Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DoubleR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-11 21:46
Hallo mede-tweakers,

Ik heb 2 nieuwe ram modules aangeschaft ter vervanging van mijn huidige (van 8 GB naar 16 GB) en wil deze natuurlijk graag gaan testen met Memtest 86+ zodat ik weet dat ze goed werken.

Nu begreep ik dat het het beste is om de 2 modules eerst los te testen en dan gezamenlijk om te voorkomen dat defecten bij 1 van de 2 modules niet worden opgevangen.

Nu heb ik volgens mij nog een bootable cd liggen met daarop de versie 4.20, maar inmiddels is er ook een 5.01 versie. Is het het beste om deze laatste versie te gebruiken? Ik lees op internet dat deze nog weleens false positives kan geven, aan de andere kant geeft deze versie in de changelog wel aan ondersteuning te bieden voor haswell CPU's (waar ik gebruik van maak).

Daarnaast was mijn idee om eerst beide modules dus los te testen voor ongeveer 6-7-8 passes en dan nog een keer samen voor diezelfde hoeveelheid, ga er dan wel vanuit dat het goed zit.

Moet ik overigens het bijstellen van de timings (van jedec 11-11-11 naar XMP 9-9-9) doen voordat ik de memtest ga doen? of heeft dat verder geen invloed?

Thanks!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik kan weinig vertellen over de verschillen tussen de versies maar je kan best wel de timings instellen op waar het geheugen voor gespecifieerd is om te testen dat het wel doet wat het belooft. Strakkere timings zijn moeilijker.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Gewoon de laatste stable versie van Memtest gebruiken, geen bèta.

En één of twee modules tegelijk maakt niet zoveel uit. Mocht Memtest een fout tegenkomen is het alleen even zoeken op welke module hij een fout heeft gegeven. Ik raad in dat geval om de modules los van elkaar te gaan testen, dan weet je zeker dat je de 'foute' module te pakken hebt.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• altiga2k
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-08 22:11
Nee, v4.2 heeft gekende bugs! Best v.4.3.7 gebruiken voor niet-UEFI mainboards.

Anders inderdaad laatste versie, intussen v7.x. v4.3.7. is "bundled" bij laatste versie. Check gewoon even de site van memtest86+.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

MichaelDD schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:23:
Nee, v4.2 heeft gekende bugs! Best v.4.3.7 gebruiken voor niet-UEFI mainboards.

Anders inderdaad laatste versie, intussen v7.x. v4.3.7. is "bundled" bij laatste versie. Check gewoon even de site van memtest86+.
Ik denk dat ie het na 3 maanden wel getest heeft ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• altiga2k
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-08 22:11
Waarschijnlijk, maar ik dacht 'ik meld het maar,' maakte gisteren nog de 'fout' met een stick die nog v4.2. had.. :-)
Pagina: 1