Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LED Driver & KaKu LED Controller werken niet (goed) samen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 19:09
Mijn vraag:
Een paar jaar geleden heb ik in mijn achtertuin een overkapping geplaatst. Daarbij heb ik ook een setje LED verlichting aangeschaft welke ingebouwd is in de overkapping. Deze set is eigenlijk nooit echt gebruikt maar wil ik nu actief in gaan zetten in combinatie met KaKu en mijn Domoticz systeem.

Om dit te kunnen realiseren heb ik een "KaKu ACM-LV10 Mini-LED-controller 0-10V" aangeschaft en deze op de driver aangeloten, die heeft namelijk de mogelijkheid om aangestuurd te worden met een puls-schakelaar (standaard meegeleverd) of met een dimmer.

Ik loop nu echter tegen het volgende aan:
Zodra ik de driver op pulse heb staan en de stekker in het stopcontact steek, zijn de LED's netjes uit (alhoewel uit, er lijkt een soort lekstroom te zijn, want ze branden echt heel flauw als je goed kijkt). Druk ik op de schakelaar, dan gaan ze aan of uit, afhankelijk van de voorgaande stand.

Zodra ik de driver op 1-10v heb staan en de stekker in het stopcontact steek, gaan de LED's direct aan, zelfs als de KaKu controller niet is aangesloten. Wanneer die wel aangesloten is kan ik middels de KaKu afstandsbediening een aan en uit commando sturen, waardoor de LED's iets feller of juist minder fel gaan branden. Uit gaan ze helemaal niet meer (tenzij ik de stekker eruit trek) en ook het dim-bereik valt behoorlijk tegen t.o.v. de puls schakelaar, terwijl de uitgangsspanning van de KaKu controller in orde is (gemeten met een multimeter).

Ik krijg het maar niet voor elkaar in combinatie met de 1-10v stand op de driver de LED's uit te krijgen. Wat zie ik over het hoofd?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Foto LED Driver:
https://stack.dylako.nl/s/XpHqc4R8Gv8ARO6

Foto van 1 van de LED spots in de overkapping:
https://stack.dylako.nl/s/HpvxshjMIsFxKUs

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb Google al vriendelijk gevraagd of hij mij wat meer kan vertellen over de LED Driver, maar tevergeefs. Ik kom niet verder dan een website die de LED driver in de catalogus heeft staan op pagina 316, maar daar staat niet veel meer dan ook op de behuizing van de driver staat.

Mijn advertenties op V&A

Beste antwoord (via DaLass op 07-12-2018 10:31)

• remwiers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-11-2022
Na wat geklooi en geprobeer,

Met een losse voeding gaat het beter.
Vervolgens bleek de minimale waarde van de KAKU ACM-LV10 2,56 volt af te geven.
Daardoor dimde het niet mooi.
Als laatste redmiddel de handleiding maar eens gelezen.
En standaard staat deze waarde zo hoog.
Beetje raar want je verwacht 0..10V en niet 2,56..10V
Laagste waarde verlaagd en nu werkt het perfect!

Hoop dat ik in de toekomst iemand heb geholpen ;-)

Grtz. to you

Alle reacties

• remwiers
Ik heb hetzelfde probleem ongeveer.

DE KAKU 0..10v blijft 0,09 volt afgeven en daarom gaat mijn driver niet uit.
Ga het eens proberen met een andere mogelijk stabielere voeding...

Grtz. to you

Acties:
  • Beste antwoord

• remwiers
Na wat geklooi en geprobeer,

Met een losse voeding gaat het beter.
Vervolgens bleek de minimale waarde van de KAKU ACM-LV10 2,56 volt af te geven.
Daardoor dimde het niet mooi.
Als laatste redmiddel de handleiding maar eens gelezen.
En standaard staat deze waarde zo hoog.
Beetje raar want je verwacht 0..10V en niet 2,56..10V
Laagste waarde verlaagd en nu werkt het perfect!

Hoop dat ik in de toekomst iemand heb geholpen ;-)

Grtz. to you