Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Versleutelde bestanden toch kunnen openen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.476 views

Vraag

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 11:19
ik heb een vraag over een versleuteld winrar bestand.

Ik heb zelf meerdere winrar bestanden met diverse wachtwoorden versleuteld.
Nu ben ik van een belangrijk winrar bestand me wachtwoord kwijt, dit terwijl er erg belangrijke bestanden in staan!

Is er een manier om toch dit winrar bestand te openen? Er zijn wel diverse kleine software pakketjes die de wachtwoorden kunnen kraken maar ik denk niet dat dit werkt!
Iemand ervaring met dit probleem die me op weg kan helpen?!

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kunt hem trachten te brute forcen. Als je nog ongeveer weet wat het wachtwoord had moeten zijn, kun je de scope van de brute force redelijk beperken en dan is hij er zo doorheen.

Zo heb ik ook een keer een wachtwoord 'hersteld'. Ik wist wat het was, maar was ergens wat details in speciale tekens en spaties vergeten. Toen heb ik een script gemaakt dat precies die onzekerheden gewoon allemaal afging en zo heb ik uiteindelijk het werkende wachtwoord weer gevonden.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
En anders: niet. Dat was het idee immers, en WinRAR doet wat dat betreft wel wat het belooft.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Het algemeen beleid #verboden
We hebben geen enkele manier om zeker te weten of we je helpen om bij je eigen bestanden te komen of dat je probeert ergens bij te komen wat niet helemaal de bedoeling is. Het omzeilen van beveiliging is iets waar we niet bij helpen. Als het dusdanig belangrijke bestanden zijn neem ik aan dat je ergens wel backups en dergelijke hebt.

Desktop | Server | Laptop

Dit topic is gesloten.