Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Plug&Play Desktop voor een nieuweling (€1600 Budget)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben een ontzettende leek op het gebied van computers, en ben op zoek naar een desktop.
Op ArcticSecrets.nl heb ik een samenstelling gemaakt met een budget van €1600,-. Dit is zonder monitor, muis of toetsenbord. Deze heb ik nog, maar zijn in de toekomst wel aan vervanging toe.
Wat ik zoek is een plug&play machine. Ik wil niks in elkaar hoeven zetten, of met gereedschap in de weer moeten gaan.
Wat ik fijn vond van ArcticSecrets, is dat het dus gaat om een plug&play, met (waar mogelijk) de CPU en GPU overclocked, en de BIOS geupate.
Voor een leek klinkt dit allemaal heel aantrekkelijk, maar misschien hebben jullie er een andere kijk op.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik wil gaan doen met de PC is voornamelijk grafisch zwaardere spellen spelen. Denk aan:
- The Witcher 3
- GTA 5
- Fallout 4
- Skyrim (Zwaar gemod)
Natuurlijk wil ik deze spellen op een zo hoog mogelijke kwaliteit spelen, met een FPS van zo dicht mogelijk bij de 60.
Ik ben niet van plan om snel naar een 4K monitor te gaan kijken. Dus het gaat vooral om 1080 resolutie, of 1440, als de build dat toelaat.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Hierbij mijn build, en de prijzen.

CASE: Coolermaster Masterbox 5
CPU: Intel Core i5 6600K
GPU: Nvidia Geforce GTX 1070 8GB
RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz DDR4
MOBO: ASUS Z170 Pro Gaming
VENT: Be Quiet! Pure Rock
VOEDING: Corsair 650W RM650X
MEM 1: Seagate Barracuda 1TB HDD
MEM 2: Samsung 850 Evo 250GB SSD
WIFI: TPLINK 300MBps

Voor deze build betaal ik €1499,-
Hiervoor word dus alles in elkaar gezet, overclocked, en geinstaleerd.
Ook zit er 3 jaar garantie bij, en een muismat.. :P

Ik weet niet of dit mag, maar hierbij een link naar de website en mijn build:

https://goo.gl/Ra7wYt

Ben benieuwd wat jullie kijk hierop is! Hoor het graag :)

Groeten!

...

Alle reacties

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Het is op tweakers de bedoeling dat je het in een pricewatch lijstje zet. Handleiding Pricewatch Dit lijkt me sowieso wel een goed idee voor jou, omdat je dan meteen weet hoeveel je betaalt voor onderdelen, en hoeveel voor assemblage.

https://tweakers.net/shop...ctic-secrets/shopreviews/ Reviews lijken me degelijk, al heb je mogelijk wel met een 1 mans zaak te maken, dus zou ik niet al te veel verwachten van garantie.

Verwijderd

Topicstarter
lactaxative schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:40:
Het is op tweakers de bedoeling dat je het in een pricewatch lijstje zet. Handleiding Pricewatch Dit lijkt me sowieso wel een goed idee voor jou, omdat je dan meteen weet hoeveel je betaalt voor onderdelen, en hoeveel voor assemblage.

https://tweakers.net/shop...ctic-secrets/shopreviews/ Reviews lijken me degelijk, al heb je mogelijk wel met een 1 mans zaak te maken, dus zou ik niet al te veel verwachten van garantie.
Dank voor je reactie!
Ik heb een lijstje gemaakt, maar deze is niet geheel accuraat.. maar het komt aardig in de buurt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 249,-€ 249,-
1Asus Z170 PRO GAMING€ 148,95€ 148,95
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 470,95€ 470,95
1Seagate Barracuda ST1000DM005, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master MasterBox 5 Zwart€ 62,94€ 62,94
1TP-Link TL-WN881ND€ 14,63€ 14,63
1Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail€ 94,38€ 94,38
1be quiet! Pure Rock€ 29,-€ 29,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 103,95€ 103,95
1Corsair RM650x€ 106,-€ 106,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 94,99€ 94,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.374,79

Het is dus ietstjes goedkoper, maar dan heb ik dus wel alles los, en moet ik alles in elkaar zetten..
Wat denk jij hiervan?

Wat je zegt inderdaad, Arctic Secrets krijgt goede reviews, en geeft mij nog wat meer zekerheid om zo'n bedrag uit te geven bij deze webwinkel.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:01:
[...]

Dank voor je reactie!
Ik heb een lijstje gemaakt, maar deze is niet geheel accuraat.. maar het komt aardig in de buurt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 249,-€ 249,-
1Asus Z170 PRO GAMING€ 148,95€ 148,95
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 470,95€ 470,95
1Seagate Barracuda ST1000DM005, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master MasterBox 5 Zwart€ 62,94€ 62,94
1TP-Link TL-WN881ND€ 14,63€ 14,63
1Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail€ 94,38€ 94,38
1be quiet! Pure Rock€ 29,-€ 29,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 103,95€ 103,95
1Corsair RM650x€ 106,-€ 106,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 94,99€ 94,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.374,79

Het is dus ietstjes goedkoper, maar dan heb ik dus wel alles los, en moet ik alles in elkaar zetten..
Wat denk jij hiervan?

Wat je zegt inderdaad, Arctic Secrets krijgt goede reviews, en geeft mij nog wat meer zekerheid om zo'n bedrag uit te geven bij deze webwinkel.
kijken of je de onderdelen straks bij Azerty kan bestellen 50 euro extra betalen (nog steeds goedkoper dan hier) en ook garantie krijgen op de assemblage is dat geen optie?

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt dus gewoon een andere winkel gebruiken?
Heb ik nog niet echt naar gekeken..!
Wognummer schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:15:
[...]

kijken of je de onderdelen straks bij Azerty kan bestellen 50 euro extra betalen (nog steeds goedkoper dan hier) en ook garantie krijgen op de assemblage is dat geen optie?

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:30:

[...]
klopt kan je de onderdelen wat meer op je wensen afstellen want als ik jou zo hoor heb je niets aan bijv een 6600K CPU die is om over te klokken en kan je weer 50 euro besparen op het gewone 6500 model

verder ben ik ook niet heel erg thuis in het samenstellen van een systeem :)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je naar de best buy guides kijkt, bijv die van september
reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016

of die van november
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016

dan kan je toch een wel veel beter systeem voor bijna enkele honderden euros minder hebben.

Aan jouw de keuze.

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:30:

[...]
Als ik het zo even bekijk kan er inderdaad nog wat afgesnoept worden qua onderdelen en prijs.
Simpelweg omdat het gewoon overkill is en omdat er betere prijs/kwaliteitsverhoudingen op de markt zijn.
Een 650 watt voeding ga je niet nodig hebben aan een systeem wat 250 wat max verbruikt onder full load.
Daarnaast kan Windows ook nog veel goedkoper.
Zou je deze essentiele vragen die voor ons belangrijk zijn om een zo goed mogelijk advies te geven willen invullen?
Dan kan ik een lijstje maken wat beter op je wensen aansluit en met een betere prijs/kwaliteit verhouding.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Pagina: 1