Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWworld
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik heb als moederbord de MSI Z170A Gaming Pro.
Echter heb ik problemen met het geluid aan de voorzijde van mijn pc. (pc kast is de Coolermaster N400)

Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Heb alles upgedate via drivers ik hoop niet dat het iets hardware matigs is.

Groet,
Sandro

Beste antwoord (via SWworld op 23-12-2016 01:28)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

onzinallemaal schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 00:57:
Was in de vooronderstelling dat dit ook een plek was om mensen te treffen die mensen zoals ik konden helpen... voor jullie is het koek en ei.. en voor mensen zoals ik niet..
Voor velen is het hier ook eerst abracadabra geweest. Maar die mensen namen wel de tijd en de moeite om het zelf op te wíllen lossen.

Maar als je zowel voor, als achter geen geluid hebt, dan kan het zijn dat in de BIOS de audio uit staat. Of dat in Windows de stuurprogramma's niet geïnstalleerd zijn. Via Apparaatbeheer kun je dat gemakkelijk zien.

Een nog makkelijkere optie, is het volume controleren. Zowel binnen Windows als op de speakers fysiek.
Mocht je willen testen of de speakers überhaupt werken, sluit de speakers dan even op een andere PC of ander apparaat (desnoods de smartphone) aan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:34
Aan de voorkant ? wat bedoel je precies daarmee.

Ik heb hetzelfde mobo... misschien kan ik je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 12:27
Met voorzijde bedoel je de headphone jack op de front-panel van de kast neem ik aan?

Wat bedoel je met slecht geluid?
Klinkt het geluid zelf slecht, doet het het helemaal niet of zit er een ruis/his door heen?

Als het ruis/his is dan kan dat komen door elektromagnetische interferentie. Dit kan (soms) opgelost worden door ervoor te zorgen dat de voedingskabels die naar je moederbord gaan goed uit de buurt van de front-panel kabel te houden.
Werkt dat niet (genoeg) dan kan een geluidskaart of USB-dac ook een oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWworld
Ik heb aan de voorzijde idd. de headphone hack mijn logitech speakers aangesloten.
(Omdat als ik hem achter in de pc ze aansluit er niks gebeurd.. kennelijk heeft de persoon die deze pc heeft gebouwd ze niet aangesloten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 15:17

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik zou dan toch maar een in de instellingen kijken waarom je achter geen geluid krijgt, wel de goed connector? Kijk een wat er bij afspeelapparaten staat, maar daar eens een screen shot van, net als de andere audio schermpjes.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWworld
mocht er iemand willen meekijken graag dat communiceert denk ik wat makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

onzinallemaal schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 00:52:
mocht er iemand willen meekijken graag dat communiceert denk ik wat makkelijker
Hou het aub op het forum :o

GoT is een forum en knowledgebase, geen contactsite. Zodra jij off-forum bezig gaat is je probleem en de oplossing niet meer zichtbaar voor anderen. Dat is niet bepaald sociaal - en maakt een topic onzinnig, waardoor hij dicht gaat.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWworld
Was in de vooronderstelling dat dit ook een plek was om mensen te treffen die mensen zoals ik konden helpen... voor jullie is het koek en ei.. en voor mensen zoals ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Of het koek en ei is hangt af van hoeveel informatie jij ons kan geven. We weten namelijk alsnog niet of er veel ruis is of er überhaupt geen geluid is. Laat staan dat je al info over instellingen e.d. hebt getoond.

Helpen doen we overigens heel graag. Maar we geven slechts duwtjes in de goede richting zodat jij met de juiste inzet uiteindelijk zelf degene bent die het probleem oplost.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWworld
De info wil ik wel geven, maar meer dan dit kan ik niet geven helaas.. Ik beschik niet over de kennis. krijg te horen dat ik dingen eraf moet gooien en erop moet gooien bios opnieuw ect..
Ik kom hier niet verder mee.. bedankt voor jullie reacties..

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor velen is het hier ook eerst abracadabra geweest. Maar die mensen namen wel de tijd en de moeite om het zelf op te wíllen lossen.

Maar als je zowel voor, als achter geen geluid hebt, dan kan het zijn dat in de BIOS de audio uit staat. Of dat in Windows de stuurprogramma's niet geïnstalleerd zijn. Via Apparaatbeheer kun je dat gemakkelijk zien.

Een nog makkelijkere optie, is het volume controleren. Zowel binnen Windows als op de speakers fysiek.
Mocht je willen testen of de speakers überhaupt werken, sluit de speakers dan even op een andere PC of ander apparaat (desnoods de smartphone) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWworld
Zowel de speakers werken en ik heb ook nog even mijn dj headset aangesloten op de pc daar hoorde je ook geen geluid door. En zoals je al zei de speakers aangesloten op mijn labtop en die deden het daar wel.
Ik heb vanzelfsprekend eerst getracht het zelf op te lossen d.m.v. mijn bios up te daten en alle drivers ook die van het geluid. Daarnaast heb ik onderin het scherm op geluid geklikt en daar op geluidsproblemen oplossen gedrukt. En heb ook de pc opengemaakt en gekeken of de stekkertjes er niet uit zitten ect.
Heb een filmpje gemaakt met mijn mobiel mag ik een link plaatsen of is dat ten strengste verboden?

[ Voor 11% gewijzigd door SWworld op 23-12-2016 01:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom zou dat verboden zijn? ;) Plaatjes zeggen vaak ook al meer dan duizend woorden zegt men... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWworld
CH40S schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 01:34:
Waarom zou dat verboden zijn? ;) Plaatjes zeggen vaak ook al meer dan duizend woorden zegt men... ;)
:) Ik hoop dat dit iets meer zegt..

YouTube: Geen geluid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben niet zo heel bekend meer met Realtek audio, maar volgens mij staat de output in Windows op digitaal, dan pakt hij de digitale uitgang ipv de 'normale'.

Als je met rechts op Volume klikt, dan zie je de optie 'Afspeelapparaten' staan. Welke opties zie je daar?

Zie deze afbeelding bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/8a9cb773b21f56be2b5749699f57155d06018e3a/?url=http%3A%2F%2Fi65.tinypic.com%2F312zjwg.jpg

Klik met rechts op 'Luidsprekers' en kies vervolgens voor 'Standaard apparaat' oid en doe dan nogmaals rechtermuisknop op 'Luidsprekers' en kies test. :)

[ Voor 82% gewijzigd door CH4OS op 23-12-2016 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWworld
CH40S schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 01:45:
Ben niet zo heel bekend meer met Realtek audio, maar volgens mij staat de output in Windows op digitaal, dan pakt hij de digitale uitgang ipv de 'normale'.

Als je met rechts op Volume klikt, dan zie je de optie 'Afspeelapparaten' staan. Welke opties zie je daar?
Tablad Afspelen:
4x Digitale audio HDMI niet aangesloten
1x Luidsprekers realtek high def audio niet aangesloten
1x Realtek HD Audio 2nd output niet aangesloten
Realtek Digital Output standaard apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Toch gok ik dat het de Luidsprekers moet zijn. Dat is de analoge aansluiting namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWworld
Hoe kan ik die aanzetten krijg hem niet aangevinkt namelijk staat grijs.
En normaal gesproken zit het geluid achter in je pc.. maar die doen het niet op een of andere manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWworld
Hoe kan ik een screenshot maken? en deze zoals jij in je bericht hierboven gedaan hebt?

[ Voor 46% gewijzigd door SWworld op 23-12-2016 01:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Om een screenshot te maken gebruik ik altijd Greenshot (http://getgreenshot.org). Die hangt aan de PrtScn (PrintScreen) toets en geeft een aantal mogelijk heden waar je naar toe kan uploaden nadat je een regio hebt geselecteerd. Je kan die naar Imgur dan uploaden (kost niets). De link komt dan automatisch in je klembord te staan en kun je plakken in een reactie. :)

Je kan eventueel de link tussen [img] en [/img] zetten, dan wordt de afbeelding gelijk ingevoegd, maar via een link is ook prima. Je kan het eventueel ook afkijken; https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/49599493 (Klilkken op 'Bekijken' bij de reactie in kwestie).

Maar je hebt geen optie om Luidspreker als audio apparaat als standaard in te stellen? Terwijl de Logitech wel aangesloten is? Je kan eventueel kijken, wat een herstart doet, nadat je de Logitech achterin de PC aangesloten hebt. Werkt het dan nog niet, dan is het audio gedeelte op het moederbord stuk en kun je de winkelier contacteren.

[ Voor 52% gewijzigd door CH4OS op 23-12-2016 02:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

onzinallemaal schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 01:52:
Hoe kan ik een screenshot maken? en deze zoals jij in je bericht hierboven gedaan hebt?
Dit bedoelde ik hierboven met een stukje eigen inzet. Computers e.d. zijn op technisch vlak zeer complex. Zeker wanneer er problemen voordoen, kan dit af en toe honderden oorzaken hebben. Het is begrijpelijk en logisch dat je hier, zelfs met de beste wil van de wereld, niet altijd zelf uit kunt komen. In dat geval zijn wij zeker bereid om hierin mee te denken e.d.

Vragen als "hoe maak ik een screenshot" kun je echter prima zelf uitzoeken. Sterker nog, weet bijna zeker dat als je hierop Googled, met de eerste hit je antwoord te pakken hebt.

Ergo, we denken graag mee en delen graag onze kennis, ervaring (geef het beestje maar een naam) maar een beetje eigen inzet wordt als tegenprestatie wel verlangt. We zijn immers geen betaalde helpdesk die betaald krijgen om iemand aan het handje te nemen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWworld
Zie mijn filmpje :-) kreeg net een compliment.. En ja nog maals ik waardeer jullie kennis
en ik ben niet het type persoon die eerst gaat schreeuwen en dan iets zelf uit zoekt.
Dus ik kan mij niet helemaal vinden in wat je typt. En wat het screenshot gebeuren betreft ik weet hoe ik een screenshot moet maken, maar om dat via hier te doen niet.. (ondertussen is het mij uitgelegd)

:-) En Tweakers helpen elkaar omdat ze dat leuk vinden en ik doe dat op andere gebieden ook waar ik meer verstand van heb.. wie weet treffen wij elkaar op andere fora... you never know.. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door SWworld op 23-12-2016 02:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

En wat het screenshot gebeuren betreft ik weet hoe ik een screenshot moet maken
Maar je vroeg zojuist toch echt hoe dit moest.
:-) En Tweakers helpen elkaar omdat ze dat leuk vinden en ik doe dat op andere gebieden ook waar ik meer verstand van heb.. wie weet treffen wij elkaar op andere fora... you never know.. _/-\o_
Absoluut. Vinden we ook zeker! Maar als jij elektricien bent en ik vraag jou hoe ik een lamp in moet draaien denk jij waarschijnlijk ook "aaah... Meen je dit nu echt?"

Enfin... Bovenstaande was zeker niet als aanval oid bedoelt. Nogmaals, we denken graag mee en hopen allemaal dat het probleem zsm verholpen is. Maar bedenk wel dat het voor ons extra lastig is omdat we niet mee kunnen kijken of wat dan ook. Voor hetzelfde geld heb je b.v. de stekker niet in het stopcontact. Ergo, de meer eigen info jij ons kunt geven, des te specifieker kunnen wij zoeken.

Ps. Je hebt voor dit topic een "beste antwoord" geselecteerd waarmee je suggereert dat jouw probleem is opgelost. Denk niet dat dit verstandig is geweest omdat vele mensen nu niet meer moeite nemen om de rest van het topic door te nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Switchie op 23-12-2016 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWworld
[quote]Switchie schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 02:20:
[...]

[...]

Ja ik had het anders moeten omschrijven en ben daar niet zo sterk in zoals je kon lezen.
Maar ik doe mijn best.
We kunnen de topic sluiten dames en heren!
Ik heb weer geluid!

Mag ik u danken voor de hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

onzinallemaal schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 02:23:
[quote]Switchie schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 02:20:
[...]

[...]

Ja ik had het anders moeten omschrijven en ben daar niet zo sterk in zoals je kon lezen.
Maar ik doe mijn best.
We kunnen de topic sluiten dames en heren!
Ik heb weer geluid!

Mag ik u danken voor de hulp! :)
Hahaha... Nou kijk eens aan! Mooi dat het zo snel gelukt is!
Waar zat uiteindelijk het probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SWworld
Het blijft nieuwe techniek...
Bij geluiden rechtermuisklik en dan tablad afspelen luidsprekers stond op grijs.
Heb het ingeschakeld en mijn pc herstart en en kind kan de was doen hij doet het....
Dit vergeet ik niet meer hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 15:17

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

onzinallemaal schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 02:29:
Het blijft nieuwe techniek...
Bij geluiden rechtermuisklik en dan tablad afspelen luidsprekers stond op grijs.
Heb het ingeschakeld en mijn pc herstart en en kind kan de was doen hij doet het....
Dit vergeet ik niet meer hahaha
Ik had al zo'n vermoeden, maar zonder screen shot wist ik het niet.

Gefeliciteerd met een beetje nieuwe tech kennis. *O* *O* *O*

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWworld
Je bent nooit te oud om te leren.. zei de man van 38 haha :-)
Eind goed al goed!
Pagina: 1