Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasV.
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-08 16:14
Hallo Tweakers,

Ik zoek een?
Ik woon in een buitengebied in Friesland, sinds een jaar hebben wij hier door middel van een zendmast redelijk snel internet(20 MB upload en download). Omdat dit toen nog in de proefperiode zat hebben wij al die tijd ons oude netwerk van KPN behouden. Door de matige kwaliteit van de router die verkregen is bij het nieuwe netwerk kwam die echter niet in alle kamers van ons huis, dat doet de router van KPN wel. Doordat we nu zijn overtuigd over de snelheid en stabiliteit van het nieuwe netwerk hebben wij besloten om het KPN netwerk op te zeggen. Hierdoor hebben wij voor het nieuwe netwerk een nieuwe router nodig.

Wat is je budget?
150,- is wel het maximum, het liefst hieronder

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt niet veel uit, als het maar goed is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

In het huis zijn twee laptops, 2 iPads, 1 PC(Ethernet), 5 mobiele telefoons, 1 PS4(Ethernet), een LG smart tv(TV wordt gestreamd met ziggo horizon door een chromecast), een HiFi systeem van Sonos met 5 aangesloten boxen.

Het is de bedoeling dat de nieuwe router deze systemen kan aansturen en dat hij op piekmomenten 2x Netflix , één PC waarop wordt gegamed, een PS4 en het complete Sonos systeem kan aansturen. Qua snelheid zou dit moeten lukken maar de huidige router is dan alles behalve stabiel.

Het huis waarin de router wordt geplaatst is 13x9m en is twee verdiepingen hoog. De router is hier centraal geplaatst op de begane grond. Bij verjaardagen zouden wij echter ook graag een Sonos box naar het terras verplaatsen, daarbij moet het signaal dan een afstand overbruggen van 15m waarbij hij door een binnen- en een buitenmuur moet. Nu weet ik niet of dat mogelijk is, dus dat kan eventueel ook nog opgelost worden door middel van een versterker.

Wat heb ik zelf al gevonden?
Nadat ik zelf heb gezocht kwam ik uit op het volgende:
-Netgear Nighthawk R7000, krijgt goede reviews en heeft een goede lijst aan opties.
-TP-Link Archer C2600-AC2600, wordt in reviews goed aangeschreven.
-Combinatie:Ubiquiti EdgeRouter X met Ubiquiti UniFi AP-AC LITE, werd in andere topics aangeraden, lijkt alleen problemen te hebben met Chromecast waardoor ik deze liever mijd.
-Asus RT-AC66U, wordt van gezegd een groot bereik te hebben en stabiel te zijn

Ik zou dus graag willen weten welke van deze(of een router die niet in de lijst staat) het beste is voor mijn situatie. Alvast Bedankt!

-BasV

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:00
Zoals in elk ik zoek een router omdat het wifi bereik te slecht is. Trek kabels naar verschillende kamers en hang meerdere ap's op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

BasV. schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:36:
Het is de bedoeling dat de nieuwe router deze systemen kan aansturen en dat hij op piekmomenten 2x Netflix , één PC waarop wordt gegamed, een PS4 en het complete Sonos systeem kan aansturen. Qua snelheid zou dit moeten lukken maar de huidige router is dan alles behalve stabiel.
Denk dat het gebrek aan stabiliteit niet perse opgelost kan worden met een nieuwe (duurdere) router.
Sowieso Sonos apparatuur is funest voor je wifi, ongeacht het prijskaartje van de router.
Daarnaast is een 20MB lijntje natuurlijk niet heel ruim bemeten als er al 2 Netflix streams gevoed moeten worden.

Zou alvorens 150e te spenderen aan een eventuele oplossing, eerst eens proberen de oude KPN router (indien mogelijk) bij te plaatsen als accespoint om te zien of dit het dekkingsprobleem kan oplossen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasV.
.Maarten schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:44:
Zoals in elk ik zoek een router omdat het wifi bereik te slecht is. Trek kabels naar verschillende kamers en hang meerdere ap's op.
Ik denk niet dat het de bedoeling is om 12 aps te hebben? De huidige router haalt de naastgelegen kamer nauwelijks.

En zo wel, wat raad je aan?
Switchie schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:44:
[...]

Denk dat het gebrek aan stabiliteit niet perse opgelost kan worden met een nieuwe (duurdere) router.
Sowieso Sonos apparatuur is funest voor je wifi, ongeacht het prijskaartje van de router.
Daarnaast is een 20MB lijntje natuurlijk niet heel ruim bemeten als er al 2 Netflix streams gevoed moeten worden.

Zou alvorens 150e te spenderen aan een eventuele oplossing, eerst eens proberen de oude KPN router (indien mogelijk) bij te plaatsen als accespoint om te zien of dit het dekkingsprobleem kan oplossen.
Het qua snelheid redt hij het prima, de stabiliteit ligt ook niet in de snelheid maar in het bereik, zo heb je het ene moment prima snelle verbinding, en is het hele signaal daarna compleet weg.

Jammergenoeg moet de KPN router geretourneerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
BasV. schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:56:
[...]

Ik denk niet dat het de bedoeling is om 12 aps te hebben? De huidige router haalt de naastgelegen kamer nauwelijks.

En zo wel, wat raad je aan?

[...]

Het qua snelheid redt hij het prima, de stabiliteit ligt ook niet in de snelheid maar in het bereik, zo heb je het ene moment prima snelle verbinding, en is het hele signaal daarna compleet weg.

Jammergenoeg moet de KPN router geretourneerd worden.
Ik denk dat je met 2 keer een UniFi AP AC LITE al een heel eind bent. Dan hang je ze in de ruimtes waar veel verkeer is zodat je daar ook gebruik kunt maken van het vaak snellere 5 GHZ netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasV.
.Maarten schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:21:
[...]

Ik denk dat je met 2 keer een UniFi AP AC LITE al een heel eind bent. Dan hang je ze in de ruimtes waar veel verkeer is zodat je daar ook gebruik kunt maken van het vaak snellere 5 GHZ netwerk.
Het probleem met de UniFi AP AC LITE is dat er een bug schijnt te zijn met google chromecast, aangezien televisie nu dus via een chromecast gaat is dat iets wat niet mag gebeuren.

Ook ga ik met twee van deze over het budget, en dan heb ik alsnog een slechte, verouderde router met weinig opties.

Maar als het goed werkt, en hiermee zijn alle problemen opgelost denk ik altijd mijn ouders proberen te overtuigen om iets meer erin te investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
Het probleem met een sterke router is dat het signaal wel aan komt bij de apparaten maar dat deze niet sterk genoeg zijn om het terug te sturen. Daarom is het ook het beste om meerdere ap's op te hangen.

Wat je natuurlijk ook kunt doen is een goede router centraal zetten en in een andere ruimte een AP hangen.
Bijvoorbeeld een pricewatch: TP-Link Archer C7 om als router te laten fungeren. Deze is dan wel niet zo goed als de andere routers maar wel een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een Synology Router pricewatch: Synology RT1900ac en doe wat jij wil met gemak. Bereik tot zo'n 30 meter buiten, dek heel het huis en wordt zwaar belast met gamen, streamen Netflix en streamen muziek middels een Bluesound. Tevens super interface en updatebeleid. Dikke aanrader!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasV.
.Maarten schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:43:
Het probleem met een sterke router is dat het signaal wel aan komt bij de apparaten maar dat deze niet sterk genoeg zijn om het terug te sturen. Daarom is het ook het beste om meerdere ap's op te hangen.

Wat je natuurlijk ook kunt doen is een goede router centraal zetten en in een andere ruimte een AP hangen.
Bijvoorbeeld een pricewatch: TP-Link Archer C7 om als router te laten fungeren. Deze is dan wel niet zo goed als de andere routers maar wel een stuk goedkoper.
Als dat zou werken zou dat heel mooi zijn, en dan is dat zeker te overwegen. Ik heb echter een voorkeur voor de oplossing van musicmasters vanwege de prijs en omdat het iets simpeler is.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:49:
Ik heb hier een Synology Router pricewatch: Synology RT1900ac en doe wat jij wil met gemak. Bereik tot zo'n 30 meter buiten, dek heel het huis en wordt zwaar belast met gamen, streamen Netflix en streamen muziek middels een Bluesound. Tevens super interface en updatebeleid. Dikke aanrader!!!
Zou je wat meer info kunnen geven? Door hoeveel muren gaat het signaal voordat het buiten is? En waar is de router geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasV. schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:15:
[...]

Als dat zou werken zou dat heel mooi zijn, en dan is dat zeker te overwegen. Ik heb echter een voorkeur voor de oplossing van musicmasters vanwege de prijs en omdat het iets simpeler is.

[...]

Zou je wat meer info kunnen geven? Door hoeveel muren gaat het signaal voordat het buiten is? En waar is de router geplaatst?
Ik heb mijn router op de eerste verdieping van mijn huis gezet. Reden: centraal in huis ivm bekabeld internet en een veeeeeeeeeeeeeeeel betere dekking wifi dan vanaf een meterkast die omgeven is door allerlei 220 stroomkabels. Als het signaal voor op straat wordt ontvangen gaat het door 3 muren. Huis heeft overal volle mep wifi door betonnen vloeren en last but not least....... Het ding loopt echt nooit vast. Heb nog nooit een reset gedaan.

Lees anders het forum eens door.
Pagina: 1