Mijn vraag: Is 50 of 60 Watt per kanaal bij een versterker voldoende voor een mooi stereogeluid? De kamer is ca. 2,80 x 5m. daarin staat mijn pc en een nieuwe platenspeler.Ik ga oude lp's digitaliseren via de pc. Nu zoek ik een geschikte versterker en een stel stereo speakers. Budget voor beide tot ca. € 600.
In diezelfde kamer wil ik via tablet of smartphone muziek streamen en via de nieuwe speakers afspelen.
Nu heb ik als versterker Onkyo A- 9010/9030 of Marantz PM 5005 op het oog. Dit in combinatie met bijv. een Fon Gramofon. Speakers ben ik nog aan het zoeken.
Ik luister graag naar blues, soul en artiesten als Beth Hart
Relevante software en hardware die ik gebruik
Lenco platenspeler L-3808,
Desktop Acer AX3950 i3 processor,harddisk 1 TB,1 HDMI aansluiting.
Zen pad tablet.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: Teufel Ultima 20 Mk2 lijkt gezien de specificaties en reviews kanshebber. Hoor graag jullie mening!
In diezelfde kamer wil ik via tablet of smartphone muziek streamen en via de nieuwe speakers afspelen.
Nu heb ik als versterker Onkyo A- 9010/9030 of Marantz PM 5005 op het oog. Dit in combinatie met bijv. een Fon Gramofon. Speakers ben ik nog aan het zoeken.
Ik luister graag naar blues, soul en artiesten als Beth Hart
Relevante software en hardware die ik gebruik
Lenco platenspeler L-3808,
Desktop Acer AX3950 i3 processor,harddisk 1 TB,1 HDMI aansluiting.
Zen pad tablet.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: Teufel Ultima 20 Mk2 lijkt gezien de specificaties en reviews kanshebber. Hoor graag jullie mening!
[ Voor 69% gewijzigd door jan81! op 27-12-2016 21:53 . Reden: speurtocht op internet,voornl. naar versterkers ]