Toon posts:

Sony STR-DV790 vs Marantz NR1506

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Sinds kort heb ik mijn harman kardon hkts11 speakerset vervangen ivm een defecte subwoofer. En ik dit een goed excuus vond voor andere speaker's. Dit zijn bowers&wilkins dm602s3 en de lcr3 geworden. Achter staan nog wel de harman kardon speakers.
Nu heb ik een Sony reciever Str-db790 qs maar kwam laatst een review van de Marantz NR1506 tegen. Qua aansluitingen en de netwerk/spotify functies vind ik hem interessant. Maar vraag me af of deze gelijkwaardig of misschien beter zou zijn gezien zijn beperkte afmeting. Heeft iemand een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

Heb zelf de 1606 icm DM 604's.
En vind het een fijn apparaat. Hij is lekker compact maar biedt voldoende punch voor muziek, films en games.

Verwacht dat je er ook niet op achteruit zult gaan qua geluid.
De afmetingen hoef je je iig geen zorgen over te maken. Hij heeft meer dan genoeg power voor de meeste huiskamer situaties.
En spotify connect werkt echt ideaal.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Darkside bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:32

FeaR

In GoT we trust

Zojuist in een ander topic ook genoemd: qua slimline receivers heb je (helaas) niet veel keuze in de merken. Naast de gevonden Marantz NR-reeks heb je nog Pioneer met de VSX-S reeks, Yamaha met de RX-601 en Onkyo met de TX-L50. Dan houdt het toch wel op met de lage modellen. Pioneer en Onkyo zijn Klasse D-versterkers waar de andere A/B zijn. Eerste heeft als voordeel koeler te blijven en meer vermogen te leveren ten opzichte van het opgenomen vermogen. Niet dat de verschillen heel groot zijn. De stap van 50 naar 100 Watt lijkt bijvoorbeeld veel, maar het is slechts 3 dB dus voor vermogen hoef je het niet te doen.

Tevens een schopje van AUD naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste FeaR, Dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
Sony heeft ook nog leuke receivers in die klasse hoor, bijvoorbeelde de STR-DN860. Heb zelf de DN840, twee generaties terug en 't is een erg fijne receiver :)
Pagina: 1