Toon posts:

Andere muis op Sun UltraSparc ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Weet iemand of/hoe je een andere muis dan de Sun's standaard muis kan aansluiten op een type-5/type-6 keyboard. Ik zou er graag een muis met scrolwheel aan willen hangen. Het OS is Linux voor Sparc64 dus da's geen probleem (dankzij "imwheel" proggie).

Verwijderd

zitten die muizen niet aan de zijkant van het toetsenbord via een aparte connector d.m.v. een "doorlus-systeem"? als dit niet zo is ff zeggen hoe je je keyboard + muis connector nu hebt zitten (misschien kan ik je dan verder helpen).
Wat ik wel weet, is dat als je veel gaat loopt kloten met keyboard + muis dan kun je op een gegeven moment steeds meer problemen gaan krijgen. Ik weet ook dat bijvoorbeeld debian gnu linux op een s10 problemen geeft met een sun type 4 keyboard, toetsen worden niet goed gemapped (pijltje omhoog is bijv. het | [pipeline]-teken na veel zoeken). Volgens de mensen van gnu was dit omdat sun een buggy/obsoleted ioctl() library gebruikt (naar mijn mening bullshit dus).
Zorg er dus voor dat je dezelfde muis te pakken kan krijgen. Maar is de muis die je nu hebt stuk of zo?

Verwijderd

Topicstarter
Het keyboard is origineel Sun type-6 met de muis daar weer op aangesloten (net als bij type-5).

Ik heb gezien dat de pinnetjes in die PS/2 achtige stekker niet helemaal het zelfde zijn als bij PS/2 muizen.

En of m'n huidige muis stuk is. Nee maar ik wil graag een wheel op de muis en ik vind de huidige muis (type CrossBow) een beetje haperig binnen Ximian Gnome. Ik heb door met de muis settings (threshold, speed) zitten spelen waardoor het bijna onwerkbare karakter van de muis al een heel stuk is verbeterd maar mischien dat de CrossBow muis niet zo'n hoge DPI heeft waardoor ie wat schokkerig aanvoelt op resoluties van 1280x1024 en hoger.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Coole bak trouwens :)

Ik denk dat je het antwoord in de technische boekjes van die machine kunt vinden. Als het een PS/2 aansluiting is, kun je er een ordinaire logitech wheel mouse aanhangen, en anders niet.
Als die machine USB heeft, kun je natuurlijk ook een USB muis proberen. Op die manier heb ik die kl*t* Apple muis van m'n I-Mac vervangen door een Logitech Wheel Mouse :)

Verwijderd

Topicstarter
"Coole bak trouwens"

Kiek, daa vink nou ook :9~

Iek goa eens in de Ultra10 techguide kieken welke pinnentjes woar noar toe goan.