Windows 7 / 10 installatieprobleem, telkens error 0x80070570

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-01 09:47
Beste Tweakers,

Al twee weken lang loop ik tegen een frustrerend probleem aan. Ik krijg Windows 7 en 10 niét geïnstalleerd. Ik krijg telkens de error: "Kan benodigde bestanden niet installeren. Het bestand is mogelijk beschadigd of dit ontbreekt. Zorg ervoor dat alle bestanden die voor de installatie nodig zijn, beschikbaar zijn en start vervolgens de installatie opnieuw. Foutcode: 0x80070570" Uiteraard heb ik deze error geoogled en vrijwel alle oplossingen die ik kon vinden uitgeprobeerd; dit mocht helaas niet baten.

Mijn setup:
- Gigabyte DS3-P35
- Intel Q9550
- 8GB DDR2 geheugen (4x2GB Kingston 800mhz)
- SSD: SanDisk Ultra Plus 256GB
- GPU: MSI N660 TF 2GD5/OC

Gebruikte oplossingen:
- Verschillende boot USB's gebruikt
- Verschillende windows versies gebruikt (windows 7 / 10 / pro / ultimate etc / x64 / x86)
- Geheugentest Mem86: geen errors; tevens geheugen eruit gehaald en opnieuw ingezet
- Install met 1 strip geheugen (2GB)
- volledige format op een SSD en geprobeerd te installeren (verder geen andere SSD's/HDD's aangesloten); via diskpart en via windows install formatatie
- volledige format op een HDD en geprobeerd te installeren (verder geen andere SSD's/HDD's aangesloten); via diskpart en via windows install formatatie
- in bios SATA op ACHI aan/uit gezet; geen resultaat
- laatste versie bios geüpdatet

Telkens dezelfde error: 0x80070570

Installatie Ubuntu 16.04 is me wel gelukt. Bij gebruik liep deze echter wel vast; zou toeval kunnen zijn? Heb nog geen nieuwe installatie geprobeerd. Dit wordt m'n eerstvolgende stap; echter is dit geen oplossing aangezien ik Windows 7 of 10 wil installeren.

Hebben jullie nog suggesties? Zit steeds meer te denken aan een nieuw moederbord+cpu... heb niet het idee dat m'n SSD of andere componenten kapot zijn.

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heb je een spare hdd? proeft beetje alsof die rot is

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Legale W. ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
himlims_ schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:28:
heb je een spare hdd? proeft beetje alsof die rot is
Bedankt voor je reactie. Ik durf dat niet te zeggen; heb de SSD wel ooit 2e hands gekocht. Wat houdt spare precies in? Het opmerkelijke is wel dat de zelfde foutmelding op een andere HDD ook voorkomt. Lijkt me geen toeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

laurson schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:33:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik durf dat niet te zeggen; heb de SSD wel ooit 2e hands gekocht. Wat houdt spare precies in? Het opmerkelijke is wel dat de zelfde foutmelding op een andere HDD ook voorkomt. Lijkt me geen toeval
spare= reserve

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Als ik het zo lees lijkt het er sterk op dat je SSD defect is. Probeer het eens op een andere schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

feit dat je ubuntu niet (goed) installeert doet mij alle alarmbellen afgaan > hdd (kan andere oorzaak zijn, maar meestal is het t opslag medium)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
Het is geen resverve schijf
Bart_GR schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:35:
Als ik het zo lees lijkt het er sterk op dat je SSD defect is. Probeer het eens op een andere schijf?
Ook geprobeerd op een HDD; zelfde error.
himlims_ schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:35:
feit dat je ubuntu niet (goed) installeert doet mij alle alarmbellen afgaan > hdd (kan andere oorzaak zijn, maar meestal is het t opslag medium)
Installeert wel zonder problemen; maar liep wel 2x vast bij gebruik (chrome browsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

andere / verschillende 'iso' of 'installers' had je al geprobeerd?

toch wel bijzonder gevalletje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dan zou je kabel, controller of zelfs moederbord defect kunnen zijn. Test even met een andere SATA-kabel, daarna op een andere SATA-poort.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
himlims_ schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:40:
andere / verschillende 'iso' of 'installers' had je al geprobeerd?

toch wel bijzonder gevalletje
Een Nederlandse en Engelse ISO. Windows 7 en een Windows 10, x64 en x86.

2 verschillende USB's; wel van zelfde merk. Ik zou dit nog kunnen uitsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
Room42 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:42:
Dan zou je kabel, controller of zelfs moederbord defect kunnen zijn. Test even met een andere SATA-kabel, daarna op een andere SATA-poort.
Andere SATA kabel en andere poorten al eens geprobeerd... Had ik inderdaad niet genoemd. Uitsluiten moederbord wordt lastig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
Het zou eventueel ook nog een instelling in je BIOS kunnen zijn, kan je eens controleren of je SATA instelling op AHCI staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
Bart_GR schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:45:
Het zou eventueel ook nog een instelling in je BIOS kunnen zijn, kan je eens controleren of je SATA instelling op AHCI staat ?
Al eens enabled en disabled. Geen resultaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
laurson schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:45:
[...]

Andere SATA kabel en andere poorten al eens geprobeerd... Had ik inderdaad niet genoemd. Uitsluiten moederbord wordt lastig 8)7
Dat valt wel mee. Gewoon diagnose draaien. Misschien zit er zelfs wel een test in je UEFI/BIOS maar anders gewoon de nodige disk diagnostics tools proberen. Als die errors geven, kun je er redelijk zeker van zijn dat het je moederbord is, omdat je de kabel en verschillende poorten al getest hebt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ik krijg het idee dat data niet goed wordt weggeschreven op de hdd/ssd.
Dat kan aan het lezen van de bestanden liggen als wel aan het schrijven.

In feite kan dit van alles zijn. Kabels, moederbord, stroomvoorziening, hdd etc etc
Je hebt al aardig wat getest. Bij mij zou het een keer ophouden.

Edit: die moederbord test zou ik doen. Dan kan je het hart van de pc houden

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 23-12-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
Room42 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:50:
[...]

Dat valt wel mee. Gewoon diagnose draaien. Misschien zit er zelfs wel een test in je UEFI/BIOS maar anders gewoon de nodige disk diagnostics tools proberen. Als die errors geven, kun je er redelijk zeker van zijn dat het je moederbord is, omdat je de kabel en verschillende poorten al getest hebt.
Dit ga ik uitzoeken. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Iedereen denkt gelijk aan hardware, maar waarmee en met welk systeem heb je de stick gemaakt? Had je bij het draaien van de Media Creation Tool voor Windows 10 of Rufus voor W7 toevallig nog een anti-virus draaien? Want die kan dit ook veroorzaken. Alles lijkt in orde, totdat je wilt gaan installeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
Hero of Time schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:18:
Iedereen denkt gelijk aan hardware, maar waarmee en met welk systeem heb je de stick gemaakt? Had je bij het draaien van de Media Creation Tool voor Windows 10 of Rufus voor W7 toevallig nog een anti-virus draaien? Want die kan dit ook veroorzaken. Alles lijkt in orde, totdat je wilt gaan installeren.
AVG draaide inderdaad op de achtergrond. Ik zal deze eens uitzetten; ben benieuwd.

Iemand nog tips met welk exacte programma je je moederbord kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:27
laurson schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:25:
[...]

AVG draaide inderdaad op de achtergrond. Ik zal deze eens uitzetten; ben benieuwd.

Iemand nog tips met welk exacte programma je je moederbord kan testen?
probeer eens een linux te installen, of dit lukt zonder problemen, dan weten we bijna zeker dat het h/w is
en lees je hdds en ssd eens uit op fouten (smart)
En wat ook idd nog kan is dat je steeds een corrupte iso te pakken hebt, maar ubuntu of http://www.pclinuxos.nl/ (linux zal wel uitwijzen of er h/w fouten zijn)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
= SATA-300
= SATA-600

SATA-300 != SATA-600 en daar liep ik een paar maanden geleden tegenaan.
4 VM's overgezet van een HDD naar een SSD, werkte prima, maar opeens...... CRASH!
Vervolgens de SSD in een SATA-600 poort gezet en geen vuiltje aan de lucht.

Ander moederbord dat wel SATA-600 ondersteund is een optie, maar dat betekend dat je veel meer moet vervangen.
Je zou het eerst met een PCIe kaartje kunnen proberen categorie: Hardeschijfcontrollers

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 10:37
Draai eens Memtest86+, via bootable usb.

De vastloper in ubuntu kan wijzen op geheugenproblemen, en dit zou invloed kunnen hebben op de windows installatie.

edit: ts niet goed gelezen :X

[ Voor 11% gewijzigd door appul op 23-12-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

mell33 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:36:
[...]

probeer eens een linux te installen, of dit lukt zonder problemen, dan weten we bijna zeker dat het h/w is
En wat ook idd nog kan is dat je steeds een corrupte iso te pakken hebt, maar ubuntu of http://www.pclinuxos.nl/ (linux zal wel uitwijzen of er h/w fouten zijn)
Lees de TS eens. Dat heeft hij al geprobeerd maar werkte niet. Kans is alsnog dat het door de AV komt die draaide tijdens het maken van de stick, dus dat als eerste uitsluiten is beter dan wild wat andere zaken proberen te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
mell33 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:36:
[...]

Ubuntu had ik al werkend gekregen.
DJMaze schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:43:
[...]
= SATA-300

[...]
= SATA-600

SATA-300 != SATA-600 en daar liep ik een paar maanden geleden tegenaan.
4 VM's overgezet van een HDD naar een SSD, werkte prima, maar opeens...... CRASH!
Vervolgens de SSD in een SATA-600 poort gezet en geen vuiltje aan de lucht.

Ander moederbord dat wel SATA-600 ondersteund is een optie, maar dat betekend dat je veel meer moet vervangen.
Je zou het eerst met een PCIe kaartje kunnen proberen categorie: Hardeschijfcontrollers
Hmm; hij heeft een jaar prima gedraaid. En dit verklaart niet waarom een normale HDD problemen ondervindt. Daar kan ik het dus ook niet op installen.

Ben nu een USB stick aan het maken zonder AVG op de achtergrond :) Jullie horen het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
Hmm heb windows x86 starter erop kunnen krijgen met de USB tool zonder AV op de achtergrond! Ga nu x64 proberen... In ieder geval vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat is "Windows x86 starter"? Opvolger van Windows 10 die we niet kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
laurson schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:07:
Hmm heb windows x86 starter erop kunnen krijgen met de USB tool zonder AV op de achtergrond! Ga nu x64 proberen... In ieder geval vooruitgang.
Typo; Windows 7 Starter (x86). Kende het ook niet.. schijnt voor minder krachtige pc's te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
Helaas, Windows 7 Starter is t enige Windows OS dat ik er op kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

Wat ik zou proberen is windows 7 op een dvd branden, op de aller laagste snelheid.
Ik heb het vermoeden dat je usb sticks corrupt zijn door verkeerd te unmounten.

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:28

Speedmaster

Make my day...

Heb hier hetzelfde moederbord met een Samsung EVO draaien, dus SATA 300/SATA 600 hoeft geen probleem te zijn. Zorg wel dat je de SSD gewoon op SATA poort 1 of 2 hebt staan. Controleer dus je kabels en gebruik eventueel een andere USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
monster944 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:58:
Wat ik zou proberen is windows 7 op een dvd branden, op de aller laagste snelheid.
Ik heb het vermoeden dat je usb sticks corrupt zijn door verkeerd te unmounten.
Hmm daar heb je een punt. Ik kan de USB nooit op een goede manier unmounten, ik krijg telkens de melding dat de USB in gebruik is. Dus ik trek em er uit.. welke mogelijk dus resulteert in een beschadiging? Zou afsluiten van de computer helpen en de USB erna er uit halen het verschil kunnen maken?

M'n dvd drive doet het helaas niet goed. Lijkt alsof de dvd drive de Windows dvd niet wil lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

laurson schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:06:
[...]

Hmm daar heb je een punt. Ik kan de USB nooit op een goede manier unmounten, ik krijg telkens de melding dat de USB in gebruik is. Dus ik trek em er uit.. welke mogelijk dus resulteert in een beschadiging? Zou afsluiten van de computer helpen en de USB erna er uit halen het verschil kunnen maken?

M'n dvd drive doet het helaas niet goed. Lijkt alsof de dvd drive de Windows dvd niet wil lezen..
Bij het niet unmounten kan de kans bestaan dat er corrupte files / bad sectors ontstaan.
Ik gebruik voor unmounten : https://quickandeasysoftware.net/software/usb-disk-ejector

Afsluiten van pc helpt niet, is in gebruik, dus hetzelfde resultaat.

Om een bootable usb te maken : http://wudt.codeplex.com/ is van MS :)

Heb je geen iso van Windows 7 ? 10 ?

[ Voor 4% gewijzigd door monster944 op 24-12-2016 11:28 . Reden: Added usb tool ]

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoezo zou afsluiten van je systeem niet helpen bij het unmounten van een stick? Dat is juist het moment dat alle openstaande bestanden worden afgesloten en schijven worden unmount zodat er geen dirty flag op staat.

Als je de melding krijgt dat de stick nog in gebruik is bij veilig verwijderen kijk dan eens naar de programma's die je open hebt staan. Verkenner kan 'm wel eens vast houden, de MCT die je nog niet helemaal afgesloten hebt, anti-virus die toch nog is gaan scannen, etc. Paar minuten wachten en nog eens proberen wil ook wel eens helpen. En anders idd gewoon computer afsluiten. Daar krijg je echt 0,0 problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbro
  • Laatst online: 16-09 22:13
Ik heb tijdens het installeren wel eens het probleem dat ik geen boot partitie aan kan maken op mijn boot drive. Op de een of andere manier worden de drives dan verkeerd geconfigureerd in de windows-setup. Ik weet niet of dit een gerelateerd probleem is, maar hierbij werkt het volgende bij mij altijd:

1. Opstarten van de USB drive
2. Taal selecteren en volgende
3. USB stick eruit trekken
4. Vervolgens op 'installeren' klikken.
5. Je krijgt nu een melding dat hij de benodigde bestanden niet kan vinden, hierbij op kruisje drukken, zodat je weer terugkeert naar het vorige menu.
6. USB stick weer in pc drukken
7. Nu gewoon weer 'installeren' klikken, en gewoon doorgaan met installatie

Op de een of andere manier worden de drives dan anders geconfigureerd waardoor mijn problemen opgelost zijn. Wellicht is er een relatie, en het is eenvoudig te testen...

Zie dat je ook je je SSD geformateerd hebt. Ipv. een uitgebreide format van de ssd zou je een secure erase kunnen proberen. Hiermee is de ssd in enkele seconden helemaal leeg. Zijn veel tools voor. Met Sandisk SSD dashboard kan je een bootable usb maken speciaal voor secure erase...

[ Voor 20% gewijzigd door tbro op 24-12-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

tbro schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:50:
Ik heb tijdens het installeren wel eens het probleem dat ik geen boot partitie aan kan maken op mijn boot drive. Op de een of andere manier worden de drives dan verkeerd geconfigureerd in de windows-setup. Ik weet niet of dit een gerelateerd probleem is, maar hierbij werkt het volgende bij mij altijd:

[stappenplan en meer]
Wat iets makkelijker is, is bij de partitieselectie de stick eruit, vernieuwen, stick er weer in en opnieuw vernieuwen. Krijg je geen foutmelding over 'kan geen bestanden vinden'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
tbro schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:50:

1. Opstarten van de USB drive
2. Taal selecteren en volgende
3. USB stick eruit trekken
4. Vervolgens op 'installeren' klikken.
5. Je krijgt nu een melding dat hij de benodigde bestanden niet kan vinden, hierbij op kruisje drukken, zodat je weer terugkeert naar het vorige menu.
6. USB stick weer in pc drukken
7. Nu gewoon weer 'installeren' klikken, en gewoon doorgaan met installatie

Op de een of andere manier worden de drives dan anders geconfigureerd waardoor mijn problemen opgelost zijn. Wellicht is er een relatie, en het is eenvoudig te testen...

Zie dat je ook je je SSD geformateerd hebt. Ipv. een uitgebreide format van de ssd zou je een secure erase kunnen proberen. Hiermee is de ssd in enkele seconden helemaal leeg. Zijn veel tools voor. Met Sandisk SSD dashboard kan je een bootable usb maken speciaal voor secure erase...
Dit ga ik na de kerst proberen. Maar heb toch t idee dat er bij de USB stick iets fout gaat aangezien de installatie ook niet lukt op een HDD. Tot zover is me dus alleen Windows 7 starter x86 gelukt om te installeren. Vanaf die Windows updaten naar andere versie lukt helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je denkt om van W7 Starter naar W10 te kunnen dan heb je 't mis. Die komt namelijk niet in aanmerking voor een upgrade. Maar een W10 stick met AV uit zoals je dat met die W7 starter ook hebt gedaan en het moet goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 14:19
Jep, oud topic die ik even omhoog schop.

Vandaag tegen dezelfde foutmelding aangelopen en voor mij was de oplossing om de USB stick opnieuw te creëren op een andere computer (thuis ipv. werk). Zou dus zomaar kunnen dat de virusscanner zeker een rol heeft gespeeld.
Pagina: 1