[Upgrade Synology]Proliant G1610T met Xpenology

Pagina: 1
Acties:

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:04
Ik zoek een?
Op dit moment maak ik gebruik van een synology DS211+ maar ik merk dat deze wat tegen zijn max aan begint te lopen voor hetgeen wat ik er mee doe. Ik ben dus op zoek naar een vervanger.

Wat is je budget?
Bij een € 300,- moet het wel ophouden

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik vind de mogelijkheden van Synology en de uitbreidingen daarop erg prettig, een oplossing zoals bijvoorbeeld Freenas wordt ik niet gelijk enthousiast van

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
[i]Ik gebruik het systeem voor
  • Mailserver/station
  • Adblocker middels DNS
  • Filemanager
  • Mediaserver
  • Cloudserver (nextcloud)
  • Downloader
  • Nieuwsgroep indexer
  • Backup
  • Wellicht surveillance station in toekomst (IP-camera's)
Ik wil wel een krachtiger systeem waarbij ik weer naar Synology neig maar de prijs van een beter systeem staat me wat tegen. Dit begint dan bij een prijs van € 359,- voor een DS416 maar ik heb het idee dat ik beter weer voor een + versie kan kiezen waarmee de prijs gelijk flink omhoog schiet.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik terecht bij de HP Proliant MicroServer Gen8 G1610T waarbij ik volgens mij een veel krachtiger systeem heb en het in combinatie met Xpenology prima kan doen wat ik wil.

Xpenology maakt dan nog wel gebruik van DSM 5 ipv 6, maar volgens mij zijn de verschillen daarin niet schrikbarend groot dat ik daar gelijk van wakker lig. Daarnaast is het een kwestie van tijd voordat er wel een update komt naar 6.

Het systeem gebruikt natuurlijk iets meer stroom, dat kost me ongeveer € 30,- per jaar extra. Maar voor de rest lijkt het mij een prima optie?

Iemand die ervaring heeft met xpenology op de Proliant en hier wat zinnigs over kan zeggen of eventueel een ander idee heeft?

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ik zou er zelf ESXI op draaien. En daar dan weer Xpenology op zetten. Dan ben je flexibeler en heb je veel meer mogelijkheden.

Het voordeel van zo'n MicroServer is dat je deze ook nog kunt upgraden met bijvoorbeeld meer ram of een andere cpu.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:04
.Maarten schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:32:
Ik zou er zelf ESXI op draaien. En daar dan weer Xpenology op zetten. Dan ben je flexibeler en heb je veel meer mogelijkheden.

Het voordeel van zo'n MicroServer is dat je deze ook nog kunt upgraden met bijvoorbeeld meer ram of een andere cpu.
Als reactie hierop: Deze kennis ontbreekt bij mij waardoor het in die zin meer een kant en klare oplossing moet zijn. Xpenology installeren icm een handleiding gaat prima lukken, maar je moet mij niet met ssh e.d bezig laten ;-).

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 20:28

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Die Microserver is perfect, maar ik zou eerder voor FreeNAS gaan dan voor XPenology.
Prima functionaliteit, geen discussies over of het legaal is of niet, word ontwikkeld door een bedrijf dat ook een pro variant daar van uit brengt maar is voor zover ik weet 100% Open Source.

Wil je gaan virtualiseren en op een VM je NAS draaien, dan kan dat, maar dan zou ik eerder voor Proxmox dan voor ESXi gaan. Veel meer features en in de basis is het gewoon een aangepaste Debian, waardoor je onder water wat meer kunt dan met ESXi. (Het is ook goed te clusteren, iets dat met de gratis ESXi niet kan.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.