Samsung KS7000 VS Samsung KS8000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jiraiya38
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-03 09:16
Hallo Tweakers,

Ik zit met de volgende dilemma.

Ik overweeg een nieuwe TV te halen, liefst eentje van 65 inch. Na verschillende reviews gelezen te hebben ben ik uitgekomen om de Samsung UE65KS8000

Die TV begint in de prijswatch nu rond de 3000 euro dacht ik.

Dat bedrag is veel te hoog voor mij. Ik zou wel rond de 1800 euro kunnen betalen voor een goede tv.

In die prijsklasse heb ik de 60 inch KS 7000 serie gevonden van Samsung.

Maar ga ik weer een maatje kleiner, 55 inch dan heb je weer voor die prijs een UE55KS8000 serie. Maar ik wil juist eigenlijk 65 inch. 5 inch afwijken vind ik oké maar 10 inch wordt wel ongeveer 25 cm dacht ik en dat vind ik eigenlijk net aan de kleine kant.

Het probleem waar ik tegenaanloop: ik wil liefst een zo groot mogelijke TV met zo goed mogelijke specificaties.

Wat kan ik beter nemen.
Samsung UE60KS7000
Samsung UE55KS8000

Mijn gevoel zegt ga voor de grotere tv met iets minder specs. (Wat zijn dan die mindere specs eigenlijk??)

Mijn vraag concreet aan jullie is. Zit er grote zichtbare verschillen tussen die 2 tv modellen? Wat zouden jullie doen en waarom?

Ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen.

Alternatieve merken en modellen zijn ook welkom als de beeldkwaliteit hoog is en de inputlag voor gamen laag is. Uiteraard zou ik dan 4K tv met HDR10 willen.

Ik hoor graag jullie advies hierover.

Beste antwoord (via Jiraiya38 op 28-12-2016 11:36)

• Commodore-64
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-09-2022
Hi
Ik heb dezelfde afweging gemaakt.
60inch is toch wel lekker als 65 net niet kan om wat voor reden dan ook.

Ik heb de ue60ks7000 gekocht en aan de muur hangen. Voorkant , dus t voorkant scherm is gelijk aan de ks8000. Daarom zie ik geen verschil maar is wel groter dan een 55inch vd ks8000 serie. En dat is vet man!

Functioneel zijn ze gelijk incl. de one connect box, het os en de snelheid cpu. Ook afstandsbedieningen zijn identiek.

Netwerk snelheid is hoger bij de ks8000. Zowel bedraad als wifi.
Echter, volgens tweakers specs zou de ks7000 de 5G standaard niet ondersteunen. Niks is minder waar een heb ik nu aktief en dan heb je met ďe N standaard 300mbit/sec. En dat is echt zat voor hele vlotte laadtijden.

Enige waarom je de ks8000 serie zou moeten kiezen als je t $$ er voor over zou hebben, is de achterkant of t zijaanzicht.

Hoop dat dit je helpt.
Groeten en succes met de keuze.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Commodore-64
Hi
Ik heb dezelfde afweging gemaakt.
60inch is toch wel lekker als 65 net niet kan om wat voor reden dan ook.

Ik heb de ue60ks7000 gekocht en aan de muur hangen. Voorkant , dus t voorkant scherm is gelijk aan de ks8000. Daarom zie ik geen verschil maar is wel groter dan een 55inch vd ks8000 serie. En dat is vet man!

Functioneel zijn ze gelijk incl. de one connect box, het os en de snelheid cpu. Ook afstandsbedieningen zijn identiek.

Netwerk snelheid is hoger bij de ks8000. Zowel bedraad als wifi.
Echter, volgens tweakers specs zou de ks7000 de 5G standaard niet ondersteunen. Niks is minder waar een heb ik nu aktief en dan heb je met ďe N standaard 300mbit/sec. En dat is echt zat voor hele vlotte laadtijden.

Enige waarom je de ks8000 serie zou moeten kiezen als je t $$ er voor over zou hebben, is de achterkant of t zijaanzicht.

Hoop dat dit je helpt.
Groeten en succes met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commodore-64
Oh ja, nog wel 1 detail verschil. De ks8000 heeft een dubbele tuner.
Ga ik niet gebruiken en dus de enorme meerprijs niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Voor aankoopadvies hebben we Consumentenelektronica Aankoopadvies. Dit topic krijgt dus een verhuizing die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiraiya38
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-03 09:16
Dankjewel voor je uitleg commodore-64.

Ik kwam op internet bij de product specificaties iets tegen zoals PQI. De ks7000 serie had zo uit mijn hoofd 2100 PQI en de ks8000 serie had 2300 PQI. Nu weet ik niet echt wat dat precies inhoud.

De dubbele tuner en de internet snelheid maakt mij helemaal niets uit. Ik maak van beide geen gebruik omdat ik mijn pc aansluit op de TV. En mijn pc sluit ik bekabeld aan op het internet. De smart tv functies zal ik dus bijna niet gebruiken.

Ik had gezien dat de geluidkwaliteit iets minders is van de ks7000 serie ten opzichte van de ks8000 en ook dat is geen probleem voor mij omdat ik mijn tv aan een home cinema set heb aangesloten.

Het belangerijkste voor mij is dus de beeldkwaliteit. Ik kan dus aannemen dat deze nagenoeg identiek is aan de ks8000 serie of terwijl heel weinig afwijkt.

De snelheid van de CPU en input lag zullen dus ook gelijk kan ik aannemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commodore-64
Absoluut.
Ik zou t geld besparen als design niet je Must have is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
-

[ Voor 102% gewijzigd door rsca777 op 28-12-2016 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Jiraiya38 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:39:
Hallo Tweakers,

Ik zit met de volgende dilemma.

Ik overweeg een nieuwe TV te halen, liefst eentje van 65 inch. Na verschillende reviews gelezen te hebben ben ik uitgekomen om de Samsung UE65KS8000

Die TV begint in de prijswatch nu rond de 3000 euro dacht ik.

Dat bedrag is veel te hoog voor mij. Ik zou wel rond de 1800 euro kunnen betalen voor een goede tv.

In die prijsklasse heb ik de 60 inch KS 7000 serie gevonden van Samsung.

Maar ga ik weer een maatje kleiner, 55 inch dan heb je weer voor die prijs een UE55KS8000 serie. Maar ik wil juist eigenlijk 65 inch. 5 inch afwijken vind ik oké maar 10 inch wordt wel ongeveer 25 cm dacht ik en dat vind ik eigenlijk net aan de kleine kant.

Het probleem waar ik tegenaanloop: ik wil liefst een zo groot mogelijke TV met zo goed mogelijke specificaties.

Wat kan ik beter nemen.
Samsung UE60KS7000
Samsung UE55KS8000

Mijn gevoel zegt ga voor de grotere tv met iets minder specs. (Wat zijn dan die mindere specs eigenlijk??)

Mijn vraag concreet aan jullie is. Zit er grote zichtbare verschillen tussen die 2 tv modellen? Wat zouden jullie doen en waarom?

Ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen.

Alternatieve merken en modellen zijn ook welkom als de beeldkwaliteit hoog is en de inputlag voor gamen laag is. Uiteraard zou ik dan 4K tv met HDR10 willen.

Ik hoor graag jullie advies hierover.
toon volledige bericht
* knip * Neem contact op met de winkel.

Neem hier eens contact mee op. Benelux-model, goede service, scherpe prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door S1NN3D op 28-12-2016 10:35 ]

Pagina: 1