Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik ben op zoek naar een wireless gaming headset, die ik ook voor dagelijks gebruik op het werk kan gebruiken om muziek te luisteren.

Mijn eisen:

- Wireless
- Over-ears
- PS4 compatible
- Active noise cancelling
- Makkelijk oplaadbaar, ook op andere locaties dan thuis
- Bluetooth voor het afspelen van muziek

Mijn zoektocht heeft me tot de volgende twee kandidaten gebracht:

Turtle Beach Elite 800

Pros:
- Wireless
- Over-ears
- PS4 compatible
- Active noise cancelling
- Bluetooth

Cons:
- De knoppen aan de zijkant schijnen redelijk makkelijk in te drukken waardoor liggen op de bank er voor zou kunnen zorgen dat je ongewild knoppen indrukt.
- Opladen kan alleen via de stand, en die heb ik op mn werk of in het vliegtuig natuurlijk niet bij me.

Steelseries Siberia 840

Pros:
- Wireless
- Over-ears
- PS4 compatible
- Oplaadbaar doormiddel van het vervangen van een accu. Deze accu's schijnen hetzelfde te zijn als een bepaalde Samsung telefoon dus daar zou ik een aparte oplader voor kunnen kopen.
- Bluetooth

Cons:
- Geen active noise cancelling

Beide zijn dus niet perfect. Zijn er nog andere headsets die aan mijn eisen voldoen of wordt het een compromis sluiten?

[ Voor 4% gewijzigd door Tristan op 23-12-2016 11:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Persoonlijk ben ik fan van Logitech. Heb zelf toentertijd nog redelijk goedkoop een Logitech UE 9000 op de kop kunnen tikken. Heeft Bluetooth, is overear, noise cancelling, oplaadbaar via MicroUSB kabel. Daarnaast kan je hem ook met kabel aansluiten indien leeg en kan je alsnog muziek luisteren.

Alleen twee vragen die ik niet kan beantwoorden:

- Compatible met PS4
- Of hij nog goedkoop te krijgen is
- Of er een opvolger voor is

Info hier:

http://support.logitech.com/en_us/product/ue9000

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-05 22:50
Ik ben geen fan van gaming headsets. Vrijwel altijd een compromis op het gebied van geluid - óf het geluid is van magere kwaliteit óf de microfoon valt erg tegen (Razer headsets bijvoorbeeld).

Een mooie oplossing, maar of deze PS4 compatible is kan ik je niet zeggen, is een aparte koptelefoon plus een zogenaamde Antlion Modmic. De Antlion Modmic is een kleine boom arm microfoon die je via een magnetische sluiting op je koptelefoon bevestigt.

Het voordeel hiervan is dat je elke koptelefoon kunt kiezen die je wil. Ik heb zelf voor de Sennheiser HD598 gekozen maar uiteraard is dit budget-afhankelijk. De Modmic zelf zit zo rond de 50-60 euro en heeft echt een uitmuntende geluidskwaliteit.

Deze optie kan natuurlijk wel wat in de papieren lopen (je moet de Modmic kopen en daarnaast een koptelefoon, maar wellicht heb je al een geschikte) maar is wel de meest ideale als de geluidskwaliteit ook belangrijk is.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Nu online
Foodie88 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:12:
Ik ben geen fan van gaming headsets. Vrijwel altijd een compromis op het gebied van geluid - óf het geluid is van magere kwaliteit óf de microfoon valt erg tegen (Razer headsets bijvoorbeeld).

Een mooie oplossing, maar of deze PS4 compatible is kan ik je niet zeggen, is een aparte koptelefoon plus een zogenaamde Antlion Modmic. De Antlion Modmic is een kleine boom arm microfoon die je via een magnetische sluiting op je koptelefoon bevestigt.

Het voordeel hiervan is dat je elke koptelefoon kunt kiezen die je wil. Ik heb zelf voor de Sennheiser HD598 gekozen maar uiteraard is dit budget-afhankelijk. De Modmic zelf zit zo rond de 50-60 euro en heeft echt een uitmuntende geluidskwaliteit.

Deze optie kan natuurlijk wel wat in de papieren lopen (je moet de Modmic kopen en daarnaast een koptelefoon, maar wellicht heb je al een geschikte) maar is wel de meest ideale als de geluidskwaliteit ook belangrijk is.
Hmmm dit klink interessant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020

Ik mis bij stereo Sennheisers en Technics (beide heb ik voor het DJ'en) dan weer het surround aspect, wat in veel goedkopere gaming headsets wel aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
bram1984 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:46:
[...]

Ik mis bij stereo Sennheisers en Technics (beide heb ik voor het DJ'en) dan weer het surround aspect, wat in veel goedkopere gaming headsets wel aanwezig is.
Klopt. Maar de surround in de meeste gaming headsets wordt alsnog gedaan met één enkele driver per oor. Door filters toe te voegen aan verschillende geluiden wordt het effect nagebootst alsof het geluid van achteren komt en zo worden je oren 'gefopt'.

Echter, bij de spellen die deze functionaliteit niet standaard in zich hebben, werkt dit vaak niet optimaal. Het geluid kreeg bij mijn Corsair surround headset bij bepaalde spellen echt een rare galm mee, waardoor ik de headset vaak gewoon op stereo zette.

De grotere spellen, in ieder geval op de PC, hebben zulke surround virtualisatie (2.0 speakers maar toch surround) in het spel ingebouwd zitten en dit wordt automatisch aangezet als je aangeeft dat je een headset gebruikt. Daarom is dit bijvoorbeeld bij Battlefield 1 niet van toepassing, want Battlefield 1 ondersteunt het zelf al. Het spel zelf doet dan de 'trucage', niet het aparte Razer/Corsair/Turtle Beach programmaatje.

Kort gezegd ben ik een voorstander van gewone stereo headsets, surround virtualisatie gebruiken bij spellen die het zelf ondersteunen en gewoon stereo bij andere spellen.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 584441

Beste, ik heb hier een gloednieuwe 840 liggen. Nog niet uit de doos gehaald etc. deze zou je voor een leuk prijsje over kunnen kopen mocht je daar intresse in hebben. Laat maar even weten via PM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Schopje naar CEA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Nu online

Met die modmic ben ik niet meer wireless, zo lijkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Tristan schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:24:
[...]

Met die modmic ben ik niet meer wireless, zo lijkt het?
Klopt. Maar alleen wanneer je de Modmic nodig hebt. Wanneer je hem niet nodig hebt, kun je hem er gewoon afhalen - het enige dat op de koptelefoon achterblijft, is een klein magnetisch aansluitpuntje dat met dubbelzijdig plakband vastzit.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Nu online
Ik kom er net achter dat de Turtle Beach Elite 800 een micro USB port heeft om hem op die manier te chargen. Dan zijn de enige cons van deze headset dat elke review aangeeft dat de knoppen zeer makkelijk in te drukken zijn waardoor ze per ongeluk ingedrukt kunnen worden.

https://s3.amazonaws.com/...800_user_guide_112114.pdf pagina 10.

[ Voor 14% gewijzigd door Tristan op 23-12-2016 16:44 ]

Pagina: 1