Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Statisch geluid over speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AntonBaijens
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-06 19:11
Beste Tweakers en audio-experts

Ik heb, sinds ik van pc-case gewisseld ben last van een naar geval van static noise die continu aanwezig is over mijn speakers, bijvoorbeeld wanneer ik mijn muis beweeg;

Ik heb het volgende geprobeerd:
Andere speakers - zelfde statische geluid
Andere speakers + ander stopcontact + andere kabel en andere route - zelfde statisch geluid
Speakers aansluiten op Front-panel: minder statisch geluid dan direct op moederboard.
Headset: zowel aangesloten op front als mobo - geen statisch geluid

De speakers kunnen het dus niet zijn, verschil in stopcontacten dus ook niet, maar het moederboard kan ook niet de schuldige zijn doordat er geen sprake is van statisch geluid wanneer er een headset op is aangesloten..

Heeft iemand nog ingevingen wat het wel zou kunnen zijn? Ik ben min of meer verbijsterd, en zit nu te twijfelen of een dedicated sound-kaart oplossing zal bieden...

Ontzettend bedankt, hopelijk is dit het juiste thread!

Groeten,
Anton

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

static noise die continu aanwezig is over mijn speakers, bijvoorbeeld wanneer ik mijn muis beweeg
Als je geluid hebt dat verandert/optreedt wanneer je beweegt is het allesbehalve statisch :o

Dit klinkt als een probleem in de afscherming tussen je audio-kabels en iets anders, waarschijnlijk USB als ik het zo hoor. Je moederbord en/of geluidskaart (post eens alle relevante compontenten, staat niet voor niet in de topicstarttemplate :o ) is het probleem alvast niet aangezien het probleem pas sinds verwisselen case optreedt.

Als je zegt dat je verschil merkt tussen speakers en headset, klinkt het bovenal alsof de kabels van je speakers niet/onvoldoende afgeschermd zijn en die van je headset wel. Voorheen waren ze blijkbaar ver genoeg van storingsbronnen (de USB-kabels) verwijderd, nu niet meer. Een geluidskaart kopen gaat weinig helpen, ik zou eerder aanraden om te kijken naar mogelijkheden om de kabels van de speakers te vervangen of af te schermen, danwel andere speakers met betere kabels te kopen.

Oslik blyat! Oslik!

• AntonBaijens
Ik heb geen idee wat de hiervoor relevante specs zijn: maar dit zit er in ieder geval in de case:

Voeding: Corsair 650w, modulair
Moederboard: MSI P67A-GD53 (B3)
Geheugen: Corsair Vengeance DDR3 1600 - 16Gb
Grafische kaart: R9 290 Tri-X met custom Arctic koeler
Case: Fractal Design Define S
Speakers: Philips AMBX 2.1 set
"...klinkt het bovenal alsof de kabels van je speakers niet/onvoldoende afgeschermd zijn en die van je headset wel"
- Daarom heb ik het ook getest met een tweede set speakers die op een ander stopcontact, via andere kabels en via een andere route wordt aangesloten, op zowel de front als directe aansluiting op het moederboard; Bij beide sets blijft de piep bestaan. Dat zou dan toch betekenen dat dat niet aan de isolatie van de kabels kan liggen?

• AntonBaijens
Kleine vraag/aanvulling.

Ik heb gelezen dat bij sommige moederboarden van GigaByte een soortgelijk probleem kan worden verholpen door in de BIOS C1e en EIST uit te schakelen. Dit zou helpen in het geval dat bijvoorbeeld een processor is overgeklokt.

Nu heb ik mijn processor al enige tijd overgeklokt; kan hier de oorzaak liggen van mijn probleem?

Dank jullie zeer!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Toevallig een adapter/voeding in de buurt liggen? Dit probleem had ik afgelopen maanden. Werd gek van het geruis door de speakers. Bleek de voeding van de telefoon (vast) te zijn. Eruitgehaald en alle ruis weg.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.