Toon posts:

Home cinema set voor gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een home cinema set, specifiek om te gamen.
Eerlijk gezegd geen idee waar ik op moet letten / wat belangrijk is.

Ik ga het geheel aansluiten op een Playstation 4
Waarschijnlijk ga ik hier een beamer bij kopen en hier zoek ik dus nog iets bij voor het geluid

Tot nu toe ben ik gekomen op (bijvoorbeeld) het volgende: samsung-ht-j4550.
Dit is ook direct een prijsindicatie, maar dit mag ook (wat) meer zijn.
Grootte van de speakers maakt niet uit, kwaliteit van het geluid wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2016 22:40 ]

Alle reacties

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:35
Welke games speel je? Bij mijn weten profiteer je alleen met shooters van Surround sound (door te horen waar het geluid vandaan komt), maar dan wordt plaatsing en afstelling volgens mij nog belangrijker dan bij film.

Afstellen kun je met dergelijke sets niet doen en veel kwaliteit haal je niet in huis. Althans niet in mijn ogen/oren. Het is maar net wat je acceptabel vindt. Met een beetje geluk is het wel iets beter dan de tv speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik speel voornamelijk shooters en ik kan me dan voorstellen dat plaatsing en afstelling dan belangrijk zijn. Ik was echter niet op de hoogte dat dit niet mogelijk is met dergelijke speakers. Wat is de term voor de mogelijkheid om al dan niet speakers te kunnen afstellen?

Kwaliteit is natuurlijk ook maar net wat je gewend bent. Beneden hebben we een 'goedkope' soundbar voor de TV liggen en dat vind ik al best prima.

TV speakers heb ik in dit geval niet, want ik wil het geheel op een beamer aansluiten.. Deze hebben vaak wel een speaker, maar daar verwacht ik nog minder van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:35
Dergelijke functionaliteit vind je alleen bij losse receivers en wordt dan "room correction" genoemd. Audyssey is een bekende bij o.a. Denon receivers, maar er zijn er meerdere, meestal merk-gebonden.

Misschien til ik er ook wel te zwaar aan, maar deze "room correction software" stelt speakers ook af op afstand naar de primaire luisterpositie. Oftewel het zorgt ervoor dat een bepaald effect wat over de speakers wordt weergegeven, ook daadwerkelijk op het juiste moment wordt weergegeven. In het slechtste geval zou een overvliegende helikopter bijvoorbeeld van linksvoor, naar rechtsvoor naar midden naar rechtsachter gaan. In de praktijk zullen de verschillen niet zo mega groot zijn, maar als je serieus wil gamen, kan ik me voorstellen dat elke milliseconde telt en zou je er wel veel waarde aan moeten hechten.

Dat gezegd hebbende zal er niet al teveel verschil zitten in de sets in deze prijscategorie. Je zou redelijk veilig op reviews een keuze kunnen maken. Als de gekozen set je tegen zou vallen, zou een andere set in dezelfde prijscategorie dat zeer waarschijnlijk ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 13:15
Kijk eens naar teufel. Heb er een soundbar en 2.1 set van. Echt dik in orde!

There's no school like the old school and i'm the headmaster