Receiver en speakers nodig,computer en platenspeler aanwezig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan81!
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-07-2023
Mijn vraag: Is 50 of 60 Watt per kanaal bij een versterker voldoende voor een mooi stereogeluid? De kamer is ca. 2,80 x 5m. daarin staat mijn pc en een nieuwe platenspeler.Ik ga oude lp's digitaliseren via de pc. Nu zoek ik een geschikte versterker en een stel stereo speakers. Budget voor beide tot ca. € 600.
In diezelfde kamer wil ik via tablet of smartphone muziek streamen en via de nieuwe speakers afspelen.
Nu heb ik als versterker Onkyo A- 9010/9030 of Marantz PM 5005 op het oog. Dit in combinatie met bijv. een Fon Gramofon. Speakers ben ik nog aan het zoeken.

Ik luister graag naar blues, soul en artiesten als Beth Hart

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lenco platenspeler L-3808,
Desktop Acer AX3950 i3 processor,harddisk 1 TB,1 HDMI aansluiting.
Zen pad tablet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: Teufel Ultima 20 Mk2 lijkt gezien de specificaties en reviews kanshebber. Hoor graag jullie mening!

[ Voor 69% gewijzigd door jan81! op 27-12-2016 21:53 . Reden: speurtocht op internet,voornl. naar versterkers ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik snap echt geen fluit van je vraag, maar ik ga een poging doen ;)

Volgens mij wil je graag een oplossing zodat je, nieuwe nog te kopen speakers, kunt aansluiten op een versterker (ook nog aan te schaffen) ? Dus maw welke speakers en receivers zijn er geschikt om op de platenspeler en pc aan te sluiten??

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan81!
Beste Herby, je hebt mijn vraag heel goed begrepen! Ik zoek idd nieuwe speakers en een goede receiver. Omdat de ruimte niet erg groot is zoek ik soortgelijke speakers. Ik ben niet erg thuis in draadloze systemen maar heb ook goede verhalen gelezen over bijv.een merk sonos.Misschien is zoiets nog een optie?
Ik hoor graag een goed advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een receiver met surround speakers is heel wat anders dan een Sonos of soortgelijk systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Wat nog belangrijk is om je een goed advies te kunnen geven, is welke geluidskaart je hebt op je pc? Elke aansluiting heeft zo ongeveer zijn voor en nadelen.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan81!
Geluidskaart? Apparaat beheer geeft Realtek High Definition Audio aan. Is dat voldoende?
Aan een surroundsysteem heb ik geen behoefte. Voor de kwaliteit heb ik steeds gelezen heb je meer aan 2 goede speakers.
Misschien dat de mogelijkheden die ik voor ogen heb - Spotify gebruiken maar ook platen draaien- moeilijk te combineren valt met alleen een receiver. Ik hoor graag van jullie wat handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan81!
voor wie nog de moeite nam om te lezen: ben er intussen achter gekomen dat een Onkyo 8150 of Yamaha R-N402D voor mij een goede keus zou zijn. Speakers daarbij zoek ik zelf nog verder uit,ga ook luisteren in plaatse!ijke zaak.
Pagina: 1