GTX 1060 met 1152 of 1280 cores?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey mede-tweakers,

Ben van plan om een GTX 1060 met name de `MSI GeForce GTX 1060 3GT OC`. Voor 230 euries ziet dit er een goede kaart uit, alleen heeft ie maar 1152 cores... Het duurdere model met 1280 cores kost me direct al 60 euro meer (290 euro). Nu heb ik de vraag: Is het die 60 euro waard of zou ik bij het goedkopere model blijven? Is er zoveel verschil in FPS? Ik speel gemiddeld vrij zware games zoals BF1, GTA V, en noem maar op.

Mijn setup nu bestaat uit mn GTX 750 Ti, een AMD FX-8350 8-core processor, MSI moederbord, 550w voeding van CM, HDD en een SSD. Die pc is aangesloten op 2 BenQ`s rl2455hm.

Alvast bedankt voor de hulp! _/-\o_

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-12-2016 16:13)

Verwijderd

Het gaat niet alleen om de cuda cores maar ook om het aantal vram, ja er zijn games die niet meer dan 3 gig nodig moeten maar er zijn al games die rond de 4 gig of meer zitten als je alles omhoog doet. ( en als je modded games speelt die texture packs erbij gooien zit 3 gig erg snel vol )

De 3 gig versie zal je denk ik buyer's remorse kunnen van krijgen voor het geld wat je ervoor betaaldt of je moet al van plan zijn om binnen 1-2 jaar hem te gaan verkopen en een nieuwe gpu gaan halen.

Bij benchmarks moet je wel oppasen dat sommige niet '' fair '' zijn en amd of nvidia beter in het licht willen zetten ( zoals een stock reference gpu vs aftermarket gpu met OC of gpu boost 3.0 active wat dus een OC is )

Komt ook bij dat amd laatst een erg grote update heeft gedaan waar de performance 2-8% beter van werd voor meeste games daarom zijn meestal benchmarks ouder dan 3+ maanden niet meer accuraat voor welk gpu kamp dan ook :)

Ik denk dat de rx 470 4 gig het beste blijft voor je bespaardt je mooi wat geld en voor de price/performance voor 1080p gewoon perfect en met het geld wat je nu dan uitspaardt kun je als je hem over 2-3 jaar weer verkoopt makelijk weer zo'n gpu of iets beter kwa '' gpu level '' halen en dan is het waarschijnlijk zo dat het dan een gpu die 4K aankan over paar jaar :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2016 15:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De 1060 heeft een versie met 3 gig en minder cuda cores en 1 met 6 gig en meer cuda cores die van 3 gig is het gewoonweg niet echt waard...

Zou voor de 1060 6 gig dan gaan of heb je al is gekeken naar soortgelijke amd gpu's? rx 470 4 gig is als je niet teveel wilt uitgeven beste bang/performance kaart die er is en de rx 480 8 gig vs 1060 6 gig gaan erg gelijk op waar de rx 480 8 gig het over het algemeen altijd wint in dx12/vulcan games ( zijn een paar games die claimen dat ze dx12 zijn maar is gewoon dx11 met dx12 wrapper wat zogoed als gewoon dx11 met dx12 naam erop geplakt )

Maar in dx11 is/was de 1060 6 gig net meestal een paar % / paar frames sneller maar dat is grotendeels ook redelijk ingehaaldt behalve bij gameworks(noworks) titles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:49:
De 1060 heeft een versie met 3 gig en minder cuda cores en 1 met 6 gig en meer cuda cores die van 3 gig is het gewoonweg niet echt waard...

Zou voor de 1060 6 gig dan gaan of heb je al is gekeken naar soortgelijke amd gpu's? rx 470 4 gig is als je niet teveel wilt uitgeven beste bang/performance kaart die er is en de rx 480 8 gig vs 1060 6 gig gaan erg gelijk op waar de rx 480 8 gig het over het algemeen altijd wint in dx12/vulcan games ( zijn een paar games die claimen dat ze dx12 zijn maar is gewoon dx11 met dx12 wrapper wat zogoed als gewoon dx11 met dx12 naam erop geplakt )

Maar in dx11 is/was de 1060 6 gig net meestal een paar % / paar frames sneller maar dat is grotendeels ook redelijk ingehaaldt behalve bij gameworks(noworks) titles.
Bedankt voor het antwoorden!

Heb benchmarks bekeken op youtube en het gemiddelde verschil in fps is ongeveer 5 (tussen de 1152 en 1280) Mijn voorkeur hier gaat dus naar de 1152... Ik zal eens kijken naar de RX 470, allesinds bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat niet alleen om de cuda cores maar ook om het aantal vram, ja er zijn games die niet meer dan 3 gig nodig moeten maar er zijn al games die rond de 4 gig of meer zitten als je alles omhoog doet. ( en als je modded games speelt die texture packs erbij gooien zit 3 gig erg snel vol )

De 3 gig versie zal je denk ik buyer's remorse kunnen van krijgen voor het geld wat je ervoor betaaldt of je moet al van plan zijn om binnen 1-2 jaar hem te gaan verkopen en een nieuwe gpu gaan halen.

Bij benchmarks moet je wel oppasen dat sommige niet '' fair '' zijn en amd of nvidia beter in het licht willen zetten ( zoals een stock reference gpu vs aftermarket gpu met OC of gpu boost 3.0 active wat dus een OC is )

Komt ook bij dat amd laatst een erg grote update heeft gedaan waar de performance 2-8% beter van werd voor meeste games daarom zijn meestal benchmarks ouder dan 3+ maanden niet meer accuraat voor welk gpu kamp dan ook :)

Ik denk dat de rx 470 4 gig het beste blijft voor je bespaardt je mooi wat geld en voor de price/performance voor 1080p gewoon perfect en met het geld wat je nu dan uitspaardt kun je als je hem over 2-3 jaar weer verkoopt makelijk weer zo'n gpu of iets beter kwa '' gpu level '' halen en dan is het waarschijnlijk zo dat het dan een gpu die 4K aankan over paar jaar :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2016 15:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

En wat er gebeurt wanneer een game aan 3GB vram te weinig heeft is Mirror's Edge Catalyst op Hyper settings een goed voorbeeld van:
http://www.techspot.com/r...e-gtx-1060-3gb/page4.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Verder inhoudelijk:
Ik zie hier en daar "vram" voorbij komen. Als je een kaart hebt met VRAM heb je een kaart van waarschijnlijk bijna 20 jaar oud. Moderne kaarten gebruiken ((G)DDRx-)SDRAM. Wees een beetje scherp met je terminologie...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:09:
Ahum:

Move VB -> CAA

Verder inhoudelijk:
Ik zie hier en daar "vram" voorbij komen. Als je een kaart hebt met VRAM heb je een kaart van waarschijnlijk bijna 20 jaar oud. Moderne kaarten gebruiken ((G)DDRx-)SDRAM. Wees een beetje scherp met je terminologie...
Excuses, ik ben nog niet zo lang actief hier op tweakers. Ik had geen idee dat er een verkoopsadviesfora was, SORRY!

Volgende keer beter :)
Aaron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:50
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:25:
En wat er gebeurt wanneer een game aan 3GB vram te weinig heeft is Mirror's Edge Catalyst op Hyper settings een goed voorbeeld van:
http://www.techspot.com/r...e-gtx-1060-3gb/page4.html
Klopt je framerate tankt naar beneden als je vram vol zit, kennis haalt met Ark ook ruim 10fps minder dan ik met zijn 3gb model van de GTX 1060.

Het zijn uitzonderingen momenteel, maar steeds meer games vereisen meer vram en in de toekomst loop je snel tegen de limiet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:09:
Ahum:

Move VB -> CAA

Verder inhoudelijk:
Over het algemeen noemt iedereen het gewoon nog steeds vram dus het is het makkelijkste om dat te gebruiken om iets aan te duiden tegenover de meeste mensen.

Marja je bent nog een moderne techniek vergeten HBM :+
Pagina: 1