's waren hiervoor allemaal afgekoppeld. dus er zat alleen een ssd in.. ik installeer de hele hap nu opnieuw, alles weer fris

Mijn bakkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
erg schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:43:
mijn hdd's waren hiervoor allemaal afgekoppeld. dus er zat alleen een ssd in.. ik installeer de hele hap nu opnieuw, alles weer fris
Je bent best onduidelijk, je zegt bijv "hiervoor", maar wat bedoel je daar mee.
Als ze tijdens de 'hiervoor' en dan tijdens die instal van w10, wel waren aangekoppeld, dan verklaart dat het probleem van het niet booten (want op de andere hdds staat dan wat van de boot info)

Maar idd het is al opgelost door een herinstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

PatrickPR schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:09:
[...]

De eerste zin van zijn openingspost zegt toch alles?
Nee, het is redelijk verwarrend, zoals je ziet aan de reacties van anderen ligt het niet aan mij. :)

Pagina: 1