Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Word 2010 tekstvelden vastzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Big Daddy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-11 21:06
Beste Tweaker,

In een Word 2010 bestand wil ik bepaalde tekstvelden vast zetten zodat deze niet gewijzigd kunnen worden.
Wel zou er bepaalde stukken in de tekst 'bewerkbaar' moeten blijven. Zodat je hier al het ware vlot doorheen kunt tabben.

Als voorbeeld neem ik de volgende tekst:

Artikel 1
1.1 Werknemer zal de opleiding [naam opleiding en evt. opleidingsinstituut], hierna te noemen “de Opleiding”, volgen. De Opleiding neemt in beginsel [aantal] dagdelen in beslag.

[Optie 1]
1.2 De totale kosten voor de Opleiding bedragen € [bedrag] exclusief btw. Deze kosten zullen op factuurbasis door Werkgever worden betaald.

Voorbeeldtekst

De vet gedrukte woorden moeten de enigte woorden zijn die aangepast kunnen worden. De andere tekst staat dan vast. Na onderzoek op diverse forums en uiteraard google, kan ik niet achterhalen hoe dit moet.

De hamvraag luidt: wie weet hoe dit moet :)?

Alle reacties

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Big Daddy schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:36:

De vet gedrukte woorden moeten de enigte woorden zijn die aangepast kunnen worden. De andere tekst staat dan vast. Na onderzoek op diverse forums en uiteraard google, kan ik niet achterhalen hoe dit moet.
Dan ben ik wel benieuwd welke zoektermen je gebruikt. 'Formulier beveiligen' levert als eerste hit:
https://support.office.co...09-445b-94ac-542f732c8c8b

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Big Daddy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-11 21:06
Die optie had ik ook al gevonden. Echter geld dit voor de gehele geselecteerde tekst. Dat houdt dus in dat de in het vet gedrukte woorden ook hierin worden meegenomen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 21:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan selecteer je toch niet alles? Er zijn zat handleidingen te vinden online over hoe je formulieren of forms moet maken met Word. Er is zelfs een YT video:

Commandline FTW | Tweakt met mate